Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 10:02

[Tydzień zdrowia] Optyk FRAME radzi – co może pogorszyć Twój wzrok? Materiał partnera

Wyraźne widzenie daje poczucie swobody w każdej sytuacji. Dlatego Twój wzrok zasługuje na wyjątkowe traktowanie. Nie na wszystko mamy wpływ jak choćby uwarunkowania genetyczne. Jednak są pewne aspekty, które pomogą Nam ograniczyć ryzyko powstania problemów ze wzrokiem. Zebraliśmy dla Was kilka wskazówek, które pomogą Wam ograniczyć ryzyko powstania problemów ze wzrokiem.

Stosuj zasadę 20/20/20

Nikt z nas się nie łudzi – ekrany stały się naszymi stałymi towarzyszami. Nie jesteśmy w stanie ich wyeliminować z życia, ale możemy zadbać o higienę pracy z ekranami. Najważniejsze dla oczu jest robienie regularnych przerw - idealnie co 20 minut. Przerwa nie oznacza przejrzenia powiadomień na naszym smartfonie. Najlepiej wstać od biurka, znaleźć punkt oddalony o 20 stóp (ok. 6 metrów) od nas i patrzeć na niego przez 20 sekund. Ważne jest, aby starać się zobaczyć wyraźnie coś, co obserwujemy w dali.

Zasada 20/20/20 znacząco ogranicza występowanie symptomów cyfrowego zmęczenia oczu i wpływa pozytywnie na Twoją akomodację.

Ogranicz ekrany przed snem

Nie idź do łóżka z telefonem. Poświęć ten czas na wyciszenie. Używanie smartfonów przed snem nie tylko wpływa negatywnie na jakość snu, ale również na Twoją siatkówkę. Będąc w łóżku, często trzymasz telefon bardzo blisko oczu, a kontrast pomiędzy jasnością ekranu a otoczeniem jest ogromny.

Nie pocieraj oczu

Zwróć uwagę, jak często pocierasz swoje oczy. Częste pocieranie oczu może spowodować dostanie się do oka patogenów, które rozwiną nieprzyjemne stany jak jęczmień, czy zapalenie spojówek. Intensywne pocieranie oczu może również skutkować rozwinięciem się stożka rogówki. Takie zwyrodnienie rogówki często prowadzi do stopniowego pogarszania się jakości widzenia i konieczności wprowadzenia bardziej zaawansowanych metod korekcji. Jeżeli często swędzą Cię oczy, udaj się do specjalisty, aby wspólnie poszukać przyczyny.

Chroń oczy przed promieniowaniem UV

Temat aktualny, zwłaszcza że słońce coraz śmielej nęci nasze spragnione dusze do wyjścia z domu. Pamiętajmy o ochronie oczu przed UV ze sprawdzonych źródeł. Będziemy powtarzali jak mantrę – to, że okulary mają ciemne szkła i napisane na zauszniku UV 400 nie oznacza, że chronią właściwie. Okulary przeciwsłoneczne powinniśmy kupować w salonach optycznych. A jeżeli jesteś okularnikiem, pamiętaj, że dobrej jakości przejrzyste szkła również mają wszystkie odpowiednie filtry światła UV. Gdy razi Cię słońce, możesz zdecydować się na okulary przeciwsłoneczne z korekcją, szkła fotochromowe lub soczewki kontaktowe, które umożliwią założenie okularów przeciwsłonecznych.

Używaj sprawdzonych soczewek kontaktowych i płynów do ich pielęgnacji

Lista grzechów użytkowników soczewek kontaktowych jest długa, kilka najczęstszych przytaczamy poniżej. Kupuj soczewki kontaktowe dobrane przez specjalistę. Jeżeli nosisz soczewki planowej wymiany (miesięczne, dwutygodniowe itp.), każdego dnia czyść zarówno soczewki kontaktowe, jak i opakowanie. Nie “przenaszaj” soczewek kontaktowych. Płyn do soczewek kontaktowych jest środkiem przede wszystkim dezynfekującym - nie traktuj go jak kropli nawilżających. Jeżeli chcesz pływać w soczewkach kontaktowych to tylko w jednorazowych, które wyrzucisz w ciągu kilku minut po wyjściu z wody.

Dbaj o higienę brzegów powiek

Nasz brzeg powieki, tzw. linia wodna, wcale nie jest taka gładka, jak nam się wydaje. Znajdują się na niej ujścia bardzo ważnych dla prawidłowego funkcjonowania oka gruczołów - gruczołów Meiboma. Aby zachować je w zdrowiu na długie lata, warto zaopatrzyć się w aptece w środki do higieny brzegów powiek i regularnie czyścić brzegi powiek. Ograniczy to również prawdopodobieństwo zagoszczenia się na naszych powiekach pasożyta – nużeńca. Ten niewielki “przyjaciel” powoduje swędzenie i pieczenie powiek, łzawienie oczu, zespół suchego oka, a nawet wypadanie rzęs. Dlatego pamiętajmy o regularnym czyszczeniu brzegu powiek.

Pij wodę, jedz zdrowo i rzuć palenie

Oczy, podobnie jak cały organizm są wrażliwe na to, co do niego wprowadzamy. Podstawą dobrze nawilżonych oczu jest nawodniony organizm, także powtarzamy do znudzenia: pijemy wodę. Oczy będą wdzięczne za zbilansowaną dietę, bogatą w antyoksydanty i luteinę. Dbając o zbilansowaną dietę, dbasz również o oczy. Apteczne suplementy diety na wzrok powinny być przyjmowane zawsze na zalecenie specjalisty. Został nam wróg publiczny numer jeden: papierosy. Palacze zwiększają ryzyko rozwinięcia takich schorzeń jak AMD (zwyrodnienie plamki żółtej) czy zaćma. Ponadto palenie zwiększa ryzyko rozwinięcia zespołu suchego oka. Także nie tylko dla płuc i serducha, ale też dla zdrowia oczu: rzuć palenie.

Pilnuj terminu przydatności kosmetyków

Każda z nas wie, jak trudno rozstać się z kosmetykami, zwłaszcza gdy w opakowaniu zostało jeszcze sporo kosmetyku. Każdy kosmetyk ma na opakowaniu informację, jak długo możemy z niego korzystać po otwarciu. Przeważnie ten okres mieści się w zakresie 6 do 9 miesięcy. Amerykańskie Towarzystwo Okulistyczne zaleca, aby kosmetyki stosowane w okolicach oczu wymieniać raz na 3 miesiące. Kosmetyki są środowiskiem, w którym mogą namnażać się bakterie, dlatego tak ważna jest systematyczna ich wymiana.

Co możemy dodać od nas?

  • Nie wymieniaj się kosmetykami z przyjaciółmi
  • Dokładnie myj pędzle
  • W przypadku jakiejkolwiek infekcji oczu, wyrzuć kosmetyki, których używałeś w okolicach oczu
  • Pamiętaj o demakijażu i higienie brzegów powiek

Zadbaj o dobre warunki oświetlenia

Lampka przy stanowisku pracy to nie tylko przepisy BHP. Oświetlenie ma ogromny wpływ na komfort pracy wzrokowej. Pamiętaj, aby nigdy nie pracować/czytać w ciemnym pomieszczeniu. Dbaj o to, aby ekrany nie były jedynym źródłem światła w pomieszczeniu. Jasność wyświetlacza nie powinna być większa niż jasność otoczenia. Również podczas wieczornych seansów filmowych warto zapalić małą lampkę.

Regularnie badaj wzrok

I temat najbliższy naszemu sercu - czyli regularne badania wzroku. Raz do roku lub raz na dwa lata (specjalista zarekomenduje częstotliwość kontroli) sprawdzamy swój wzrok. Zarówno u okulisty, jak i u optometrysty. Zapraszamy do nas na diagnostykę optometryczną. Prawidłowo dobrane okulary to zawsze pierwszy krok do komfortowego widzenia.

A na koniec mała niespodzianka! Na hasło GAZETA ŻOLIBORZA macie 15% zniżki na okulary przeciwsłoneczne (z korekcją lub bez). Aby słońce tego roku cieszyło Was w pełni bezpiecznie. Ściskamy, Wasza wzr


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ