Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:01

Nowe drogi dla rowerów na Wrzecionie i Młocinach

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na realizację projektów z budżetu obywatelskiego. Wśród nich budowa dwóch krótkich ścieżek rowerowych na Bielanach.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- gdzie dokładnie będą budowane nowe ścieżki?
- o innym projekcie, który obejmuje ogłoszony przetarg
.

„Do tej pory ZDM zrealizował 249 projektów z budżetu obywatelskiego. W zeszłym roku było ich 28, część w efekcie specjalnie w tym celu ogłoszonych przetargów. Teraz ogłosiliśmy postępowanie, w którym znalazło się 9 inwestycji, w tym 8 »obywatelskich«” – poinformował Zarząd Dróg Miejskich.

Przeczytaj również: Bielany. Kiedy koniec prac na Sokratesa?

Trzy inwestycje mają być realizowane na Bielanach. Jedna z nich zakłada poszerzenie azylów na dwóch przejściach dla pieszych na ulicy Przy Agorze. Chodzi konkretnie o zebry w rejonie posesji oznaczonych numerami 11 i 15. Obecne w tej części bielańskiej ulicy jezdnia jest na tyle szeroka, że możliwe jest poszerzenie obecnie wąskich azylów. W niektórych miejscach ulica Przy Agorze ma nawet 5 metrów szerokości, co może stanowić zachętę dla kierowców do przekraczania prędkości i wyprzedzania na wysokości przejść dla pieszych.

Poszerzając azyle drogowcy chcą w ten sposób uspokoić ruch i wymusić na kierowcach wolniejszą jazdę uniemożliwiając wyprzedzanie. „Wykonawca, którego w tym celu wybierzemy, będzie miał także jeszcze jedno zadanie. Zlikwiduje powierzchnie wyłączone z ruchu – nawierzchnia bitumiczna i kostka brukowa ustąpi miejsca zieleni. W związku z tymi zmianami odgięciu ulegnie tor jazdy przed przejściami, dzięki czemu nastąpi tam uspokojenie ruchu” – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Przeczytaj również: Inwestycje drogowe na Bielanach. Zmiany na Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego

Dwa krótkie fragmenty ścieżek rowerowych mają wypełnić lukę

Dwie inne inwestycje uwzględnione w przetargu to budowa ścieżek rowerowych. Jedną drogowcy planują wybudować na ulicy Kasprowicza na odcinku od ul. Nocznickiego do ul. Przy Agorze drugą zaś na Marymonckiej w okolicy stacji benzynowej i skrzyżowania z ulicą Lindego.

Budowana ścieżka na Kasprowicza nie koliduje z istniejącą tam zielenią, natomiast w przypadku budowy drogi dla rowerów na Marymonckiej konieczna będzie ingerencja w zieleń. Fragment ścieżki za stacją benzynową w kierunku Lindego wytyczono wzdłuż istniejącego chodnika, który graniczy z gęsto porośniętym pasem zieleni. Dlatego projekt przewiduje nasadzenia kompensacyjne.

Realizacja tych inwestycji to efekt wybranych w ramach budżetu obywatelskiego projektów zgłoszonych do realizacji na rok 2017. Wykonanie tego projektu przesunęło się w czasie m.in. ze względu na konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na opracowanie dokumentacji projektowej, która została ukończona w 2021 roku.

Teraz, kiedy gotowa jest dokumentacja projektowa i zostanie wyłoniony wykonawca, a wszystkie prace będą przebiegać zgodnie z założeniami rowerzyści pojadą nowymi fragmentami dróg rowerowych jeszcze w tym roku. ZDM na ofert czeka do 15 lutego, a wyłoniony w przetargu wykonawca na realizację ścieżek rowerowych od dnia, w którym zostanie podpisana umowa będzie miał 120 dni.

„Odcinki te połączą istniejące ścieżki rowerowe, zapewniając ich ciągłość i ograniczając potrzebę wielokrotnego przejeżdżania na drugą stronę jezdni przy podróżach wzdłuż ul. Marymonckiej czy Kasprowicza” – czytamy w opisie złożonego w ramach budżetu obywatelskiego pomysłu.

Przeczytaj również: Komunikacja miejska. Utrudnienia na Bielanach i feryjne rozkłady jazdy


Marymoncka

Marymoncka


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.