Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:29

Nowe szczegóły w sprawie Skweru Krasińskiego

Projekt, który wybrali mieszkańcy w ramach budżetu obywatelskiego z 2018 roku, mimo zapowiedzi z początku bieżącego roku nadal nie doczekał się realizacji. Zarząd Zieleni Warszawskiej uspokaja i zapewnia, że na wykonanie projektu warto poczekać.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • na jakim etapie jest realizacja projektu Skwer Krasińskiego?
  • kiedy można się spodziewać prac?
  • co w ramach realizacji projektu ma powstać?

Jeżeli prace nad Skwerem Krasińskiego będą przebiegać zgodnie z oczekiwaniami Zarządu Zieleni Warszawskiej, projekt zostanie zrealizowany do końca 2022 roku.

Dwa projekty z budżetu obywatelskiego wpisano do jednej wielkiej inwestycji zakładającej zazielenienie pasa rezerwy ulicy Krasińskiego i ulicy Broniewskiego w ramach projektu „Zielone Ulice”. Jego celem jest zmiana oblicza największych stołecznych arterii. Na realizację prac zapisano w Wieloletniej Prognozie Finansowej 5 mln złotych z czego pierwotnie koszt pomysłu zgłoszonego do budżetu obywatelskiego oszacowano na 485 tys. złotych.

Dziś już wiadomo, że Zarząd Zieleni Warszawskiej w pierwszej kolejności chce wywiązać się ze zobowiązań społecznych pod postacią niezrealizowanych projektów z budżetu obywatelskiego. Dlatego w pierwszej kolejności ma zostać zrealizowany Skwer Krasińskiego oraz drugi projekt, Psi Park w rezerwie ulicy Broniewskiego.

Przeczytaj również: W 2021 roku rusza realizacja projektu “Skwer Krasińskiego”.

Przetarg na projekty wykonawcze

Zanim jednak ZZW ogłosi przetarg na prace w terenie, niezbędne jest wyodrębnienie Skweru Krasińskiego i Psiego Parku z projektu „Zielone Ulice”. W tym celu 8 grudnia ogłoszono przetarg. Jest to drugie podejście. Pierwsze zakończyło się niepowodzeniem, ponieważ brakowało chętnych. O tym jaki będzie finał tego przetargu dowiemy się w styczniu. Wykonawca będzie miał za zadanie m.in. oszacować koszt realizacji obu projektów oraz wykonać projekty wykonawcze ukształtowania terenu, szaty roślinnej, elementów małej architektury, oświetlenia, ścieżek i drogi rowerowej.

Jeżeli ten przetarg rozstrzygnie się zgodnie z oczekiwaniami, a etap prac na projektami wykonawczymi, będzie postępował zgodnie z założeniami, jest szansa, że roboty rozpoczną się już w drugim kwartale przyszłego roku.

Likwidacja dzikiego parkowania, remont chodników i wyniesione przejścia dla pieszych

Na realizację Skweru Krasińskiego wyczekuje wielu mieszkańców Żoliborza, zwłaszcza, tych którzy mieszkają w okolicy. Teren, z którego sukcesywnie wypychano parkujące samochody, w niektórych miejscach, w obliczu SPPN stanowi dziś enklawy dla kierowców unikających opłaty za postój. Taka sytuacja ma miejsce w rejonie skrzyżowania ulicy Krasińskiego z ulicą Anny German.

To rejon, w opinii wielu mieszkańców mało bezpieczny dla pieszych, w związku z likwidacją jednej z „zebr” oraz brakiem chodnika. Jest to istotny element infrastruktury ze względu na nową szkołę, która oczekuje na przyjęcie pierwszych uczniów, a także placówki dla osób niepełnosprawnych. Jeden z elementów porządkujących tę przestrzeń, czyli budowa chodnika ma zostać zrealizowany nieco wcześniej. ZZW właśnie ogłosił przetarg na wykonanie prac.

Przekrój w pełnej rozdzielczości dostępny jest w linku poniżej lub po kliknięciu w zdjęcie

Zobacz przekrój Skweru Krasińskiego

Drewniane elementy, nowa roślinność i strefy do wypoczynku

Sama realizacja projektu pn. Skwer Krasińskiego zaadaptuje kilometrowy pas rezerwy na przestrzeń do wypoczynku i rekreacji. Wzdluż całego przebiegać będzie ścieżka rowerowa, która miejscami będzie odseparowana od chodnika i jezdni żywopłotem. Ponadto piesi do dyspozycji będą mieli alejkę z nawierzchni mineralnej. Cały teren zostanie wyprofilowany w taki sposób, by był pagórkowaty.

Punktowo, na wzniesieniach separujących od hałasu powstaną ławki ze stolikami. Nie zabraknie także stojaków rowerowych i stacji naprawczych. Cały teren będą oświetlały latarnie postawione wzdłuż alejki spacerowej.

Nie zabraknie również elementów odnoszących się do historii tego miejsca. O tym, że rezerwa ulicy Krasińskiego stanowiła dawniej bocznicę kolejową ma przypominać ciuchcia wykonana z drewna. Na niej mieszkańcy będą mogli wypoczywać. Jak podkreślono, ZZW stawia na naturalne materiały różnych elementów małej architektury. Przede wszystkim ma być to drewno.

Nie zabraknie również nowej zieleni. Cały koncept mają uzupełniać nowe nasadzenia drzew, krzewów, traw ozdobnych i bylin. Na drewniane pergole będą się piąć pnącza roślin a miejscami będą rosły łąki kwietne.

Mieszkańcy na realizacje projektu czekają już trzy lata. Urzędnicy z Zarządu Zieleni Warszawskiej podkreślają, że warto poczekać, ponieważ całość prac ma być zrealizowana z większym rozmachem niż zakładały to założenia projektu z budżetu obywatelskiego.

Przeczytaj również: Koniec z dzikim parkowaniem w miejscu, gdzie ma powstać Skwer Krasińskiego


pociag_cz1

pociag_cz1

pociag_siedziska_3

pociag_siedziska_3

pociag_wagon_cz2

pociag_wagon_cz2

przekrój 21

przekrój 21

przekroj-33

przekroj-33

przekroj-44

przekroj-44

przekrój 4123

przekrój 4123

przekroj-12334567777777

przekroj-12334567777777


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.