Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:21

[Update] Nowy dzierżawca Prochowni szuka na nią kupca

Spółka Dapius, zwycięzca konkursu i nowy dzierżawca Prochowni na sprzedaż.

W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o zamiarach sprzedaży Prochowni
- o tym na jakie pytania wrótce poznamy odpowiedzi od ZZW?
- co wzbudza wątpliwosci w przeprowadzonym konkursie na dzierżawę Prochowni Północnej?

Kilka dni temu zakończył się konkurs, w którym wyłaniono nowego dzierżawcę Prochowni Północnej. W budynku, od blisko dekady działała Prochownia Żoliborza prowadzona przez Mariannę Zjawińską.

Wyniki konkursu i wątpliwości dotyczące oceny

Jak informowaliśmy w poprzednich artykułach, wyniki konkursu wzbudzają bardzo wiele emocji i wielu mieszkańcom Żoliborza i użytkownikom kultowej Prochowni Żoliborz, bardzo trudno pogodzić się z wynikami tego konkursu.

Przeczytaj również: Koniec Prochowni Żoliborz

Największe emocje wśród osób śledzących postępowanie konkursowe wzbudza błyskawiczny czas ogłoszenia wyników konkursu (niektóre oferty liczyły ponad 100 stron), co mogło doprowadzić do trudności w wychwyceniu możliwych błędów formalnych, takich jak: brak numeracji stron, brak zszycia czy brak pieczęci na wszystkich stronach. Jak wynika wprost z punktu 2 i 3 w paragrafie VII regulaminu zszycie stron, czy opatrzenie i pieczęciami jest konieczne.

Duże emocje wzbudziła również punktacja związana z doświadczeniem i sposobem zagospodarowania, w których doświadczona Prochownia Żoliborz, przedstawiająca ponad 40 stronicowe potwierdzenie w działaności, otrzymała dokładnie tyle samo punktów co, jak się później okazało, zwycięski podmiot opisujący swoje doświadczenie na dwóch stronach.

Mail z pytaniami do Zarządu Zieleni Warszawskiej

W związku z wieloma znakami zapytania, postanowiliśmy skierować pismo z pytaniami o cały proces konkursowy. Według deklaracji rzeczniki prasowej ZZW, odpowiedź otrzymamy na początku przyszłego tygodnia. Poniżej treść maila:

Przeczytaj również: Fala pomocy dla Ukrainy – tak wyglądał sobotni Prochopiknik

"Szanowni Państwo. 

W imieniu redakcji medium obywatelskiego Gazeta Żoliborza, stowarzyszenia Żoliborz Przyszłości oraz w imieniu osób zaangażowanych w cały proces, dbałości o zachowanie ciągłości działania Prochowni zgodnie z wolą mieszkańców, wyrażoną zarówno podczas konsultacji jak i podczas spotkań z Państwem w siedzibie ZZW, zwracamy się z prośbą o odpowiedź na poniższe pytania.   

  1. Na podstawie jakiego zapisu prawa, do konkursu nie został dopuszczony czynnik społeczny, aby dopełnić przejrzystość i transparentność procesu?
  2. Dlaczego konkurs na wyłonienie nowego dzierżawcy Prochowni Północnej nie został ogłoszony w czasie pozwalającym zachować ciągłość działania Prochowni?
  3. Czy a jeśli tak, to w jakiej formie zawiadomiono oferentów o przewidywanym terminie i miejscu części niejawnej konkursu. Zgodnie z paragrafem IX, punktem 3, podpunktem F regulaminu konkursu?
  4. Czy a jeśli tak, to kiedy i w jakiej formie komisja zawiadamiała oferentów o przewidywanym terminie rozstrzygnięcia konkursu? Zgodnie z paragrafem IX punktem 4 regulaminu konkursu.   
  5. Jaka była metodologia przyznawania punktów w konkursie? W kontekście tego, że firmy składające uboższą ofertę kulturalną i chwalące się rażąco mniejszym doświadczeniem (zapisanym na dwóch stronach A4), otrzymały taką samą liczbę punktów, jak doświadczony podmiot prowadzący ten punkt od blisko dekady (z doświadczeniem zapisanym na czterdziestu pięciu stronach A4), cieszący się ogromnym poparciem społeczności lokalnej i proponujący w konkursie bardzo bogatą ofertę kulturalną?
  6. Jak komisja interpretuje referencje wystawiane jednej z firm przez spółki zależne, mające tych samych lub związanych ze sobą biznesowo właścicieli?
  7. Czy podczas przyznawania punktacji w najistotniejszej w ocenie mieszkańców kategorii, brane było pod uwagę wieloletnie doświadczanie dotychczasowego dzierżawcy i jaki miało wpływ na punktację, 
  8. Czy wszystkie oferty spełniły wymagania regulaminu konkursu zapisane w Paragrafie VII, punkcie 2 mówiącym o prawidłowym uporządkowaniu i zszyciu dokumentów?
  9. Czy wszyscy oferenci spełnili przesłanki formalne, wynikające z paragrafu VII, punktu 3. Zwłaszcza dotyczące opieczętowania wszystkich stron pieczątką firmową?

W obliczu tak wielu pytań i wątpliwości, apelujemy o wstrzymanie podpisania umowy z nowym dzierżawcą i ponowną analizę ofertę, mając na uwadze możliwe niedopełnienia formalności."

Prochownia Żoliborz na sprzedaż

Z nieoficjalnych informacji, jakie do nas dotarły, dowiedzieliśmy się, że spółka Dapius, zwycięzca konkursu na dzierżawę Prochowni Żoliborz, poszukuje nabywcy dla całej spółki, czyli chce sprzedać prawa do dzierżawy Prochowni Północnej. Oczywiście nie jest to działanie niezgodne z prawem, ale głęboko niepokojące dla osób, które ceniły sobie zaplecze kulturowe Prochowni Żoliborz. W obliczu tych faktów, mieszkańcy mają prawo martwić się o to, czy jedno z ich ulubionych miejsc, będzie choć częściowo realizowało misję kulturową, do jakiej przyzwyczaiła ich dotychczasowa właścicielka.

"Stało się to, czego wszyscy się najbardziej obawiali. ZZW wybrało kogoś, komu zupełnie nie zależy na tym miejscu" - komentuje całą sprawę Marianna Zjawińska.

Analiza prawna

Zgodnie z pkt III informatora konkursowego, kryteria oceny ofert przewidują przyznanie największej liczby punktów za posiadane doświadczenie i referencje w prowadzeniu działalności gastronomicznej z funkcją aktywizującą. Regulamin nakłada na oferentów w pkt VII, obowiązek opisania doświadczenia wraz z materiałami potwierdzającymi, w tym referencjami.

Przytoczone wyżej wymogi informatora i Regulaminu oraz liczba przyznawanych punktów, świadczą, że jest to istotne kryterium. Analiza referencji przedstawionych przez spółkę Dapius, pokazuje, ze można mieć co do nich duże wątpliwości.

Do oferty Dapius załączono trzy listy referencyjne, wszystkie wystawione przez ten sam podmiot tj. Finals 11 sp. z o.o. Informacje zawarte w KRS wskazują, że jedynym członkiem zarządu spółki Dapius sp. z o.o. jest Krzysztof Kowalski, jednocześnie jedynym członkiem zarządu spółki Finals 11 sp. z o.o., która wystawiła referencje Dapius, jest także Krzysztof Kowalski. Spółki te są także powiązane kapitałowo – jedynym udziałowcem spółki Finals 11 sp. z o.o. jest Tomasz Skrok, który jest także większościowym udziałowcem Dapius. 

Analizując zmiany członków zarządu w spółce Finals 11 sp. z o.o. z datami wystawionych referencji, widzimy, że Krzysztof Kowalski stał się jedynym członkiem zarządu spółki Finals 11 sp. z o.o. 16 lutego 2022 roku, a 8 dni później wystawił referencje Dapius, w której, także był jedynym członkiem zarządu.

Jedna z referencji ze strony 42, dotyczy wydarzeń organizowanych cyklicznie w sezonach letnich 2017 oraz 2018, natomiast sama spółka Dapius została zarejestrowana 14 kwietnia 2018 r. 

Przeczytaj również: Mieszkańcy nie odpuszczają w sprawie Prochowni

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.