Kandydatury na dyrektora Żoliborskiego Domu Kultury można zgłaszać do końca stycznia. Kandydaci mają przedstawić pomysł na funkcjonowanie i rozwój placówki.
W tym artykule przeczytasz m.in. o:
- kiedy wyłoniony zostanie dyrektor ŻDK?
- co musi zawierać program przygotowany przez kandydata na dyrektora ŻDK?
Żoliborz w teorii przestał być jedyną dzielnicą w Warszawie, która nie ma swojego domu kultury. W październiku 2020 roku Rada Warszawy przyjęła projekt uchwały o powołaniu Żoliborskiego Domu Kultury.
W grudniu ogłoszono konkurs, w którym ma być wyłoniony dyrektor Żoliborskiego Domu Kultury. Kandydaci powinni mieć m.in. doświadczenie zawodowe w kreowaniu wydarzeń kulturalnych, co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym i znać przepisy z funkcjonowania samorządowej instytucji kultury oraz zagadnienia związane z pozyskiwaniem środków na realizacje różnych projektów.
Przeczytaj również: Remont dwóch żoliborskich ulic, inwestycje oświatowe i pieniądze na Dom Kultury. Budżet Żoliborza na 2022 rok
Kandydaci muszą przygotować autorski program
Wśród dokumentów, które muszą przygotować osoby biorące udział w konkursie jest przygotowanie autorskiego programu zawierającego m.in. plan na 3 lata z ofertą cyklicznych przedsięwzięć warsztatowych, zajęć artystycznych i edukacyjnych. Ponadto kandydaci w przygotowanym dokumencie mają zaproponować zakres i formę współpracy ŻDK z Biblioteką Publiczną w Dzielnicy Żoliborz, a także współdziałania Żoliborskiego Domu Kultury z podmiotami zewnętrznymi, w tym innymi instytucjami kultury, placówkami oświatowymi, żoliborskimi spółdzielczymi domami kultury, organizacjami pozarządowymi oraz z artystami i twórcami, ze szczególnym uwzględnieniem osób mieszkających na Żoliborzu.