Rondo w miejscu obecnego skrzyżowania Rydygiera z Przasnyską, kosztowna przebudowa Rydygiera i modernizacja Środowiskowego Domu Samopomocy - już w przyszłym roku to wszystko powstanie ze środków z budżetu miasta. Więcej pieniędzy z miejskiej kasy powędruje jednak do innych dzielnic.
Najważniejszym elementem przedstawionego projektu budżetu Warszawy na przyszły rok są rekordowo wysokie nakłady na oświatę. Na ten cel miasto chce przeznaczyć niemal 4,5 mld zł. To niewiele mniej niż cały budżet Wrocławia czy Łodzi.
– Projekt przyszłorocznego budżetu kładzie silny nacisk na oświatę, transport publiczny oraz na inwestycje – mówi ustępująca prezydent stolicy. Sumując koszty budowy nowych placówek oświatowych otrzymujemy kwotę, która jest niższa jedynie od największej warszawskiej inwestycji, czyli budowy drugiej linii metra, na które miasto zamierza wydać w przyszłym roku 873 mln zł.
Ile i na co w inwestycjach oświatowych na Żoliborzu?
Nowe placówki oświatowe stanowią najbardziej kosztowne inwestycje w wielu dzielnicach. Tak jest m.in. na Żoliborzu, gdzie trwają przygotowania do budowy zespołu szkolno - przedszkolnego przy ul. Anny German. Na pierwszy etap prac dzielnica otrzyma 16,7 mln zł, a jego wykonawcę poznamy na prawdopodobnie w styczniu. Pierwotnie ratusz krytykował koszt inwestycji co wymagało wypracowanie kompromisu. - Pomysł z obserwatorium na ostatniej kondygnacji jest bardzo dobry, jednak musieliśmy z niego zrezygnować, by ograniczyć budżet inwestycji – zaznaczył w rozmowie z Gazetą Żoliborza Grzegorz Hlebowcz, zastępcą burmistrza dzielnicy. Aktualnie jest to największa inwestycja realizowana na terenie Żoliborza.
Znaczącą pozycję w projekcie budżetu zajmuje również rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 65 przy ul. Mścisławskiej. Dzielnica na ten cel ma zapisane 7,2 mln zł. Dzięki inwestycji w placówce znajdzie się miejsce dla trzech oddziałów z każdego poziomu edukacji wczesnoszkolnej.
W obszarze inwestycji oświatowych jedną z większych sum jest zapisane 1,3 mln zł na budowę pierwszego etapu hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 392. W kolejnych latach ratusz przeznaczy na ten cel 10 mln zł, a w ostatnim etapie, czyli 2021 roku 4 mln zł. Finansowy zastrzyk w postaci 1mln zł zapisano również na budowę hali pneumatycznej na terenie Szkoły Podstawowej nr 92 przy ulicy Przasnyskiej.
Rondo, kosztowna przebudowa Rydygiera i modernizacja Środowiskowego Domu Samopomocy
W dzielnicy planowana jest również budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Rydygiera z ul. Przasnyską i jej częściową przebudowa. Na ten cel przeznaczono 1,6 mln zł. Kosztowniejsza jednak będzie przebudowa ul. Rydygiera na odcinku od ul. Matysiakówny do Przasnyskiej. Inwestycja pochłonie niemal 4 mln zł.
Sporą kwotę rozpisano również na rozbudowę i termomodernizację oraz dostosowanie dla osób niepełnosprawnych Środowiskowego Domu Samopomocy przy ul. Rydygiera. Dzielnica na ten cel otrzyma niemal 2 mln zł.
Najwięcej dla Targówka, a najmniej dla Rembertowa. Żoliborz w połowie stawki
Wydatki majątkowe Warszawy w 2019 r. mają zmieścić się w kwocie 2,8 mld zł. Obejmują one finansowanie inwestycji o charakterze ogólnomiejskim – 1,6 mld zł oraz dzielnicowym – 1,2 mld zł. Warto podkreślić, kwota jaką otrzymają wszystkie dzielnice, miasto będzie musiało oddać do budżetu państwa na tzw. janosikowe.
Dzielnice z największymi budżetami inwestycyjnymi to Targówek (98 mln zł), Praga Południe (94 mln zł) i Białołęka (85 mln zł). Najmniej otrzymają Bielany (15 mln zł), Wesoła (16 mln zł) i Rembertów (17 mln zł). Żoliborz na inwestycje w przyszłym roku ma około 40 mln zł.
W projekcie budżetu zapisano, że miasto zakończy 2019 rok z długiem w wysokości 3,9 mld zł zmniejszając go o 674 mln zł. Ponadto ratusz nie planuje także zaciągać żadnych kredytów. Czy to zwiastuje dobry start dla nowego prezydenta miasta Rafała Trzaskowskiego, który dzięki możliwości korekty budżetu, będzie miał pole manewru do spełnienia swoich obietnic wyborczych.
Podziel się
Oceń
Napisz komentarz
Komentarze
Aktualnie nie ma żadnych komentarzy. Bądź pierwszy, dodaj swój komentarz.
Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.
Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).
Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.
Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.
Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.
Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.
Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.
Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.
Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.
Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.
Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.
Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.
Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.
Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.
Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.
Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.
Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.
Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.
Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!
Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.
Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.
Oferujemy m.in.:
Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
Relacje (stories) z logotypami partnerów.
Plakat promocyjny informujący o współpracy.
Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).
Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.
Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.
Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.
Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.
Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.
Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.
Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.
Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.
Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.
Napisz komentarz
Komentarze