Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 00:10

Półmaraton Warszawski powraca. Przez Żoliborz przebiegnie 10 tys. zawodników

Biegacze wystartują w niedzielę rano, jednak utrudnienia w związku z organizacją zawodów będą już od piątku.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o symbolicznych gestach solidarności z Ukrainą organizatorów biegu,
- jak będzie przebiegać trasa zawodów,
- z jakimi utrudnieniami i w jakiej części dzielnicy muszą się liczyć mieszkańcy Żoliborza.

Tegoroczna odsłona półmaratonu odbędzie się pod nazwą Warszawski Półmaraton Pokoju. To znak solidarności z Ukrainą i sprzeciwu wobec rosyjskiej agresji na niepodległe państwo. Ponadto wszyscy zawodnicy z Ukrainy pobiegną w niedzielę bezpłatnie. Organizatorzy zorganizowali również wirtualny Charytatywny Bieg Jedności z Ukrainą, w ramach którego do tej pory udało się już zebrać 45 tys. złotych dla Polskiej Akcji Humanitarnej prowadzącej zbiórkę na rzecz osieroconych dzieci z Ukrainy. -  Podczas trwania samego wydarzenia również przeprowadzimy zbiórki charytatywne dla trzech ukraińskich szpitali oraz dla sierot z Ukrainy – zapowiedział Marek Tronina, dyrektor biegu cytowany w komunikacie fundacji "Maraton Warszawski".

Solidarność z Ukrainą mają podkreślać również medale, które dotychczas nawiązywały do symboli stolicy. W tym roku na medalach znajdą się dwie dłonie splecione w geście pomocy.

Przeczytaj również: Weekend na Żoliborzu i Bielanach: Poszukiwania wiosny w Lesie Bielańskim i spotkanie Prochoprzyjaciół

Start w niedzielę o 9

Uczestnicy maratonu wystartują z Nowego Miasta, a konkretnie z ulicy Konwiktorskiej. Start zaplanowano na godzinę 9. Ostatni zawodnicy do mety powinni dotrzeć do godz. 12.30.

Ze startu biegacze ruszą w kierunku placu Wilsona, skąd udadzą się w stronę mostu Gdańskiego, którym przebiegną na prawą stronę Wisły, Mostem Świętokrzyskim zawodnicy wrócą do Śródmieścia. Z Powiśla udadzą się ulicą Rozbrat w kierunku Parku Agrykola. Końcówkę trasy wytyczono Wybrzeżem Kościuszkowskim i Wybrzeżem Gdańskim. Metę zlokalizowano przy Multimedialnym Parku Fontann.

Nieco później, bo w godzinach od 13 do 14.30 odbędzie się 9. Bieg na Piątkę. Zawodnicy również wystartują z Konwiktorskiej skąd pobiegną na Żoliborz i ulicą Mickiewicza udadzą się na Plac Wilsona, a następnie ulicą Krasińskiego do Wybrzeża Gdyńskiego i Gdańskiego. Meta zlokalizowana jest na wysokości Parku Fontann na Podzamczu.

Utrudnienia już od piątku

Już od piątku, 25 marca, od godz. 10.00 zwężona o jeden pas będzie jezdnia ul. Wybrzeże Gdańskie prowadząca w kierunku Mokotowa. Wyłączony z ruchu będzie prawy pas na wysokości Multimedialnego Parku Fontann. Montaż i demontaż mety wymagać będzie całkowitego zamknięcia jezdni prowadzącej w kierunku Mokotowa, na odcinku od ul. Z. Krasińskiego do ul. Grodzkiej, od soboty, 26 marca, od godz. 20.00. Ruch na dwóch pasach ma zostać przywrócony w niedzielę, 27 marca, od godz. 20.00, a od godz. 22.00 już na wszystkich.

W niedzielę zawodnicy wyruszą na trasę o godz. 9.00. Wraz z przemieszczaniem się biegaczy sukcesywnie z ruchu będą wyłączane kolejne śródmiejskie i żoliborskie ulice na trasie biegu: Konwiktorska – Muranowska (wyłączona z ruchu w godz. 8.30-13.45; nie będzie możliwy przejazd także ul. Międzyparkową) – gen. W. Andersa i A. Mickiewicza (zamknięte w godz. 8.30-14.00; utrzymany ruch pomiędzy pl. T.W. Wilsona a ul. gen. J. Zajączka w kierunku centrum) – pl. T.W. Wilsona (w godz. 8.30-14.00; zawężenie do jednego pasa; nie będzie możliwości zjazdu w ul. Krasińskiego) – Z. Krasińskiego (ok. godz. 8.30-14.00; zamknięta jezdnia w kierunku Wisłostrady) – Wybrzeże Gdyńskie (jezdnia w kierunku Mokotowa zamknięta od godz. 20.00 w sobotę; jezdnia w stronę Bielan otwarta cały czas) – R. Krajewskiego – Zakroczymska – Szymanowska – Z. Słomińskiego (zamknięte w godz. 5.00-18.00).

Przeczytaj również: Co z korytarzem rowerowym do centrum?

Zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej

Pierwsze zmiany w funkcjonowaniu Warszawskiego Transportu Publicznego zostaną wprowadzone już w piątek, 25 marca. Od godziny 10.00 (do godziny 22.00 w niedzielę, 27 marca) zawieszone będzie funkcjonowanie przystanków Boleść 01 i Podzamcze 01.

W czasie wyłączenia z ruchu ul. Konwiktorskiej i Wybrzeże Gdańskie (od godz. 20.00 w sobotę do ok. godz. 20.00 w niedzielę) na objazdy zostaną skierowane autobusy linii: 118, 178, 185 i 503.

W niedzielę, 27 marca, od ok. godz. 8.30 zamykane będą ulice na trasie biegu. Kursujące nimi autobusy, wraz z kolejnymi etapami i przemieszczaniem się biegaczy, będą kierowane na objazdy. Zmienią się trasy tramwajów: 6, 15, 18, 20, 28 oraz autobusów: 102, 106, 107, 108, 109, 114, 116, 118, 125, 127, 135, 141, 146, 147, 157, 159, 162, 166, 169, 170, 171, 178, 185, 187, 202, 212, 409, 500, 503, 509 i 518.


mapka-maratonu

mapka-maratonu


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ