Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:01

Krótka historia Polskiego hazardu

Bez znaczenia, czy żyjesz w Polsce, planujesz odwiedzić ten kraj czy też po prostu lubisz poznawać historię hazardu w różnych miejscach, możesz być zainteresowany tym, jak przemysł hazardowy rozwijał się w Polsce na przestrzeni lat. Tak jak aktywność ta jest popularna na całym świecie, w Polsce też ma swoich fanów.

Jeśli jesteś fanem zakładów sportowych, powinieneś dobrze kojarzyć lokalne prawa i wiedzieć co jest legalne, a co nie w tym kraju. Restrykcje są nieco ostrzejsze w porównaniu z innymi Europejskimi krajami, jednak hazard jest wciąż dozwolony w Polsce. Z tą myślą, zobacz jak ta praktyka się zmieniała i czego możesz oczekiwać jeśli chcesz włożyć trochę pieniędzy w to hobby.

Jak obecnie wygląda sytuacja w Polsce?

Nie ma powodu do obaw o kary pieniężne, podczas grania na zagranicznych platformach, ponieważ wiele z nich świadczy swoje usługi też w tym kraju. Faktem jest, że coraz więcej kasyn internetowych i bookmacherskich jest teraz dostępnych, patrząc na ciągły wzrost zainteresowania tą rozrywką. Co więcej, dość łatwo jest upewnić się czy korzysta się z usług bezpiecznego operatora, dzięki stronom recenzenckim, umożliwiającym sprawdzenie najważniejszych informacji o operatorze.

Na przykład, zanim zdecydujesz się na grę np u PZBuk przeczytaj recenzję bukmachera na obiektywnej stronieopisującej legalne obstawianie, aby sprawdzić, czy interesująca cię platforma zapewni różnorodne zakłady, szeroki zakres bonusów i wygodne metody płatności. 

Inną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jeśli planujesz uprawianie hazardu w Polsce, są podatki. W przypadku, jeśli wygrałbyś pieniądze z nielicencjonowanej zagranicznej platformy, twoja wygrana jest opodatkowana podatkiem dochodowym. Co więcej, jeśli wartość twojej wygranej z zakładów przekracza 2,280 polskich złotych, 10% podatek stały zostanie naliczony oraz opłacony przez organizatora. 

Jak regulacje zmieniały się na przestrzeni lat?

Mimo, że hazard jest praktyką obecną w wielu krajach świata już od wieków, pierwsze kasyno w Polsce powstało dopiero w roku 1920. Nadmorskie miasteczko Sopot było miejscem pierwszego lokalu oferującego takie gry jak blackjack czy ruletka. Lokal ten, przyciągał turystów z całego kraju i obszarów sąsiadujących z nim, jednak wejście było dozwolone tylko dla osób powyżej 18 roku życia. Z czasem, miejsce to przyciągało tak wielu turystów, że postanowiono przebudować je na hotel, oferujący  zakwaterowanie dla graczy. Budynek nazwany Casino Hotel został ukończony i otwarty w 1927. Jego popularność osiągnęła szczyt we wczesnych latach trzydziestych XX wieku, aż stało się ono głównym źródłem dochodu dla miasta.

Wraz z sukcesem Casino Hotel, powstawało wiele innych lokali w obrębie całego kraju, jednak II wojna światowa, która rozpoczęła się niedługo po tym, miała największy wpływ na turystykę i popularność tego rodzaju rozrywki. Podczas gdy wiele kasyn zostało zniszczonych, Casino Hotel przetrwał zostając przekształconym na szpital polowy. Po wojnie, zmienił swoją nazwę na Grand Hotel, po czym został kupiony przez jednego z największych operatorów w Polsce – Orbis Casino Group.

Po wojnie, Polska była pod kontrolą Związku Radzieckiego, co oznaczało zaostrzenie restrykcji w prawie dotyczącym hazardu, przez co większość kasyn musiało zostać zamknięte. Jednakże, mimo wprowadzenia przez ZSSR zakazu każdej z form hazardu, także zakładów sportowych, Polferries, polska firma dostawcza, zdołała znaleźć lukę w prawie, pozwalającą na oferowanie wszystkich gier kasyno na swoich promach, kursujących do Skandynawii. Stało się to bardzo popularną alternatywą zarówno dla turystów jak i dla mieszkańców Polski.

Zakaz hazardu obowiązywał aż do 1989 roku. Niedługo po jego zniesieniu, lokal Pod Różą w Krakowie został otwarty jako pierwsze kasyno w powojennej rzeczywistości. Wiele innych kasyn, szło w jego ślady, a okres do 1992 roku był bardzo owocny dla tego przemysłu, z powodu bardzo małej ilości jakichkolwiek regulacji. Jednak rząd, w końcu rozpoczął ponowne wprowadzanie uregulowań, takich jak wymóg posiadania licencji przez operatora czy też zakaz prowadzenia kasyn w miastach liczbą mieszkańców przekraczającą 250 000.

Jednakże od tamtego czasu, regulacje uległy wielu zmianom, a w dniu dzisiejszym są uważane za dużo ostrzejsze. Jako, że Polska, w 2004 roku dołączyła do Unii Europejskiej, oczekiwano, że prawo zostanie ujednolicone. Jednak prawo hazardowe z 2009 roku i jego poprawka z roku 2011, zawiera zmiany, z którymi wile osób się nie zgadza, szczególnie dotyczących zakładów internetowych. Na przykład, podczas gdy hazard internetowy jest w Polsce legalny, Polskie władze blokują strony internetowe bez licencji, a Europejskie kasyna internetowe, wciąż nie mogą uzyskać licencji na działalność w tym kraju.

Jeśli szukasz miejsca, by wziąć udział w zakładach sportowych w Polsce, ucieszy cię wiadomość, że ta rozrywka jest legalna w Polsce. Pamiętaj, by sprawdzać operatorów, dbając o swoje bezpieczeństwo.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.