Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 18:25

Jest koncepcja, teraz czas na projekt. Środowiskowy Dom Samopomocy na Żoliborzu

Koncepcja, która zachwyciła wkracza w kolejny etap.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- co zakłada zwycięska koncepcja architektoniczna?
- co dalej ze zwycięską koncepcją i ŚDS?

Pod koniec 2021 roku rozstrzygnięto konkurs architektoniczny na zaprojektowanie Środowiskowego Domu Samopomocy. Zwycięski projekt zachwyca przede wszystkim na wkomponowanie czterech budynków w istniejącą zieleń na działce przy ulicy Izabelli.

Architekci w celu opracowania koncepcji ŚDS pojawili się na miejscu, żeby wybierać najbardziej wartościowe drzewa, które miałyby znaleźć się między budynkami. Dzięki temu, że zdecydowano się zaprojektować cztery osobne budynki możliwe jest zachowanie jak największej liczby drzew. Każdy z budynków ma odpowiadać innej funkcji.

Pomiędzy zaprojektowanymi budynkami o wysokości 2-3 kondygnacji autorzy zwycięskiej koncepcji zaproponowali również półprywatne przestrzenie i wspólny teren integracyjny dla użytkowników. W projekcie na zewnątrz znalazła się też przestrzeń ze stołami, miejscami do siedzenia i miejscem na grilla, plac do gry w koszykówkę oraz leżaki, hamaki i alejki spacerowe.

Przeczytaj również: Budowa Środowiskowego Domu Samopomocy na Żoliborzu wkracza w kluczowy etap

Najpierw konkurs a teraz szczegółowe opracowanie projektu

W ogłoszonym przez żoliborski urząd konkursie zwyciężyła pracownia EMA Studio, która teraz ma przygotować projekt budowlany budynku wraz z przyłączami i zagospodarowaniem terenu oraz uzyskać pozwolenie na budowę.

„Dokumentacja projektowa ma uwzględniać uwagi sądu konkursowego, który uznał m.in., że należy poprawić sposób aranżacji przestrzeni od strony ul. Izabelli, który dubluje istniejący ciąg miejsc postojowych, jak i jezdnię, przekształcając przestrzeń publiczną ulicy w obszar przeznaczony wyłącznie dla pojazdów kołowych bez ciągu pieszego. Zdaniem Jury konkursowego w projekcie brakuje także świadomego kształtowania kompozycyjnego ciągu ulicznego i izolacji zielenią” – czytamy w oficjalnym komunikacie żoliborskiego urzędu.

fot. Urząd Dzielnicy Żoliborz

W chwili, gdy wszystkie formalności związane z uzyskaniem pozwolenia na budowę zostaną załatwione, autorzy zwycięskiej koncepcji będą musieli przygotować dokumentację niezbędną do realizacji robót budowlanych.

- Działania, które realizujemy w tej kadencji skierowane są na polepszanie jakości życia wszystkich mieszkańców Żoliborza. Dzielnica rozwija się dynamicznie, aktywnie inwestujemy w nowoczesną infrastrukturę przyjazną mieszkańcom. Nowe inwestycje nie mogą się jednak obyć bez uwzględniania potrzeb osób z różnymi niepełnosprawnościami, w tym z psychicznymi. Dlatego tak potrzebna jest budowa nowoczesnego Środowiskowego Domu Samopomocy, dającego szerokie możliwości wsparcia i samodzielnego rozwoju dla jego uczestników – mówi cytowany w komunikacie przesłanym do dziennikarzy Paweł Michalec, burmistrz Dzielnicy Żoliborz Warszawy.

Ponadto podpisana umowa z EMA Studio zakłada 80 nadzorów autorskich w czasie budowy Środowiskowego Domu Samopomocy. Umowa została zawarta na kwotę 430 500 zł.

Przeczytaj również: Remont dwóch żoliborskich ulic, inwestycje oświatowe i pieniądze na Dom Kultury. Budżet Żoliborza na 2022 rok

Nowoczesny i energooszczędny kompleks budynków nawiązujących do Sadów Żoliborskich

Nowa inwestycja ma być przeznaczona dla 30 osób z chorobami psychicznymi oraz 30 z niepełnosprawnością intelektualną i chorobami sprzężonymi. Do dyspozycji będą miały 14 zatrudnionych na miejscu terapeutów.

Łącznie personel ma liczyć 18 osób. Ponadto placówka będzie otwarta na praktykantów i wolontariuszy.

„Ośrodek wsparcia dziennego dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną będzie prowadzić zajęcia dla trzech grup wiekowych w wieku od 6 do 18 roku życia. Pomieścić ma 40 uczestników oraz 6 osób personelu” – zapowiada urząd dzielnicy.

Autorzy projektu zadbali, aby komponował się on z architekturą Żoliborza, a swoją koncepcją nawiązywał do krajobrazu Sadów Żoliborskich.

Koncepcja architektoniczna zakłada, że budynek będzie energooszczędny. Na dachach znajdą się panele słoneczne i fotowoltaiczne. Zaproponowano również dolne źródło ciepła, wentylację mechaniczną z rekuperacją, naturalne materiały (drewno i cegłę) do budowy elewacji i ścian. W ramach zagospodarowania terenu wszystkie ścieżki miałyby być z nawierzchni retencyjno-mineralnych, a w pasie nad kolektorem rzeki Rudawki zaproponowano ogrody deszczowe.

Przeczytaj również: Wśród drzew i w nawiązaniu do Sadów Żoliborskich


podpisanie-umowy

podpisanie-umowy


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie małe

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1002 hPa
Wiatr: 32 km/h