Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 15:59

Metro, autobusy i tramwaje w święta

W czasie świąt i po komunikacja miejska działa na nico innych zasadach. Rzadziej kursują autobusy i tramwaje. Kiedy i jakie zmiany zaczną obowiązywać?

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • jakie linie autobusowe i tramwajowe będą rzadziej jeździć?

24 grudnia (piątek, Wigilia)

W Wigilię autobusy będą kursowały według sobotniego rozkładu jazdy, ale autobusy najpopularniejszych linii: 105, 120, 131, 138, 140, 145, 150, 162, 168, 186, 189, 199, 210, 245, 500, 507, 509, 517, 520, 523, 709, 719, 723 i 739 będą jeździły częściej. Uruchomione zostaną linie 317 i 850.

Zawieszone zostanie kursowanie autobusów linii 195, 196, 200. Dla wybranych linii: 106, 126, 133, 152, 153, 193, 212 zostaną wprowadzone specjalne rozkłady jazdy.

Autobusy linii 131 zostaną wycofane z Wilanowa i dojadą do Sadyby, a linii 164 od około godz. 17.00 zostaną wycofane z Siekierek i będą dojeżdżały do Wilanowa. Od tej samej godziny autobusy linii 177 pojadą do pętli P+R Al. Krakowska. Autobusy linii nocnych będą kursowały według weekendowych rozkładów jazdy, a linie N5x zgodnie z rozkładem niedzielnym.

Od godz. 16.00 autobusy zaczną stopniowo zjeżdżać do zajezdni. Przestaną kursować na liniach: 102, 107, 109, 117, 118, 119, 121, 125, 129, 139, 156, 182, 187, 188, 192, 193, 201, 204, 219, 220, 222, 251, 269, 514, 518, 527, 736 i 900. Autobusy linii: 104, 111, 114, 116, 131, 141, 149, 161, 165, 168, 170, 172, 179, 180, 181, 189, 191, 194, 208, 209, 218, 221, 228, 234, 255, 500, 503, 512, 520 i 523 będą kursowały rzadziej.

Dla tramwajów w Wigilię będzie obowiązywał sobotni rozkład jazdy. Zostanie zawieszone kursowanie linii: 13, 14, 18 i 25. W porannym szczycie komunikacyjnym częściej na przystanki podjadą tramwaje linii 2, 24 i 26.

Po godz. 16.00 przestaną kursować tramwaje linii: 4, 6, 22, 24, 27 i 28, a linii: 1, 2, 3, 7, 9, 10, 15, 17, 20, 23, 26, 33 i 35 podjadą na przystanki rzadziej. Od ok. godz. 16.00 składy linii 1 będą dojeżdżały do pętli Żerań Wschodni, a linii 7 pojadą trasą skróconą Kawęczyńska-Bazylika – Pl. Narutowicza. Przez cały dzień „czwórka” będzie kursowała  trasą: ŻERAŃ WSCHODNI – ... – Puławska – Woronicza – Wołoska – Marynarska – PKP SŁUŻEWIEC.

Metro będzie jeździło według sobotniego rozkładu jazdy, ale w godz. 6.30-9.00 pociągi metra wjadą na stacje co cztery minuty na linii M1 i co pięć na M2, w godz. 17.00-23.00 – co siedem minut a po 23.00 - co 10 minut. Dla pociągów SKM będzie obowiązywał rozkład jazdy dnia powszedniego.

25-26 grudnia (sobota, niedziela – święta Bożego Narodzenia)

W tych dniach w Warszawskim Transporcie Publicznym będą obowiązywały świąteczne rozkłady jazdy. Autobusy linii: 102, 107, 109, 117, 118, 121, 126, 129, 156, 182, 187, 188, 192, 193, 195, 196, 200, 201, 204, 219, 220, 269 i 527 nie wyjadą na trasy. Autobusy linii: 106, 112, 114, 122, 133, 136, 139 (kursuje w godzinach 15.00-21.00), 141, 152, 153, 165, 170, 172, 189, 194, 212, 218, 255, 512, 523 i 900 będą podjeżdżały na przystanki z inną częstotliwością.

Autobusy linii 131 zostaną wycofane z Wilanowa i dojadą do Sadyby. Autobusy linii 164 nie dojadą do Siekierek, tylko do Wilanowa, linii 177 do pętli P+R al. Krakowska, a wybrane autobusy linii 251 przejadą przez pętlę Ogród Botaniczny. Dla autobusów linii nocnych, w nocy z 25 na 26 grudnia, będą obowiązywały weekendowe rozkłady jazdy, a z 26 na 27 grudnia – niedzielne.

Kursowanie tramwajów linii: 13, 14, 18, 25 i 28 zostanie zawieszone. Tramwaje linii 1, 2, 9, 17, 22 i 33 będą kursowały według specjalnego rozkładu jazdy. Składy linii 4 pojadą trasą: ŻERAŃ WSCHODNI – ... – Puławska – Woronicza – Wołoska – Marynarska – PKP SŁUŻEWIEC.

W metrze będzie obowiązywała zmieniona częstotliwość kursowania: w godzinach 6.00-23.00 pociągi linii M1 podjadą co 6-7 minut, a na linii M2 będzie obowiązywał rozkład świąteczny. Poza tymi godzinami, czyli do 6.00 i po 23.00 częstotliwość na obu liniach wyniesie 10 minut.

W noc z 25 na 26 grudnia będą kursy nocne, a w noc z 26 na 27 grudnia – nie. Pociągi SKM pojadą według rozkładu dnia świątecznego.

27-31 grudnia (poniedziałek – piątek)

Autobusy, tramwaje, metro i SKM będą kursowały według rozkładu jazdy dnia powszedniego.

W tych dniach na trasy nie wyjadą autobusy linii: 130, 195, 196, 200 i 302. Nie będzie dodatkowych kursów oraz podjazdów pod szkoły linii: 114, 121, 153, 163, 164, 190, 201, 211, 401 i 522.

Zmienią się rozkłady jazdy autobusów linii: 114, 122, 133, 135, 154, 194, 523, 709, L14. Z kolei autobusy L15, L16, L42 oraz L40 i L45 (tylko 31 grudnia) będą jeździły według rozkładu dla soboty i niedzieli.

Zmienią się częstotliwości kursowania tramwajów – w godzinach szczytu z czterech minut do pięciu i z ośmiu minut do 10, a poza szczytem z sześciu minut do 7,5 i z 12 do 15. Pociągi metra w godzinach szczytu podjadą na stacje co 2 min. 50 sek. na linii M1 i 3 min. 30 sek. na linii M2.

W sylwestra metro będzie jeździło przez całą noc.

1 stycznia (sobota, Nowy Rok)

W Nowy Rok w Warszawskim Transporcie Publicznym będą obowiązywały świąteczne rozkłady jazdy oraz organizacja taka, jak w święta Bożego Narodzenia.

2 stycznia (niedziela)

Autobusy, tramwaje, metro i SKM pojadą według rozkładu świątecznego. Zawieszone zostanie kursowanie linii 195, 196, 200 i 269, a dla linii: 114, 122 i 193 będzie specjalny rozkład jazdy.

3-5 stycznia (poniedziałek – środa)

Autobusy, tramwaje i SKM będą kursowały według rozkładu dnia powszedniego. Nadal zawieszone pozostanie kursowanie linii szkolnych oraz kursów i podjazdów do placówek oświatowych dla linii 153, 163, 164 i 201. Tak jak między świętami a sylwestrem, zmienią się częstotliwości kursowania tramwajów – w godzinach szczytu z czterech  minut do pięciu i z ośmiu minut do 10, a poza szczytem z sześciu minut do siedmiu i pół oraz z 12 do 15.

Pociągi metra zabiorą pasażerów w godzinach szczytu co 2 minuty i 50 sekund na linii M1 i co 3 minuty 30 sekund na linii M2.

6 stycznia (czwartek, Trzech Króli)

Tego dnia dla autobusów, tramwajów, metra i SKM będzie obowiązywał świąteczny rozkład jazdy, na liniach nocnych niedzielny, a dla linii 114, 122 i 193 specjalny. Zawieszone zostanie kursowanie autobusów linii 126, 195, 196, 200 i 269.

7 stycznia (piątek)

Autobusy, tramwaje i metro będą kursowały według rozkładu sobotniego, jednak wiele linii zabierze pasażerów częściej - zwiększona zostanie częstotliwość autobusów linii: 105, 109, 122, 131, 132, 136, 138, 140, 145, 150, 162, 167, 178, 182, 186, 189, 190, 197, 199, 210, 245, 500, 504, 507, 509, 511, 517, 520, 521, 522, 523, 527, 709, 710, 719, 723, 724, 739, 742 i 743, tramwajów: 2, 24, 26 i pociągów metra w szczytach do 3.30 na M1 i do czterech minut na M2. Na trasy w godzinach szczytu wyjadą też autobusy linii 225, 317, 326, 401, 402, 412, 414 i tramwaje 31, a przez cały dzień autobusy 850. Zawieszone zostanie kursowanie linii 409.

SKM pojedzie według rozkładu świątecznego.

W weekend 8-9 stycznia nie będzie zmian w funkcjonowaniu Warszawskiego Transportu Publicznego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.