Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:30

Tam pupil może biegać bez smyczy. Warszawa ma 26 takich miejsc - Żoliborz jedno

Jakiś czas temu w życie weszły przepisy, w myśl których przewidziana jest kara za brak kagańca i smyczy nawet do 5 tys. zł. - Inwestujemy w wybiegi dla zwierząt, by warszawiacy mogli bawić się ze swoim pupilem i pozwolić mu na chwilę swobody na zielonym terenie – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy. – Pamiętajmy, że spuszczając psa na chodniku są wokół nas inni mieszkańcy. Nie każdy ma zaufanie do zwierząt, niektórzy mogą się ich bać. W trosce o nasz wspólny komfort i bezpieczeństwo prosimy właścicieli psów, by byli czujni wyprowadzając czworonogi – apeluje wiceprezydent Warszawy. Co ciekawe psy mogą chodzić bez smyczy jedynie na terenach, gdzie nie ma dużej liczby osób np. pola, zieleńce oraz na specjalnych wybiegach dla zwierząt. Opiekunowie niebezpiecznych psów muszą jednak cały czas mieć na uwadze obostrzenia i bezpieczeństwo innych. Gdzie i w jakich sytuacjach psy mogą swobodnie pobiegać? Obecnie w Warszawie jest 26 wybiegów dla psów. Oprócz ogrodzonego terenu, właściciele czworonogów powinni mieć dostępne na miejscu torebki na psie odchody i kosze, do których mogą je wrzucić. Dodatkowo, w niektórych parkach zainstalowano specjalne atrakcje dla zwierząt, min. labirynty, tunele, płotki, huśtawki czy słupki do slalomu. Na Żoliborzu jest tylko jedno takie miejsce, które powstało w ramach inicjatywy zgłoszonej do budżetu obywatelskiego. Znajduje się tam m.in. kładka i elementy do przeskoków. Wybieg zlokalizowany jest na Sadach Żoliborskich przy ul. Elbląskiej 47 za budynkiem znajdującym się pod tym adresem.
W niektórych parkach zainstalowano specjalne atrakcje dla zwierząt, min. labirynty, tunele, płotki, huśtawki czy słupki do slalomu. Na Żoliborzu jest tylko jedno takie miejsce.
W związku z uchwałą (LXI/1631/2018) zmieniającą regulamin utrzymania czystości i porządku w stolicy od 1 stycznia warszawiacy będą mogli spuścić psa ze smyczy w miejscu publicznym, pod warunkiem zachowania przez właściciela bądź opiekuna pełnej kontroli nad zwierzęciem i zapewnienia mu oznakowania np. adresatki lub czipa. Nie wyklucza to jednak możliwości ukarania grzywną lub kary ograniczenia wolności zwłaszcza jeśli właściciel nie będzie panował nad zachowaniem psa i jego podopieczny stworzy niebezpieczną sytuację. W dalszym ciągu wyjątek stanowią psy niebezpieczne, które powinny być wyprowadzane pod szczególnym nadzorem, z założonym kagańcem. Grzywna do 1000 zł za nieodpowiedzialne prowadzanie psa. Wyższe kary może przyznać jedynie sąd W Polsce jest 11 ras psów uznawanych za agresywne: amerykański pit bull terier, pies z Majorki (Perro de Presa Mallorquin), buldog amerykański, dog argentyński, pies kanaryjski (Perro de Presa Canario), tosa inu; rottweiler, akbash dog, anatolian karabash, moskiewski stróżujący i owczarek kaukaski. Przypomnijmy, że Ministerstwo Sprawiedliwości zaostrzyło przepisy dotyczące prowadzania psów w miejscach publicznych, o których już pisaliśmy na łamach „Gazety Żoliborza”. Ustawa przewiduje kary za m.in. niedopilnowanie niebezpiecznych zwierząt.
Dotychczas maksymalna kwota mandatu mogła wynieść 250 zł. Obecnie zwiększyła się do 1000 zł.
– Ostatnio w mediach pojawiło się wiele wątpliwości, co do nowych przepisów w Kodeksie wykroczeń. Dotychczas za niezachowanie środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia maksymalna kwota mandatu mogła wynieść 250 zł. Był to zapis w art. 77 Kodeksu wykroczeń. Obecnie kwota grzywny zwiększyła się do 1000 zł. Jednak taką kwotę i wyższą może zasądzić jedynie sąd. Ponadto dodano paragraf drugi, w którym wprowadzono karę grzywny do 5000 zł, jeżeli zwierzę swoim zachowaniem stworzy niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia człowieka. Sąd może też zadecydować o ograniczeniu wolności – mówi st. insp. Sławomir Smyk, rzecznik Straży Miejskiej. Sytuacją zagrażającą życiu lub zdrowiu jest zarówno ugryzienie przez psa jak również wybiegnięcie czworonoga na środek ulicy, które powoduje utrudnienia w ruchu drogowym. Trzeba pamiętać, że opiekun może spuścić psa ze smyczy, jednak musi wziąć za to pełną odpowiedzialność. fot. Jakub Krysiak

Wybieg dla psów (1)

Wybieg dla psów (1)

Wybieg dla psów (2)

Wybieg dla psów (2)

Wybieg dla psów (3)

Wybieg dla psów (3)

Wybieg dla psów (4)

Wybieg dla psów (4)

Wybieg dla psów (5)

Wybieg dla psów (5)

Wybieg dla psów (6)

Wybieg dla psów (6)

Wybieg dla psów (7)

Wybieg dla psów (7)

Wybieg dla psów (8)

Wybieg dla psów (8)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.