Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 01:58

Weekend na Żoliborzu: Koncerty i zwiedzanie muzeów

Zbliża się półmetek ferii zimowych. Co będzie się działo w najbliższy weekend na Żoliborzu? Oto kilka naszych propozycji na spędzenie wolnego czasu.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- jakie miejsca w dzielnicy będzie można odwiedzić razem z przewodnikiem miejskim?
- jakie koncerty w nadchodzący weekend odbędą się na Żoliborzu?
- jakie muzea na Żoliborzu warto w ten weekend odwiedzić?

Wystawa "Maskotki Olimpijskie"

W znajdującym się na Żoliborzu Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie z okazji zbliżających się Igrzysk Olimpijskich w Pekinie otwarto wystawę „Maskotki Olimpijskie”.

„Wśród prezentowanych eksponatów znajdziecie pierwszą oficjalną maskotkę, która pojawiła się na igrzyskach olimpijskich, był to piesek - jamnik o imieniu "Waldi". Stało się to dopiero w 1972 roku w Monachium, reprezentował on najbardziej popularną rasę psów w Bawarii. Wybór jamnika tłumaczono tym, że jest to rasa psów, która ma cechy potrzebne sportowcom – są one odporne, uparte i zwinne. W swoich barwach maskotka nawiązywała do regionu bawarskiego, dlatego też ubarwieniem Waldiego były pionowe pasy w trzech kolorach: niebieskim, zielonym i żółtym, symbolizujące odpowiednio: błękit nieba, zieleń łąk i żółtą barwę pól Bawarii” – czytamy w opisie wystawy, która dostępna jest dla zwiedzających od 29 stycznia do 31 marca.

Przeczytaj również: Muzeum Katyńskie – wyjątkowe miejsce pamięci na Żoliborzu. Felieton Podróżującej rodziny

Rzymska piosenka (i nie tylko) na Żoliborzu

Trattoria Flaminia słynie przede wszystkim z serwowania tradycyjnych włoskich dań. Właściciele przyzwyczaili stałych bywalców włoskiej restauracji do piątkowych koncertów.

Już w najbliższy piątek, 4 lutego, o godz. 18.00 we Flaminii wystąpi Roberto Ruggeri. Pochodzący z Rzymu artysta wykona swoje interpretacje rzymskich piosenek. Roberto z muzyką związany jest od 20 lat.

„Zapraszamy do przyjemnego spędzenia wieczoru – zapewniamy wyśmienitą atmosferę przy akompaniamencie przepięknych włoskich melodii” – zachęcają właściciele Tarttori Flamini.

Floratorium

Florabo startuje w ten weekend z niecodzienną inicjatywą! Swoje podwoje otwiera Floratorium Florabo. Jak informują właściciele to miejsce, w którym będzie można posiedzieć wśród roślin i naświetlić się energetyzującym światłem lamp działających antydepresyjnie.

We Floratorium naświetlanie odbywa się na leżaku przy akompaniamencie przyjemnej muzyki. „Już 15 minut dziennie przynosi poprawę” – zapewniają twórcy tego miejsca. Floratorium Florabo w specjalnie zaaranżowanej przestrzeni w ramach Showroomu Florabo na Rydygiera 8, będzie działać do końca zimy.

Rejestracja na wydarzenie:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeloI80xnjkZ1OZgZXBBYBgxBCJYIsc0SYN4yG8mjSaV3-gqQ/viewform?fbclid=IwAR2GiTsKgnKTsyqg1WnIy-oUtqxX4HCvtnFFf94c99Q23F1XeVPZ-JmGKJQ

"WJO La Boheme": Joanna Mioduchowska i Krzysztof Tkaczyk - "Żyj każdą chwilą"

W sobotę, 5 lutego, godz. 19.00 w La Boheme odbędzie się koncert premierowy z okazji wydania współautorskiej płyty „Żyj każdą chwilą”. 

„Joannie i Krzysztofowi będą towarzyszyli Kamil Roloff- odpowiedzialny za realizację płyty zagra na gitarze solowej oraz Arek Osenkowski na saksofonie i flecie poprzecznym. Posłuchamy piosenek z nowej płyty oraz tych znanych już przyjaciołom La Boheme” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia.

Przeczytaj również: Wakacje na Żoliborzu – spacer po Żoliborzu Oficerskim

„La Boheme to kameralne, przyjazne sztuce, miejsce. Na wydarzenia nie sprzedaje biletów, jest za to możliwość wsparcia artystów datkiem "do kapelusza" (sugerowane min 40 pln). Zatem warto mieć ze sobą gotówkę. W La Boheme za napoje również zapłacisz tylko gotówką” – uprzedzają właściciele lokalu.

Spacer po Żoliborzu Oficerskim i Muzeum Katyńskim

W sobotę, 5 lutego, o godz. 13.00 rusza spacer po Żoliborzu Oficerskim. Według zapowiedzi ma rozpocząć się od zwiedzania rzeźby Aliny a skończyć na zwiedzaniu Muzeum Katyńskiego. Jak zapowiadają twórcy wydarzenia na spacerze uczestnicy poznają historię Żoliborza, Cytadeli i zbrodni katyńskiej. „Wstęp do Muzeum Katyńskiego jest darmowy. Bardzo zachęcam do przyjścia!” – czytamy w utworzonym wydarzeniu.

DRIVE MY CAR - pokaz przedpremierowy

W niedzielę, 6 lutego, o godz. 20.30 w Kinie Elektronik będzie można obejrzeć przedpremierowo film w reżyserii Ryūsuke Hamaguchiego „Drive My Car”. To dzieło, które od kilku miesięcy zdobywa wyróżnienia i nagrody w filmowych konkursach. Stowarzyszenie National Society of Film Critics uznało „Drive My Car" za Najlepszy Film roku, Hamaguchi otrzymał również statuetkę za Najlepszą Reżyserię i Scenariusz, a Hidetoshi Nishijima został uznany za Najlepszego Aktora.

„Drive My Car” jest adaptacją prozy Harukiego Murakamiego. Film oparto na opowiadaniu ze zbioru „Mężczyźni bez kobiet”. Jest to intymna opowieść o złożonej relacji miłosnej wybitnego aktora i reżysera z kobieta, która skrywa przed nim wiele tajemnic.

Mistrzowska adaptacja prozy Murakamiego w reżyserii Ryûsuke Hamaguchiego, który z impetem wkroczył do grona najważniejszych twórców światowego kina. "Drive My Car", oparte na opowiadaniu ze zbioru "Mężczyźni bez kobiet", to intymna opowieść o złożonej relacji miłosnej wybitnego aktora i reżysera z kobietą, która skrywa przed nim wiele tajemnic. Hamaguchi opiera swój film na precyzyjnych dialogach i świetnie narysowanych postaciach. To historia o bezwarunkowej akceptacji bliskiej osoby oraz siebie samego i swoich niedoskonałości, jednocześnie piękna i wzruszająca oda do życia. "Drive My Car" jest wyrafinowanym, rivette’owskim z ducha kinem drogi, w którym życie odbija się w sztuce – teatrze i literaturze.

Corral Flamenco

W niedzielę, 6 lutego, o godz. 18.30 w PraCoVni Art-Club odbędzie się koncert Corral Flamenco. To wydarzenie nawiązujące do tradycyjnych hiszpańskich koncertów flamenco tzw. tablaos. W niedzielę na żoliborskiej scenie wystąpi pięcioosobowy skład:

Marta Mieszczanek (taniec)

Paula Jagustyn (taniec)

Marysia Światłoń (śpiew)

Jakub Wagner (gitara)

Michał Kacprzak (gitara).

Wstęp na wydarzenie kosztuje 40 złotych. Jak informuje organizator płatność na miejscu wyłącznie gotówką. Rezerwację biletów można dokonywać za pośrednictwem adresu e-mail: [email protected].

Przeczytaj również: Historia Placu Słonecznego, centralnego punktu Żoliborza Oficerskiego


maskotki-olimpijskie

maskotki-olimpijskie

la-boheme

la-boheme

flamenco

flamenco


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ