W najlepsze trwa budowa fragmentu drogi rowerowej we fragmencie ulicy Marymonckiej. Wcześniej drogowcy zakończyli budowę ścieżki dla rowerów na ulicy Wólczyńskiej. Obie inwestycje realizowane są w ramach budżetu obywatelskiego.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- w jakich miejscach na Bielanach powstają tej jesieni ścieżki rowerowe
- jaka inicjatywa stoi za budową nowych ścieżek na Bielanach
W wyniku zgłoszonych projektów do budżetu obywatelskiego Bielany zyskają dwa odcinki ścieżek rowerowych. Jedna jest już właściwie oddana do użytku. Chodzi o drogę rowerową, która powstała po północnej stronie ulicy Wólczyńskiej na odcinku od alei Reymonta do ulicy Andersena. Nowy odcinek połączył istniejący ciąg pieszo-rowerowy w rejonie ul. Wolumen z przejazdami rowerowymi na skrzyżowaniu z al. Reymonta. Zakończona inwestycja rozpoczęła kolejny etap prac związany z rozbudową dróg rowerowych na Bielanach.
Przeczytaj również: Ścieżki rowerowe na Bielanach i Żoliborzu. Jakie inwestycje w 2021 roku?
Ścieżkę wytyczono tak, by nie niszczyć szpaleru dorodnych drzew
Na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich w październiku rozpoczęła się budowa drogi dla rowerów wzdłuż ulic Marymonckiej na odcinku od ulicy Smoleńskiego do ulicy Podleśnej. Do tej pory piesi i rowerzyści musieli dzielić się ciągiem-pieszo rowerowym. Jednak od tej jesieni rowerzyści będą mogli swobodnie przejechać 200-metrowym odcinkiem drogi odseparowanym od chodnika szpalerem starych drzew. To ważny odcinek stanowiący fragment trasy dojazdowej do kładki pieszo-rowerowej nad trasą AK.
Przeczytaj również: Ze ścieżki rowerowej na Broniewskiego na Żoliborzu zniknie kostka
„Będzie odsunięta od szpaleru drzew rosnącego wzdłuż chodnika i poprowadzona tak, żeby ograniczyć ingerencję w zieleń do niezbędnego minimum. Uspokajamy - NIE jest zagrożony widoczny na zdjęciu szpaler dorodnych starych drzew. Droga rowerowa specjalnie jest poprowadzona tak, aby go ominąć” – poinformował pełnomocnik prezydenta Warszawy ds. komunikacji rowerowej.
Budowa ścieżek elementem większego projektu
Obie inwestycje są częścią wybranego w ramach budżetu obywatelskiego projektu z 2017 roku, który poza budową ścieżek rowerowych zakłada wyniesienie przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów przez wlot ul. Sadowskiej przy Żeromskiego oraz zalegalizowanie dwukierunkowego ruchu rowerów na lokalnych ulicach jednokierunkowych – na ulicy Staffa na odcinku od ulicy Duracza do ulicy Fontany i Cegłowskiej na odcinku od ulicy Lubomielskiej do Twardowskiej.
W 2020 roku wprowadzono kontraruch rowerowy na ulicy Staffa oraz wyniesiono przejście przez ul. Sadowskiej, a w 2021 roku wprowadzono kontraruch rowerowy na ulicy Cegłowskiej.
Przeczytaj również: 4 rady jak jeździć rowerem zgodnie z przepisami
Napisz komentarz
Komentarze