Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:32

Zamiast darmowego skateparku na Żoliborzu, nowa taryfa. Opłaty jednak zostają

Od nowego sezonu wejście do żoliborskiego skateparku stało się płatne. Według pierwotnej koncepcji wstęp kosztował 5 złotych. Teraz mimo apeli opłaty zostają. Wprowadzono karnety i bilet jednorazowy dzienny.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

  • o tym dlaczego zdecydowano na wprowadzenie płatnego wstępu na skatepark,
  • ile ostatecznie będzie kosztować wstęp na skatepark,
  • jak zmiany na skateparkach oceniają radni.

Sezon na skateparku rozpoczął się od wprowadzenia opłat za korzystanie z obiektu. Początkowo było to 5 złotych. Skejci ogłosili bojkot skateparku i stworzyli petycję, w której zaapelowali do Pawła Michalca, burmistrza dzielnicy, o zniesienie opłat. „Opłata zniechęca do uprawiania aktywności fizycznej, na czym powinno nam zależeć szczególnie wśród młodych osób. Większość użytkowników to nastolatkowie lub nieco starsze od nich osoby, dla których codzienne płacenie może być dużym wydatkiem. Sam skatepark był też miejscem społecznych spotkań, więc również pod tym względem odczuwamy stratę” – czytamy w treści petycji, którą podpisały 553 osoby.

- Zainstalowaliśmy ogrodzenie i bramki na terenie lodowiska i skateparku przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo – mówił podczas ostatniej sesji rady dzielnicy Michał Szpakiewicz, dyrektor Ośrodka Sportu i Turystyki. Według jego relacji na terenie skateparku i w jego okolicy dochodziło do rozbojów i kradzieży. – My jako samorządowcy nie możemy pozwolić na to, żeby na skateparku sport był uprawiany w obecności alkoholu czy dymu z papierosów – podkreślał dyrektor OSiR.

Przeczytaj również: Koniec z darmowym skateparkiem na Potockiej. Skejci apelują o zniesienie opłaty

Ponadto dyrektor podkreślał, że ważnym aspektem jest również sam przychód ośrodka. – Wszystkie wolne środki przeznaczane są cały czas na remonty i ulepszenia infrastruktury sportowej. Niestety wieloletnie zaniedbania, brak bieżących serwisów i remontów spowodował, że wszystkie niezbędne inwestycje skumulowały się. Po 23 latach, której szafy byśmy nie otworzyli, tam wypada nam trup – relacjonował Michał Szpakiewicz i podkreślał, że te 5 złotych pomoże pokryć remont najazdów. W tym roku na niepełny remont wydano 20 tys. złotych zaś na same bramki 40 tys. złotych.

Guantanamo na Żoliborzu

Do relacji dyrektora odniósł się Konrad Smoczny, radny dzielnicy ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze. – Żoliborz w ostatnich latach słynął z tego, że ma skatepark. Skateboarding to deskorolka, rolki, hulajnoga, stał się sportem olimpijskim. Teraz skatepark wygląda jak Guantanamo – mówił radny Smoczny i dodał, że cieszył się na widok ludzi przyjeżdżających z każdej strony Warszawy, żeby skorzystać ze skateparku.

Z informacji przekazanych przez żoliborską policję radnym MJN do interwencji w ciągu ostatnich 4 lat w skateparku dochodziło 10 razy, z czego jedna z opisywanych przez dyrektora Szpakiewicza sytuacji miała miejsce zimą, kiedy w miejscu skateparku działa lodowisko, zaś samo zdarzenie miało miejsce poza jego terenem.

Radna Marta Szczepańska z MJN z kolei wyjaśniła, że skatepark w ocenie policji nie jest szczególnie niebezpiecznym miejscem na Żoliborzu. – Policja wskazuje, że bywa tam często ze względu na bliskie sąsiedztwo domu prezesa Kaczyńskiego – mówiła radna Żoliborza i dodała: - Jeśli chodzi o spożywanie alkoholu narkotyków, czy handel tymi substancjami, to takie sytuacje nie były zgłaszane, czy też w sytuacji, kiedy podjeżdżał patrol nie było tych osób, które spożywały alkohol czy marihuanę.

Marta Szczepańska przypomniała jednocześnie, że skatepark był jednym z nielicznych miejsc, gdzie żoliborska młodzież mogła czuć się swobodnie.

Z kolei niezależna radna Donata Rapacka poradziła, by czerpać inspirację z innych miejsc. – Jeżeli nie wypracowaliśmy odpowiedniej praktyki, spójrzmy jak to się odbywa w innych europejskich miastach, gdzie jest coraz więcej skejtów – podkreślała Donata Rapacka.

Przeczytaj również: Skatepark na Żoliborzu z nowym dachem, ale problemów do rozwiązania jest znacznie więcej

Mimo apeli opłaty zostają

Głos w sprawie skateparku zabrał również przewodniczący rady dzielnicy Piotr Wertenstein – Żuławski podkreślając, że nie jest to jedynie obiekt sportowy, ale również miejsce spotkań. – Boję się, że wprowadzone rozwiązanie spowoduje odpływ z tego miejsca dzieci w wieku 11, 12, 13 lat – mówił przewodniczący odnosząc się do zapisu w regulaminie, wedle którego dziecko do 13 roku życia może przebywać na skateparku pod opieką rodzica. Ten wymóg jak przypomniał dyrektor Szpakiewicz nałożyło miasto. – Ja ze swoim synem nie przyjdę tam o 12 czy 14, bo nie będę mógł – dodał radny Wertenstein-Żuławski.

Po sesji rady dzielnicy doszło do spotkania przewodniczącego rady dzielnicy i radnej Moniki Kurowskiej. Mimo apelu skejtów, korzystanie ze skateparku nadal będzie płatne. W efekcie zapowiedziano zmiany w sprawie opłat za korzystanie ze skateparku. Przede wszystkim ma zostać wprowadzony karnet 30-dniowy imienny, który z ulgą ma kosztować 30 złotych, a normalny 60 złotych. Jednorazowe wejście nadal będzie kosztować 5 złotych.

Przeczytaj również: Sport tylko dla bogatych? Drożyzna na pływalni


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.