Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 21:26

“Witkacówka” - sportowe przerwy w liceum na Żoliborzu

W LXIV Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Ignacego Witkiewicza odbywają się coroczne mecze piłki nożnej. W rozgrywkach biorą udział pięcioosobowe drużyny uczniów z każdej klasy, która się zgłosi. Zacięte starcia najlepszych piłkarzy “Witkacego” może oglądać cała szkoła, podczas najdłuższej przerwy pomiędzy lekcjami.

“Witkacówka” jest, jak większość wydarzeń w tej szkole, organizowana przez uczniów. To oni zajmują się przyjmowaniem zgłoszeń i harmonogramem, czyli tego jaki mecz odbywa się w jaki dzień. Również oni decydują, które drużyny grają ze sobą. Pierwszoklasiści często mierzą się z uczniami trzeciej klasy “Witkacego”. Organizatorzy są aktywni  w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Można zwrócić się do nich z pytaniem, dotyczącym wydarzenia, na które szybko otrzymuje się odpowiedź.

Przeczytaj również: Ranking Perspektywy 2022. Które miejsce zajęły żoliborskie i bielańskie szkoły?

Kto i kiedy może obejrzeć mecze?

Każdy uczeń ma możliwość obejrzenia starć pomiędzy klasami codziennie na długiej przerwie, która trwa 25 minut. Z trybun zawsze słychać okrzyki podekscytowanych uczniów, wesoło spędzających jedną z przerw obiadowych. Podczas rozgrywek rozbrzmiewają nie tylko okrzyki wsparcia, ale także rozmowy o odbywającej się grze.

Mecze oglądają i komentują nie tylko fani piłki nożnej, ale też ci, dla których nawet przyglądanie się temu, jest czymś nadzwyczajnym. Dlaczego? Ponieważ grają ich rówieśnicy, koledzy z klasy. Mają możliwość motywowania swoich przyjaciół i celebrowania ich zwycięstw, bądź pocieszania ich po porażce.

Kto tworzy i trenuje drużyny?

Drużyny są tworzone przez każdą zgłaszającą się klasę. Zespoły składają się z piłkarzy, osób, które lubią ten sport, ale także amatorów chcących wziąć udział. W każdej grupie jest pięciu graczy i dowolna liczba rezerwowych. Każda z drużyn sama sobie organizuje treningi lub korzysta w tym zakresie z lekcji wychowania fizycznego, o ile pozwoli na to nauczyciel.

Wszyscy  członkowie drużyny wybierają strategię i osobę, która będzie bramkarzem. Dziesięć minut przed meczem wychodzą z lekcji, aby się rozgrzać oraz ostatecznie uzgodnić plan na nadchodzącą rozgrywkę. Gdy grają o wygraną, dają z siebie wszystko.

Czy inne szkoły powinny stworzyć swoją “Witkacówkę”?

Starcia piłkarskie w “Witkacym” są zabawą, a w drużynie może być każdy kto się zgłosi, wytrawny piłkarz lub amator, a może po prostu ktoś, kto chciałby spróbować. Oczywiście szkoły, które spróbowałyby zorganizować u siebie coś na wzór “Witkacówki” mogłyby stworzyć swoje własne zasady i najpewniej chciałyby nadać temu wydarzeniu swoją nazwę.

Przeczytaj również: „Witkacy to nasza bezpieczna strefa” – Jak nauka w szkole przyjaznej LGBTQ+ wygląda z perspektywy uczniów?

Jednak to nie reguły, ani miano czynią to wydarzenie tak pełnym radości i życia, a fakt, iż każdego roku w planowanie angażują się sami uczniowie. To właśnie oni stoją za wszystkim i to sprawia, że bycie częścią wydarzenia jest świetnym doświadczeniem. Nauczyciele wychowania fizycznego w LO LXIV im. Stanisława I. Witkiewicza są na miejscu, aby dbać o bezpieczeństwo. Idea, jaką jest “Witkacówka” powinna być rozpowszechniona i zrealizowana w innych liceach w Warszawie i nie tylko. Organizacja wcale nie jest trudna, a na dodatek nie odciąga to uczniów od nauki. Inne szkoły powinny stworzyć swoje “Witkacówki”, ponieważ relaksują one uczniów i motywują ich do organizacji. Jest to ciekawe, radosne wydarzenie zdecydowanie nadające się do popularyzacji w polskich szkołach.


Tekst powstał w ramach warsztatów prowadzonych przez Gazetę Żoliborza dla uczniów żoliborskich liceów.


Screenshot_20220513-154725_1

Screenshot_20220513-154725_1

Screenshot_20220513-154640_1_1

Screenshot_20220513-154640_1_1

Screenshot_20220513-154620_1_1

Screenshot_20220513-154620_1_1

Screenshot_20220513-154804_1

Screenshot_20220513-154804_1

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.