Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:34

[Materiał partnera] Onda Cafe – kawiarnia od morza do morza

Bałtyk, Morze Śródziemne, Włochy i Żoliborz – te cztery rzeczy łączy Onda Cafe, urocza, przesiąknięta artystyczną atmosferą kawiarenka przy ul. Przasnyskiej 6a. Prowadzą ją dwie siostry, Marika i Sabina.

Marika studiuje psychologię kryminalną. Sabina fotografię. Wspólnie otworzyły kawiarnię, w której łączą Bałtyk, Włochy i Żoliborz. Wnętrze jest przytulne i niewielkie. Jak mówią same właścicielki, starają się stawiać nie na ilość, ale na jakość. Wystrój wnętrza od razu daje znać o tym, że jedną z właścicielek jest fotografka. Na półkach widać stare aparaty analogowe i książki. „Pasjonuję się fotografią, byłam w liceum filmowym. Pragnęłam, żeby w Onda Cafe w powietrzu unosiła się sztuka. Chciałybyśmy, żeby to miejsce tętniło nami” – opowiada Sabina, a wtórująca jej Marika dodaje, że jej marzeniem jest, aby każdy, kto tutaj wejdzie, zobaczył i poczuł jakie są właścicielki.

„Jesteśmy siostrami, ale też najlepszymi przyjaciółkami. Często rano chciałyśmy zjeść coś fajnego na śniadanie, ale po prostu nie było gdzie, bo wszystkie knajpy ze śniadaniami były otwierane o 10” – o genezie pomysłu na stworzenie Onda Cafe opowiada mi Sabina. Jak wyjaśnia, często w weekendy wstaje się przecież dość późno i tu pojawiał się kolejny problem, bo oferta śniadań w okolicznych knajpach była ograniczona na przykład do południa. „Wyszło na to, że w końcu same stworzyłyśmy takie miejsce, w którym śniadaniowicze odnajdą się i o 7.30, i o 15”.

zdjęcie przedstawia front kawiarni Onda Cafe

Przeczytaj również: [Tydzień kulinarny] Trattoria Flaminia – recenzja na 5 lecie restauracji

Marika i Sabina działają niemal przez całą dobę. Onda Cafe jest czynna od 7.30 do 19.30. Jednak jak zapowiadają, godziny otwarcia prawdopodobnie jeszcze bardziej się wydłużą.

Kawa w spektakularnym wydaniu

Szczególnym produktem w ofercie Onda Cafe jest ocean latte. Tu oprócz smaku liczy się również wygląd. Ta kawa jest po prostu spektakularna. Powstaje z użyciem mleka (nie tylko krowiego), do którego Marika i Sabina dodają klitorię ternateńską. Dzięki niej ocean latte nabiera błękitnej barwy i przypomina oceaniczną falę. „Ocean latte to syrop z agawy wymieszany z esencją z klitorii, mleczkiem i do tego dodaje się espresso” – opowiada Marika i zapewnia, że klitoria ma szereg właściwości zdrowotnych. „Klitoria oprócz tego, że jest mocno niebieska, uspokaja, pomaga kontrolować układ nerwowy, pomaga w lękach i niepokoju. No i jest po prostu przepyszna”.  

zdjęcie przedstawia ocean latte w Onda Cafe

Przeczytaj również: [Tydzień zdrowia] Grillowanie jest niezdrowe? Wszystko zależy od tego jak i co grillujemy

Kawy dziewczyny nie sprowadzają bezpośrednio z Włoch. Kupują ją w warszawskiej palarni, bo chcą również wspierać lokalne przedsiębiorstwa. Dbają jednak o to, by kupowana przez nie kawa była palona we włoskim stylu, czyli po prostu mocno.  

Włoska fala znad Bałtyku

„Onda oznacza po włosku falę. To miejsce jest po prostu połączeniem morza i Włoch” – mówi Marika. Rzeczywiście Onda Cafe jest kawiarnią, która w dość nieoczywisty sposób łączy Bałtyk, Włochy i Żoliborz. Znajdziemy tu przede wszystkim wyśmienitą włoską kawę, ale to niecodzienne połączenie najlepiej widać po obecnej tu ofercie gastronomicznej. A chodzi o… gofry (!) czyli coś, co każdemu kojarzy się z wakacjami na polskim wybrzeżu. „Zakochałyśmy się w morzu już w dzieciństwie. Zawsze spędzałyśmy tam mnóstwo czasu. Stąd też właśnie w naszej ofercie wzięły się gofry – no bo wiadomo, gofry kojarzą się przede wszystkim z wakacjami nad Bałtykiem” – wyjaśnia Marika.

Gofry na słono, gofry na słodko, gofry dobre na każdą okazję

Morze Bałtyckie to nie jedyna miłość Mariki: „Bałtyk połączyłyśmy z Włochami, bo również w nich jestem zakochana. Uważam, że najlepsza kawa jest we Włoszech. Najlepsze jedzenie też jest we Włoszech”. Właśnie stąd wzięło się niecodzienne połączenie nadbałtyckich gofrów ze składnikami charakterystycznymi dla kuchni włoskiej. W Onda Cafe zjemy gofry w wielu niezwykłych odsłonach, tak na słodko, jak i na słono. Przy tym Marika i Sabina bardzo dbają, aby używane przez nie składniki takie jak ocet balsamiczny, mozzarella czy sok z cytryn sycylijskich, były faktycznie włoskie.

Włoszka

„Lubimy kombinować” – mówi mi Marika i opowiada, jak zaczęła się przygoda z wytrwanymi goframi. „Kiedyś, w poprzedniej pracy, gdy znudziły nas słodkości postanowiłyśmy spróbować gofrów z serem i szynką. Spróbowałyśmy, odpowiednio je doprawiłyśmy i okazało się, że są przepyszne. W Onda Cafe zrobiłyśmy więc całą kategorię gofrów na słono”. Ulubionym gofrem Mariki jest ten z mozzarellą, pomidorem i pesto, czyli „Włoszka”. Właśnie dlatego, że sama w sercu czuje się Włoszką.

Zdjęcie przedstawia gofra "Włoszka" w Onda Cafe

Przeczytaj również: Restauracje na Żoliborzu – zestawienie

Już niedługo

Niedługo pojawią się również alkohole i oferta dla wegan. Na te kategorie trzeba jeszcze chwilę poczekać, ale – jak twierdzą Marika i Sabina – warto. „Będzie włosko, będzie wino, będzie Aperol, no i piwo. Na razie mamy opcje bezalkoholowe, ale na lato szykujemy poszerzenie oferty. Będą również gofry z ciasta bezglutenowego oraz te wegańskie”. Jednak już teraz weganie i wegetarianie znajdą w Onda Cafe coś dla siebie. Są tu przepyszne wegetariańskie gofry, a dla wegan Sabina i Marika przygotowały nieziemsko dobre wege-ciasta.

Dla każdego

Spytane o grupę docelową właścicielki odpowiadają, że celują we wszystkich. Są otwarte na każdego, kto zechce spróbować prawdziwej włoskiej kawy i ich unikalnych na krajową skalę gofrów. Jak mówią, chcą być żelaznym fragmentem Żoliborza, ale liczą, że do Onda Cafe będą przyjeżdżać ludzie z całej Warszawy.


onda 2

onda 2

onda 2

onda 2

onda-4

onda-4

onda-1

onda-1

onda-2-2

onda-2-2

onda-3

onda-3


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.