Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 17:58

Sady Żoliborskie. Trwa pielęgnacja drzew ozdobnych. Dlaczego nie owocowych?

W lutym Urząd Dzielnicy poinformował, że rozpoczyna prace pielęgnacyjne drzew nieowocowych w parku Sady Żoliborskie. „Niezrozumiałe jest, że urząd tak błyskawicznie zabiera się do realizacji strategii w jej marginalnej części” – dziwią się społecznicy.  

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- jakie prace zostały przeprowadzone w parku Sady Żoliborskie w lutym?
- dlaczego Urząd Dzielnicy Żoliborz zabiera się za pielęgnacje drzew ozdobnych a nie owocowych?

„Zakres prac obejmuje m.in. usunięcie chorych, obumarłych i nadłamanych gałęzi, pędów oraz konarów, wycięcie odrostów z pni oraz jemioły” – czytamy w komunikacie Urzędu, który informuje o rozpoczęciu prac pielęgnacyjnych w parku Sady Żoliborskie.

Ze wszystkich 973 drzew rosnących w parku do pielęgnacji wytypowano właśnie 77 drzew ozdobnych. Jak informują urzędnicy, działania te są zbieżne z otrzymaną strategią urządzenia Sadów Żoliborskich.

Informacja o planowanych działaniach wywołała konsternację wśród członków sąsiedzkiej inicjatywy Owocowe Sady Żoliborskie. „Niezrozumiałe jest, że urząd tak błyskawicznie zabiera się do realizacji strategii w jej marginalnej części, dotyczącej wyłącznie pielęgnacji drzew ozdobnych” – alarmują jej członkowie.

Przeczytaj również: Dbają o Sady Żoliborskie i docenił ich prezydent Warszawy

Ponadto społecznicy podkreślają, że planowane cięcia w żaden sposób nie przyczynią się do poprawy warunków drzew owocowych, choćby poprzez ich odsłonięcie, bo przycinane drzewa ozdobne nie znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie z owocówkami.

Przypomnijmy, wspomniana w komunikacie prasowym strategia urządzenia parku, jest efektem zgłoszonego przez sąsiedzką inicjatywę Owocowe Sady Żoliborskie projektu, a następnie wybranego w głosowaniu do realizacji. „Nasz projekt nie uwzględniał pielęgnacji drzew ozdobnych. Nikt nie miałby nic przeciwko niej, zwłaszcza jeżeli przy okazji miałoby to pomóc drzewom sadowniczym, które są zagłuszane przez coraz potężniejsze korony i korzenie dębów czy klonów. Tylko, że w strategii nie znalazły się zalecenia dotyczące pielęgnacji drzew ozdobnych w kontekście »odgłuszania« zacienionych owocówek, czyli np. formowanie koron ozdobnych, żeby dać więcej światła owocówkom” – komentują OSŻ.

Zapytaliśmy więc Donatę Wancel, rzeczniczkę żoliborskiego urzędu skąd decyzja by rozpocząć pielęgnację drzew ozdobnych w parku Sady Żoliborskie?

Przeczytaj również: Sady Żoliborskie i awantura o zbieranie owoców. Prezentujemy nagrania z rozmów z urzędnikami.

W odpowiedzi słyszymy, że pracownicy Wydziału Ochrony Środowiska zobowiązani są do regularnego przeglądu drzew rosnących na terenach administrowanych w celu oceny ich stanu zdrowotnego. - W związku z tym, że na terenie Parku Sady Żoliborskie w 2021 roku przeprowadzona została pielęgnacja drzew owocowych, w lutym tego roku odbyły się oględziny drzew ozdobnych rosnących na terenie ww. parku, po których zostały wytypowane drzewa wymagające cięć ze względów pielęgnacyjnych oraz poprawy bezpieczeństwa. Zalecenia pielęgnacyjne drzew nieowocowych wynikają również ze »Strategii urządzania Parku Sady Żoliborskie« sporządzonej w 2021 roku – dodaje Donata Wancel.

Do pielęgnacji owocówek potrzebny specjalista

Jednocześnie jak wyjaśnia rzeczniczka prasowa urzędu, prace pielęgnacyjne drzew owocowych powinien prowadzić specjalista z odpowiednim doświadczeniem i kwalifikacjami. Dodatkowo całość powinien nadzorować sadownik lub pomolog.

- W obowiązującej do końca 2023 roku umowie na utrzymanie zieleni wysokiej, prace pielęgnacyjne drzew realizowane są przez doświadczonego pilarza, ale bez kwalifikacji i wymaganych umiejętności w zakresie pielęgnacji drzew owocowych – podkreśla Donata Wancel.

I dodaje: - Zmiana zakresu zadań i wprowadzenie wymogu zatrudnienia specjalisty z uprawnieniami do pielęgnacji i opieki nad drzewami owocowymi chcielibyśmy móc realizować w kolejnych latach. Planujemy przygotowanie nowych warunków do kolejnego zamówienia publicznego na utrzymanie zieleni wysokiej na terenie Dzielnicy Żoliborz z uwzględnieniem szczególnej pielęgnacji drzew owocowych, jednak ich spełnienie uzależnione będzie od posiadania odpowiednich środków i możliwości realizacji oczekiwań finansowych firm wykonawczych.

Przeczytaj również: Sady Żoliborskie łączą ludzi! Owocobrania łączą ludzi! – Felieton


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1001 hPa
Wiatr: 32 km/h