Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na realizację projektów z budżetu obywatelskiego. Wśród nich budowa dwóch krótkich ścieżek rowerowych na Bielanach.
W tym artykule przeczytasz m.in. o:
- gdzie dokładnie będą budowane nowe ścieżki?
- o innym projekcie, który obejmuje ogłoszony przetarg.
„Do tej pory ZDM zrealizował 249 projektów z budżetu obywatelskiego. W zeszłym roku było ich 28, część w efekcie specjalnie w tym celu ogłoszonych przetargów. Teraz ogłosiliśmy postępowanie, w którym znalazło się 9 inwestycji, w tym 8 »obywatelskich«” – poinformował Zarząd Dróg Miejskich.
Przeczytaj również: Bielany. Kiedy koniec prac na Sokratesa?
Trzy inwestycje mają być realizowane na Bielanach. Jedna z nich zakłada poszerzenie azylów na dwóch przejściach dla pieszych na ulicy Przy Agorze. Chodzi konkretnie o zebry w rejonie posesji oznaczonych numerami 11 i 15. Obecne w tej części bielańskiej ulicy jezdnia jest na tyle szeroka, że możliwe jest poszerzenie obecnie wąskich azylów. W niektórych miejscach ulica Przy Agorze ma nawet 5 metrów szerokości, co może stanowić zachętę dla kierowców do przekraczania prędkości i wyprzedzania na wysokości przejść dla pieszych.
Poszerzając azyle drogowcy chcą w ten sposób uspokoić ruch i wymusić na kierowcach wolniejszą jazdę uniemożliwiając wyprzedzanie. „Wykonawca, którego w tym celu wybierzemy, będzie miał także jeszcze jedno zadanie. Zlikwiduje powierzchnie wyłączone z ruchu – nawierzchnia bitumiczna i kostka brukowa ustąpi miejsca zieleni. W związku z tymi zmianami odgięciu ulegnie tor jazdy przed przejściami, dzięki czemu nastąpi tam uspokojenie ruchu” – informuje Zarząd Dróg Miejskich.
Przeczytaj również: Inwestycje drogowe na Bielanach. Zmiany na Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego
Dwa krótkie fragmenty ścieżek rowerowych mają wypełnić lukę
Dwie inne inwestycje uwzględnione w przetargu to budowa ścieżek rowerowych. Jedną drogowcy planują wybudować na ulicy Kasprowicza na odcinku od ul. Nocznickiego do ul. Przy Agorze drugą zaś na Marymonckiej w okolicy stacji benzynowej i skrzyżowania z ulicą Lindego.
Budowana ścieżka na Kasprowicza nie koliduje z istniejącą tam zielenią, natomiast w przypadku budowy drogi dla rowerów na Marymonckiej konieczna będzie ingerencja w zieleń. Fragment ścieżki za stacją benzynową w kierunku Lindego wytyczono wzdłuż istniejącego chodnika, który graniczy z gęsto porośniętym pasem zieleni. Dlatego projekt przewiduje nasadzenia kompensacyjne.
Realizacja tych inwestycji to efekt wybranych w ramach budżetu obywatelskiego projektów zgłoszonych do realizacji na rok 2017. Wykonanie tego projektu przesunęło się w czasie m.in. ze względu na konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na opracowanie dokumentacji projektowej, która została ukończona w 2021 roku.
Teraz, kiedy gotowa jest dokumentacja projektowa i zostanie wyłoniony wykonawca, a wszystkie prace będą przebiegać zgodnie z założeniami rowerzyści pojadą nowymi fragmentami dróg rowerowych jeszcze w tym roku. ZDM na ofert czeka do 15 lutego, a wyłoniony w przetargu wykonawca na realizację ścieżek rowerowych od dnia, w którym zostanie podpisana umowa będzie miał 120 dni.
„Odcinki te połączą istniejące ścieżki rowerowe, zapewniając ich ciągłość i ograniczając potrzebę wielokrotnego przejeżdżania na drugą stronę jezdni przy podróżach wzdłuż ul. Marymonckiej czy Kasprowicza” – czytamy w opisie złożonego w ramach budżetu obywatelskiego pomysłu.
Przeczytaj również: Komunikacja miejska. Utrudnienia na Bielanach i feryjne rozkłady jazdy
Napisz komentarz
Komentarze