Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:28

Żoliborski Dom Kultury. 8 kandydatów i żaden nie spełnił oczekiwań

"Mam wrażenie, że burmistrz nie zapoznał się z przygotowanym programem, a sama rozmowa była przykra" - słyszymy od jednego z kandydatów. O to z jakiego powodu nie udało się wyłonić dyrektora placówki zapytaliśmy żoliborski urząd.

W tym artykule przeczytasz m.in.
- o tym kto znalazł się w komisji konkursowej,
- opinię jednego z kandydatów na temat konkursu,

- dlaczego nie wybrano nikogo spośród 8 kandydatów.

Na początku kwietnia żoliborski Urząd ponownie ogłosił konkurs na dyrektora Żoliborskiego Domu Kultury. Informację udostępniono na oficjalnej Facebookowej stronie Urzędu. W komentarzu padło pytanie jednej z mieszkanek: „Gdzie można znaleźć uzasadnienie unieważnienia poprzedniego konkursu na dyrektora/dyrektorkę? zgłosiło się kilka świetnych osób, ale mimo to nikt nie został wybrany, dlaczego?” Minęły trzy tygodnie bez odpowiedzi.

Pierwszy, nierozstrzygnięty konkurs budzi duże zainteresowanie wśród mieszkańców, co wskazują pytania kierowane do naszej redakcji.

Przypomnijmy, o przeprowadzenie konkursu na dyrektora Żoliborskiego Domu Kultury zabiegali radni Miasto Jest Nasze przy okazji pracy nad uchwałą powołującą jednostkę kultury. Według MJN wyłonienie dyrektora w trybie konkursu pozwoli uniknąć sytuacji, w których na stanowisku zatrudniane są osoby według partyjnej przynależności lub politycznych powiązań.

W komisji pierwszego konkursowej zasiadało łącznie 7 członków. Wśród nich Paweł Michalec, burmistrz Żoliborza, Renata Kozłowska, wiceburmistrz Żoliborza, Maciej Ślesicki współzałożyciel i wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej, Julia Umeda-Zasacka jako przedstawicielka DKDS, twórczyni PanDymińskiej, Artur Jóźwik dyrektor biura kultury w ratuszu, Izabela Jasińska, zastępczyni dyrektora biura kultury w ratuszu oraz Agnieszka Grzeszczak, naczelnik wydziału organizacyjnego żoliborskiego urzędu.

Wydział organizacyjny, jak czytamy w Biuletynie Informacji Publicznej zajmuje się m.in. organizowaniem posiedzeń Zarządu Dzielnicy oraz sporządzaniem protokołów, prowadzeniem rejestru Uchwał Zarządu Dzielnicy, nadzorem, rejestrowaniem oraz koordynacją skarg i wniosków.

Przeczytaj również: Konflikt w sprawie powołania instytucji kultury na Żoliborzu

Żoliborski Dom Kultury bez dyrektora. 8 kandydatów i żaden nie spełnił oczekiwań

O stanowisko dyrektora żoliborskiego domu kultury w pierwszej odsłonie konkursu starało się łącznie 8 kandydatów i kandydatek. Jeden z nich nie spełnił wymogów formalnych, więc do drugiego etapu polegającego na przeprowadzeniu rozmów zaproszono 7 kandydatów i kandydatek.

W ramach drugiego etapu, komisja konkursowa przeprowadziła rozmowy z kandydatami. Jak wynika z relacji jednego z nich, który prosił o anonimowość, w trakcie dyskusji nad opracowanym programem, po tym jakie zadawano pytania można było wyczuć, że burmistrz nie zapoznał się z nim w całości. „W ten sposób wyrzucono do kosza całkiem ciekawy program, który zawierał porozumienia z szefami instytucji kulturalnych i nie tylko, działających na Żoliborzu, których burmistrz mam wrażenie, że nie czytał. Rozmowa, która odbyła się w ramach drugiego etapu konkursu była po prostu przykra” – słyszymy od jednego z kandydatów.

Przeczytaj również: 70 lat temu zakończyła się budowa Społecznego Domu Kultury, pionierskiego projektu w skali miasta

Z jakiego powodu nie wyłoniono kandydata? Bo pozwala na to regulamin

Wybór komisji rozgrywał się ostatecznie między kandydatem i kandydatką. Obie osoby od lat działają z powodzeniem w branży. Jeden z kandydatów dość silnie związany jest z teatrem, drugi ma dość szerokie portfolio a w nim szereg współprac, m.in. z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego i innymi instytucjami. W trzech głosowaniach nie udało się wyłonić dyrektora żoliborskiego domu kultury, ponieważ każdy z kandydatów otrzymał po 3 głosy, jeden z członków komisji za każdym razem wstrzymywał się od głosu.

W protokole z przeprowadzonego konkursu nie ma zawartej informacji na temat tego, na kogo każdy z członków z komisji głosował. „W regulaminie konkursu nie nałożono na komisję obowiązku wpisywania do protokołu głosów oddanych przez poszczególnych członków komisji” – czytamy w piśmie od Pawła Michalca, burmistrza Żoliborza. Nie wiadomo więc jak rozłożyły się głosy na poszczególnych kandydatów.

Urząd nie udostępnia również złożonych ofert konkursowych tłumacząc to tym, że niewybrane oferty są własnością kandydatów.

W protokole czytamy: „Komisja nie była w stanie wyłonić kandydata na dyrektora na stanowisko Dyrektora Żoliborskiego Domu Kultury z siedzibą w dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy, w związku z tym zdecydowano o nierozstrzygnięciu konkursu.”

Na nasze pytanie, z jakiego powodu nie udało się wyłonić dyrektora placówki otrzymaliśmy odpowiedź, że „komisja zakończyła pracę bez wskazania kandydata co jest zgodne z regulaminem konkursu.”

Przeczytaj również: Artyści z Żoliborza apelują o utworzenie instytucji kultury


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.