Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 04:55

Teatr Komedia z nowym dyrektorem

Komisja konkursowa wybrała na dyrektora teatru aktora, reżysera, dramatopisarza i scenarzystę nagradzanego na wielu teatralnych festiwalach.

W tym artykule przeczytasz m.in o.:

  • z kim planuje podjąć współpracę nowy dyrektor teatru?
  • kim jest nowy dyrektor i od kiedy będzie pełnił powierzone mu stanowisko?
  • jaki repertuar ma być grany w teatrze?

Funkcję dyrektora Teatru Komedia przejmie Maciej Kowalewski. To aktor, reżyser, dramatopisarz i scenarzysta. Jest autorem i współautorem scenariuszy takich sztuk jak: „Ballada o Zakaczawiu”, „Obywatel M” czy „Miss HIV”, nagradzanych na wielu festiwalach teatralnych. W trakcie swojej kariery współpracował z warszawskimi teatrami, a w latach 2007 – 2010 był dyrektorem naczelnym i artystycznym Teatru na Woli. im. Tadeusza Łomnickiego.

W 2021 roku wyprodukował i wyreżyserował dokument o Barbarze Krafftównie - „Krafftówna w krainie czarów”, według scenariusza Remigiusza Grzeli. Premiera filmu miała miejsce w maju ubiegłego roku na Krakowskim Festiwalu Filmowym. Jest zaangażowany na rzecz rozwijania i wspierania kultury w ramach Fundacji Wspierania Kultury i Edukacji Kulturalnej „Chełmska 21”.

Przeczytaj również: 70 lat temu zakończyła się budowa Społecznego Domu Kultury, pionierskiego projektu w skali miasta

Decyzja o zatrudnieniu Macieja Kowalewskiego to efekt obrad komisji konkursowej w składzie: Artur Jóźwik, Aneta Subda-Kamola, Magdalena Klepczarek (przedstawiciele Urzędu m.st. Warszawy), Igor Michalski (przedstawiciel Stowarzyszenia Dyrektorów Teatrów), Juliusz Krzysztof Szuster (przedstawiciel ZASP) oraz Władysław Gurdek (przedstawiciel pracowników Północnego Centrum Sztuki - Teatru Komedia).

„Komisja najwyżej oceniła program przedstawiony przez Macieja Kowalewskiego. Rozmowa z kandydatem wykazała jego wiedzę o funkcjonowaniu teatrów. Przedstawiony program zakłada plan rozwoju widowni i poszerzenie oferty dla nowych grup odbiorców i odbiorczyń, uwzględnia warunki finansowe, lokalowe i techniczne instytucji. Kandydat przedstawił również plan pozyskiwania środków zewnętrznych na działalność teatru” – informuje stołeczny ratusz.

Jak wynika z treści zawartych w programie Macieja Kowalskiego, w teatrze powinny być wystawiane spektakle, które będą podejmowały wyzwania współczesności. „Projekty Komedii muszą wpisać się w rozmowę o imponderabiliach, szczególnie w czasach, gdzie takie pojęcia jak tożsamość, równouprawnienie, wspólnotowość, prawa mniejszości, patriotyzm, demokracja, stają się częścią świadomego społecznego dyskursu” – czytamy w programie.

I dalej: „Opowieść o dzisiejszym świecie poprzez śmiech, poruszanie poważniejszych problemów przy użyciu szerokiej palety komediowych narzędzi to rzecz trudna, ale stanowiąca ambitne wyzwanie.”

Przeczytaj również: Trwa konkurs na dyrektora Żoliborskiego Domu Kultury

W zaproponowanym w programie repertuarze nie brakuje propozycji również dla dzieci. Dla dorosłych są adaptacje filmowe np. „Seksmisji”, spektakl muzyczny o Agnieszce Osieckiej czy sztuki, które miałyby być wyprodukowane specjalnie dla Teatru Komedia.

W planach jest podjęcie współpracy z takimi reżyserami i reżyserkami jak m.in.: Krystyna Janda, Agnieszka Glińska, Aleksandra Popławska, Marek Koterski, Wojciech Malajkat czy Andrzej Saramonowicz. Z kolei, jeśli chodzi o aktorów i aktorki w programie znajdują się m.in. takie nazwiska jak: Agata Kulesza, Iza Kuna, Ewa Błaszczyk, Michał Żurawski, Jacek Braciak czy Marcin Dorociński.

Poza współpracą z jednostkami samorządowymi z Bielan i Żoliborza w nowy dyrektor zapowiada również współpracę z UNICEF i ONZ.

Maciej Kowalewski nową funkcję przejmie od 1 września na pięć następnych sezonów artystycznych.

Cały program dostępny jest po kliknięciu tutaj.

Przeczytaj również: Marek Niedźwiecki i spółka będą nadawać z Żoliborza


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ