Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 21:26

Koniec z darmowym skateparkiem na Potockiej. Skejci apelują o zniesienie opłaty

„Sam skatepark był też miejscem społecznych spotkań, więc również pod tym względem odczuwamy stratę” – piszą w petycji skierowanej do burmistrza dzielnicy skejci.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- o tym czego oczekują skejci,
- jak wprowadzenie opłat, wpływa na skatepark na Potockiej,
- o tym, dlaczego zdecydowano się wprowadzić opłatę za skatepark.

Skejci, rolkarze i każdy kto do tej pory korzystał ze skateparku na Potockiej musi od teraz płacić za wstęp na obiekt 5 złotych. Na reakcję nie trzeba było długo czekać. Powstała petycja, w której użytkownicy skateparku apelują o zniesienie opłaty, która może stanowić przeszkodę w regularnym szlifowaniu formy.

„Od tego roku za jednodniowy wstęp należy wpłacić 5 złotych. Warto jednak zaznaczyć, że każdorazowe wyjście (np. do sklepu, toalety, na posiłek) wiąże się z ponowną opłatą. Uważamy, że wpłynie to negatywnie na dostępność i zainteresowanie samym obiektem” – czytamy w treści utworzonej petycji, którą od poniedziałku do wtorkowego popołudnia podpisało prawie 270 osób.

Przeczytaj również: Skatepark na Żoliborzu z nowym dachem, ale problemów do rozwiązania jest znacznie więcej

Opłaty za wstęp mogą wykraczać poza możliwości finansowe dzieci i młodzieży

W sprawie przywrócenia bezpłatnego wstępu na skatepark zainterweniowała Jolanta Zjawińska, radna dzielnicy z klubu Koalicji Obywatelskiej, składając interpelację. Radna powołując się na „Program sportowo blisko domu” ze Strategii #Warszawa2030 przypomina o roli jaką pełni aktywność fizyczna w życiu człowieka i jej pozytywnym wpływie. „Pozytywne skutki aktywności fizycznej widać w niemal każdej dziedzinie życia jednostek i wspólnot społecznych” – czytamy w interpelacji złożonej przez radną. Dodatkowo wspomniany program zakłada podniesienie dostępności oferty sportowej blisko domu. – Nie chodzi tylko o dojazd i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, ale też o dostępność finansową – podkreśla radna Żoliborza.

Autorzy petycji zaznaczają że, ze skateparku korzystają przede wszystkim nastolatkowie i osoby młode, dla których codzienna wizyta na płatnym skateparku może wykraczać poza ich możliwości budżetowe.

Przeczytaj również: Sport tylko dla bogatych? Drożyzna na pływalni

Opłaty wprowadzone w trosce o bezpieczeństwo

O bojkocie obiektu na Potockiej przez skejtów pisała "Gazeta Wyborcza". W rozmowie z dziennikiem Michał Szpakiewicz, dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji na Żoliborzu twierdzi, że na darmowym skateparku przebywało dużo starszej młodzieży i dochodziło do napadów i kradzieży. Jak wyjaśnia dyrektor wprowadzenie opłat „podyktowane jest troską o bezpieczeństwo młodszych użytkowników.” Dodatkowo wylicza koszty utrzymania skateparku polegające na corocznym przygotowaniu obiektu do sezonu i sprzątania rzekomo pozostawionych na miejscu śmieci.

Radna Zjawińska wskazuje, że do utrzymania porządku na miejscu warto zaangażować dostępnych na miejscu pracowników lub ochronę. Wprowadzenie opłat z kolei może spowodować, że skejci będą szukali miejsca do jeżdżenia i skakania w miejscach, które nie są do tego przeznaczone. Dodatkowo, jak wskazuje radna, skatepark jest ważnym dla lokalnej młodzieży miejscem jeżeli chodzi o nawiązywanie relacji społecznych.

„Sam skatepark był też miejscem społecznych spotkań, więc również pod tym względem odczuwamy stratę. W końcu nie uważamy, że skatepark, pomimo że jest dla nas ważny dla utrzymywania formy, prezentuje poziom wart jakiejkolwiek opłaty” – wskazują również autorzy petycji.

Skateboarding jest dyscypliną olimpijską. Pierwsze zawody w tej dyscyplinie na tego typu imprezie odbyły się na Igrzyskach w Tokio w ubiegłym roku. – Trzeba pamiętać, że talenty i przyszli mistrzowie nie biorą się znikąd, tylko właśnie z takich oddolnych środowisk pełnych pasji – podkreśla radna Zjawińska.

Przeczytaj również: Sławomir Napłoszek, zawodnik Stowarzyszenia Łuczniczy Marymont po 29 latach wraca na Igrzyska Olimpijskie


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.