Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:38

Radny Marek Szolc, składa wniosek do NIK i CBA oraz zawiadomienie do prokuratury w sprawie Prochowni

Marek Szolc, radny Warszawy interweniuje w sprawie konkursu na dzierżawę Prochowni. Jego zdaniem mogło dojść do nadużyć w związku z tym zwraca się do Najwyższej Izby Kontroli, Prokuratury Okręgowej i Centralnego Biura Antykorupcyjnego o przyjrzenie się sprawie.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym co konkretnie wzbudziło wątpliwości radnego Szolca,
- o losach Prochowni Żoliborz,

„Pamiętacie sprawę Prochowni Żoliborz i lutowego konkursu, który zakończył istnienie uwielbianego przez ludzi lokalu w Parku Żeromskiego? Wczytałem się w jego dokumentację... i jestem w szoku. To jest sprawa, którą powinny się zająć odpowiednie służby. Składam więc wniosek do NIK i prokuratury” – oświadcza Marek Szolc, radny Warszawy z ramienia Nowej Lewicy. Radny złożył również wniosek o przeprowadzenie kontroli przez Centralne Biuro Antykorupcyjne.

Ponadto pod koniec marca do ratusza trafił wniosek od dotychczasowego dzierżawcy o zerwanie nowo zawartej umowy przez miasto ze spółką Dapius na dzierżawę Prochowni. Po upływie niemal miesiąca Marianna Zjawińska nadal nie otrzymała od miasta odpowiedzi.

Konkurs na dzierżawę Prochowni Północnej w Parku Żeromskiego od początku budzi kontrowersje. Najpierw, mimo apeli dotychczasowego dzierżawcy, a także jej bywalców nie udało się przedłużyć dzierżawy do czasu rozstrzygnięcia konkursu. W efekcie lokal był zamknięty przez prawie 3 miesiące. Wedle obowiązującej wówczas umowy, Marianna Zjawińska, która dzierżawiła lokal musiała doprowadzić go do stanu sprzed rozpoczęcia w nim działalności.

Przeczytaj również: Protest mieszkańców ws. Prochowni Żoliborz. Kolejny będzie na placu Bankowym

Sprawę komentowano jako absurdalną i mało przyjazną dla stołecznych przedsiębiorców. Tego zdania byli oburzeni sprawą mieszkańcy a nawet radni. Sytuacja w jakiej znalazła się Marianna Zjawińska stała się tematem do dyskusji podczas Komisji Rozwoju Gospodarczego i Cyfryzacji rady miasta. Jej przewodniczący Mariusz Frankowski, miejski radny z ramienia Koalicji Obywatelskiej przyznał, że przykład Prochowni stawia miasto i radnych w złym świetle.

Ekspresowe tempo rozstrzygnięcia konkursu

W sprawie Prochowni odbyły się również protesty – pierwszy w Parku Żeromskiego, drugi na placu Bankowym, a trzeci już po ogłoszeniu wyników przeprowadzonego konkursu, który również wzbudził wiele wątpliwości.

Przede wszystkim uwagę bywalców Prochowni zwróciło tempo w jakim rozstrzygnięto konkurs. Od otwarcia ofert do ogłoszenia wyniku minęła niecała doba. W tym czasie komisja konkursowa składająca się z pięciu osób zdążyła ocenić 4 złożone oferty. „Zupełnie niewiarygodne jest, że komisja konkursowa zdołała się rzetelnie zapoznać ze wszystkimi złożonymi w konkursie ofertami, które w sumie liczyły ponad 250 stron” – ocenia radny Szolc i pyta: „Czy członkowie komisji nie jedli i nie spali? Czy miasto skierowało tam geniuszy o nadludzkich zdolnościach?”

Referencje, a zwłaszcza jedna budzi wątpliwości

Kompletne oferty konkursowe zawierały również referencje. Te, jak wskazuje warszawski radny budzą wątpliwości co do ich autentyczności. „Do oferty załączono trzy listy referencyjne z 24 i 25 lutego 2022 r., wszystkie wystawione przez tę samą spółkę. Dwa z listów dotyczyły wydarzeń, które miały miejsce w 2018 r., a jeden wydarzeń w sezonie letnim 2017 r. Problem jest taki, że spółka, która wygrała, powstała w... 2018 roku” – zauważa Marek Szolc. W wywiadzie dla Gazety Żoliborza Magdalena Młochowska, dyrektorka i koordynatorka ds. zielonej Warszawy przyznała, że była to próba oszustwa.

Przeczytaj również: Wywiad w sprawie Prochowni: Zgadzam się, że jedna z referencji firmy Dapius była próbą oszustwa – mówi Magdalena Młochowska

Nie pomogły protesty i apele. W obronie Prochowni stanęły również osoby rozpoznawalne w świecie kultury i sztuki. Pod apelem o powtórzenie konkursu podpisało się 30 sygnatariuszy, a wśród nich Małgorzata i Natalia Niemen, Jakub Józef Orliński, Maciej Stuhr i przedstawiciel stowarzyszenia Żoliborz Przyszłości. „Prochownia Żoliborz” przez 9 lat była dla nas domem kultury, którego nasza dzielnica do dzisiaj nie posiada. Przez ten czas zespół „Prochowni Żoliborz” organizował wiele wartościowych wydarzeń z zakresu kultury, rozrywki i rekreacji. Dlatego zwracamy się z prośbą, aby proces wyłonienia nowego dzierżawcy i wszystkie oferty były jeszcze raz skrupulatnie przeanalizowane” – czytamy w liście skierowanym do prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego, który do dziś pozostał bez odpowiedzi.

Przeczytaj również: Stuhr, Zamachowski, Damięcki, Muller i inni apelują do Trzaskowskiego w sprawie Prochowni

Umowa z nowym dzierżawcą podpisana

Mimo to podpisano umowę ze spółką Dapius. Nowy dzierżawca zapowiada, że w budynku Prochowni Północnej będzie prowadzić bistro z eleganckim wystrojem nawiązującym do dwudziestolecia międzywojennego.

„Poważne wątpliwości budzi merytoryczna ocena oferty, która wygrała” – dodaje Szulc. Zwycięzca konkursu w „doświadczenie i referencje w prowadzeniu działalności gastronomicznej z funkcją aktywizującą” otrzymał 32,6 pkt na 35 możliwych punktów. "Tak wysoki wynik, wysoki także w porównaniu do bardzo obszernej dokumentacji złożonej przez inne podmioty (jeden z podmiotów, dotychczasowy dzierżawca działki startujący w konkursie, złożył liczącą ok. 100 stron (!) dokumentację omawiającą ok. 450 zorganizowanych wydarzeń) sugeruje, że komisja konkursowa zapoznała się z dokumentacją w najlepszym wypadku pobieżnie” – pisze w opublikowanym stanowisku Marek Szolc i na końcu dodaje: „To, co widzieliśmy w przypadku Prochowni Żoliborz to kpina, za którą osoby odpowiedzialne muszą ponieść konsekwencje.”

Przeczytaj również: Kawiarnia Prochownia Żoliborz – komu to przeszkadzało? Felieton Danuty Kuroń


278570735_412692834190945_2792556812294302812_n

278570735_412692834190945_2792556812294302812_n

278568605_412692854190943_6245763311875732325_n

278568605_412692854190943_6245763311875732325_n

278566429_412692874190941_1387261199000692983_n

278566429_412692874190941_1387261199000692983_n


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ