Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 01:25

Weekend na Żoliborzu: Zbiórka dla Ukrainy w czasie wiosennej wyprzedaży roślin i specjalnego pokazu polskiego filmu nominowanego do Oscara

W nadchodzący weekend kolejny raz odbędą się wydarzenia, w trakcie których będzie można wesprzeć Ukrainę. Nie zabraknie również spaceru z przewodnikiem miejskim i sportowych emocji.

W tym artykule przeczytasz:

- o tym jak będzie można w weekend wesprzeć Ukrainę jednocześnie spędzając wolny czas aktywnie,
- którą część dzielnicy będzie można lepiej poznać w czasie spaceru z przewodnikiem,
- gdzie na Żoliborzu odbędzie się wyścig kolarski,
- o imprezie dla singli.

Wiosenny Pop-up Store Florabo dla Ukrainy

We Florabo w najbliższy weekend odbędzie się wiosenna wyprzedaż roślin. Tegoroczna edycja wydarzenia ma również ważny cel – to pomoc Ukrainie, w której dziś toczy się trudna walka o wolność.

Do kupienia będzie 3 tys. żonkili, a dochód z ich sprzedaży będzie przeznaczony na wsparcie dla Ukrainy.

„10 pracowników Florabo jest z Ukrainy i ostatnio większość czasu u nas w biurze poświęcamy na organizowanie dla nich pomocy tam na Ukrainie oraz tu w Polsce. Wysyłamy potrzebne rzeczy, organizujemy transport, zbieramy między sobą pieniądze na potrzebne tak bardzo ostatnio artykuły medyczne oraz ochronne dla żołnierzy ukraińskich a także zagrożonych cywilów” – informuje showroom. Dodatkowo Florabo angażuje się w pomoc zwierzętom przekraczającym polską granicę zbierając transportery czy smycze. W ten sposób showroom wspiera działania Fundacji Animal Rescue.

Ponadto podczas wiosennej wyprzedaży zorganizowana będzie specjalna stacja do wiosennego przesadzania roślin. Można przyjść ze swoją rośliną i na miejscu ją przesadzić. Korzystając z fachowej wiedzy będzie można zakupić specjalnie dobrane do poszczególnych gatunków roślin podłoże.

Nieodłącznym elementem wiosennej wyprzedaży jest akcja „Zielony Weteran”. Za symboliczną złotówkę możemy kupić roślinę, która dzielnie służyła w biurze i z jakiegoś powodu musiała stamtąd zniknąć.

Kiedy? – Sobota i niedziela, 19 i 20 marca, w godzinach od 11 do 18
Gdzie? – Florabo, ulica Rydygiera 8 (na terenie Instytutu Chemii Przemysłowej)

Sukienka - pokaz specjalny ze zbiórką dla Ukrainy

W kinie Elektronik odbędzie się pokaz nominowanego do Oscara filmu Tadeusza Łysiaka „Sukienka”. Wstęp na seans jest darmowy, ale w czasie trwania filmu będą zbierane fundusze na pomoc uchodźcom z Ukrainy. Cała zebrana kwota trafi do Fundacji Ocalenie, która pomaga zorganizować uchodźcom nowe, bezpieczne życie w Polsce.

„»Sukienka« opowiada historię Julii pracującej w przydrożnym motelu. Jej życie zmienia się, gdy poznaje przystojnego kierowcę ciężarówki. W sercu kobiety odżywają uśpione od dawna pragnienia. Ale nie jest to tylko historia kobiety spotykającej mężczyznę. Julia jest fizycznie odmienna od otaczającego ją społeczeństwa. Jest niskorosła, przez co w swoim życiu doświadczyła wielu przykrości. »Sukienka« to uniwersalna opowieść o tęsknocie, która dotyka każdego, bez względu na dzielące nas bariery i różnice” – czytamy w opisie filmu. „Sukienka” będzie wyświetlana z angielskimi napisami.

Kiedy? – Piątek, 18 marca o godz. 19.30
Gdzie? – Kino Elektronik

Tour De Canal

To dość ciekawa inicjatywa dla fanów jednośladów założona przez Żoliborskie Towarzystwo Sportowe. Najbliższe wydarzenie jest kontynuacją wyścigu Tour De Żniwiarz wytyczonego uliczkami Żoliborza wokół Skweru Kompani AK Żniwiarz.

Do wyścigu może stanąć każdy zapalony kolarz niezależnie od tego na jakim rowerze jeździ. Może to być składak, kolarzówka, singiel, góral a nawet Veturillo. Jak sami organizatorzy podkreślają jest to nielegalny wyścig, ale cel jest szczytny.

„Wpisowe zostanie przekazane fundacji "Ocalenie", na rzecz osób dotkniętych wojną w Ukrainie. Przed startem odbędzie się kiermasz sztuki, z którego dochód również zostanie przekazany fundacji” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia.

Kiedy? – Sobota, 19 marca. Kiermasz o godzinie 18, a start wyścigu o godzinie 20.
Gdzie? – Kępa Potocka

Żoliborz. Ten Dziennikarski. Spacer z przewodnikiem

Żoliborz dziennikarski to część dzielnicy, w której osiedlili się dziennikarze czy artyści. Mieszkańcem osiedla byli m.in. Melchior Wańkowicz czy artystka rzeźbiarka Zuzanna Janin, która poświęciła historii domu rodzinnego znajdującego się na tym osiedlu szereg swoich rzeźb. To właśnie tu łączy architektura domów szeregowych z nowoczesnymi willami i starymi budynkami o charakterze dworkowym. Całość zatopiona jest w gęstej zieleni.

„A co przedtem? Co zanim wprowadzą się dziennikarze i artyści z rodzinami? Co potem? I co obecnie? Spacer powiedzie nas zielonymi ulicami Dolnego Żoliborza, przeprowadzi przez konserwatywną architekturę lat 20, odważną lat 30 i zaprowadzi do jednego z lepiej skrojonych społecznych osiedli warszawskich!” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia. Spacer nie jest biletowany, ale na koniec można wręczyć przewodnikowi napiwek.

Kiedy? – Niedziela, 20 marca o godz. 12.00
Gdzie? – zbiórka na placu Wilsona przy wejściu do Parku Żeromskiego

Mateusz Pakuła w Najlepszej Księgarni

Co prawda to wydarzenie zapowiadane jest na czwartek, ale dla niektórych może ono stanowić niezłe wejście w nadchodzący weekend, zwłaszcza że chodzi o książki.

Tym razem w Najlepszej Księgarni gościć będzie Mateusz Pakuła, dramatopisarz, dramaturg i autor doskonałego debiutu literackiego pt. "Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuje".

„To przepełniona gniewem, smutkiem i czarnym humorem autobiograficzna powieść o chorobie i umieraniu. Autor zdaje w niej relację ze zmagań swojego ojca z chorobą nowotworową w bezkompromisowej, szczerej, bezpośredniej formie. To z pewnością jeden z najciekawszych debiutów ubiegłego roku” – informuje Najlepsza Księgarnia.

Jeżeli ktoś z jakiegoś powodu nie będzie mógł pojawić się na miejscu, spotkanie autorskie będzie transmitowane również za pośrednictwem Facebooka.

Spotkanie poprowadzi Karolina Felberg: badaczka literatury nowoczesnej i znawczyni teatru, redaktorka dzienników Agnieszki Osieckiej. Partnerem spotkania jest Wydawnictwo Nisza.

Kiedy? – Czwartek, 17 marca o godz. 19.00
Gdzie? – Najlepsza Księgarnia

Rock Single Party: sobota w Potoku!

Potok to miejsce, w którym zabawa odbywa się w rytm szeroko pojętej muzyki rockowej i takich zespołów jak AC DC, Bon Jovi, ZZ Top, Guns’n’Roses czy Queen. Dodatkowo sobotnia impreza może być idealną okazją dla singli do poznania sympatii.

Każdy będzie miał na ręku opaskę w kolorze, który będzie określał jego status. Niebieski oznacza, że posiadacz opaski jest singlem, czerwony – w związku, zaś pomarańczowy – to skomplikowane. Jest jeszcze czwarta opcja: różowy – w związku z jednorożcem.

Wstęp wolny na wydarzenie jest dla osób, które zadeklarowały w utworzonym na Facebooku wydarzeniu wzięcie udziału. W innym przypadku wstęp kosztuje 10 złotych.

Kiedy? – Sobota, 19 marca o godz. 20.00
Gdzie? – Potok Drugi Dom Ludzi Rocka

(tN15): tN collective // 15 lat // koncert nowTeren (kolektyw terenNowy)

Mija 15 lat od pierwszej akcji kolektywu tereNowy. W tym czasie grupa zorganizowała 150 wydarzeń takich jak koncerty, wystawy, akcje dla dzieci, wydawnictwa, a nawet nakręciła film dokumentalny. „Stworzyliśmy ponad 9 tysięcy minut muzyki, w naszych akcjach uczestniczyło około 100 artystów, muzyków i performerów” – przypomina kolektyw.

W marcu 2022 roku mijać będzie pietnaście lat od pierwszej akcji kolektywu tereNnowy w Cafe Okna w Zamku Ujazdowskim (23-24.03.2007).

"Muzyka, którą lepiej się gra niż słucha, tworzona przez kolektyw terenNowy, może być rozpoznana jako zbiorowa kreacja i grupowa praca. Niezależnie od gustów i upodobań określana bywa mianem ezoterycznej. Nie umiejętności, lecz predyspozycje stanowią tu naturalną płaszczyznę spotkania, gdzie wzajemne relacje przekraczają ramy i uwarunkowania potoczności. Dodatkowy walor stanowi ruch i światło, ubogacające wibracje. Taki performans to coś więcej niż tylko koncert" – pisał w maju 2011 roku o kolektywie Sławomir Gołaszewski polski filozof kultury, poeta, kompozytor, muzyk, dziennikarz i felietonista. Jeden z propagatorów kultury alternatywnej w Polsce.

Kiedy? – Sobota, 19 marca, godz. 20.00
Gdzie? - PraCoVnia


sukienka

sukienka

tour-de-canal

tour-de-canal

zoliborz-dziennikarski

zoliborz-dziennikarski

najlepsza-ksiegarnia

najlepsza-ksiegarnia

potok

potok

teren

teren


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1024 hPa
Wiatr: 37 km/h