Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:24

Żoliborz w SPPN. Opłacie podlegają wyłącznie wyznaczone miejsca parkingowe

Od 15 listopada na Żoliborzu obowiązuje strefa płatnego parkowania, jednak do jej pełnego kształtu zabrakło zapowiadanych zmian w organizacji ruchu i nie wszędzie wyznaczono miejsce do parkowania. ZDM wydało kilka tysięcy abonamentów.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • jak wyglądały ulice Żoliborza pierwszego dnia funkcjonowania SPPN?
  • gdzie jeszcze brakuje oznakowań?
  • czy kontrolerzy od pierwszych dni funkcjonowania strefy będą surowo karać niefrasobliwych kierowców?
  • ile wydano abonamentów?

Koniec z darmowym parkowaniem na Żoliborzu. Od godziny 8 rano, 15 listopada na Żoliborzu oficjalnie zaczęła obowiązywać strefa płatnego parkowania, co miało wpływ na to jak wyglądały rano żoliborskie ulice.

Zwykle zastawione chodniki, jezdnie czy wyznaczone miejsca parkingowe dziś świeciły pustkami. Tak było choćby wzdłuż ulicy Krasińskiego pomiędzy placem Wilsona a ulicą Czarnieckiego. Do tej pory było to atrakcyjne miejsce do parkowania za darmo w pobliżu stacji metra. Dziś, nawet w południe, pas miejsc postojowych był niemal w całości pusty.

Przeczytaj również: Parkowanie na podwórkach tylko dla posiadaczy abonamentów

Nawet ulica Suzina, zwykle zastawiona samochodami, już pierwszego dnia zmieniła swoje oblicze ukazując szerokie chodniki i jezdnię w pełnej krasie. Rzadziej niż zwykle kierowcy parkowali dziś m.in. na placu Inwalidów czy w alei Wojska Polskiego.

Zamiast karać edukacja

ZDM informuje, że tam, gdzie nie ma nowego oznakowania, kierowcy parkują na dotychczasowych zasadach. Opłacie podlegają wyłącznie wyznaczone miejsca parkingowe.

Jak wynika z przekazanych informacji, do piątku wydano niemal 7,5 tys. abonamentów na Żoliborzu i Ochocie z czego 529 to abonamenty obszarowe. Rzecznik ZDM, nie dysponuje jednak podziałem na dzielnice i jeszcze rano szacował, że wydano łącznie około 8-9 tys. abonamentów.

- Pierwsze dni to raczej czas dla mieszkańców i wszystkich korzystających z ulic na przyzwyczajenie się do zmiany. Kontrolerzy mają raczej pomagać i wyjaśniać wątpliwości, a nie wypisywać kary. Ale z biegiem czasu Żoliborz i Ochota będzie traktowana tak samo jak pozostałe dzielnice w SPPN - poinformował Jakub Dybalski z ZDM.

Opóźnienia w oznakowaniu. Powodów jest kilka. Jeden to sprzątanie ronda Dmowskiego

Tam, gdzie wyznaczone są miejsca do parkowania kierowcy od dziś muszą płacić za postój 3,9 zł za pierwszą godzinę postoju. Nie wszędzie jednak Zakład Remontów i Konserwacji Dróg zdążył wdrożyć niezbędne oznakowanie. Tak jest np. we fragmencie ulicy Felińskiego, gdzie rozpoczęto malowanie znaków poziomych wyznaczających miejsca parkowanie, ale ich nie dokończono. Na całej ulicy docelowo ma obowiązywać ruch jednokierunkowy po to, żeby wygospodarować tam pełnowymiarowe miejsca parkingowe. W dniu uruchomienia kierowcy jadący w obu kierunkach przeciskali się pomiędzy krawędzią jezdni a zaparkowanymi legalnie pojazdami na ulicy Felińskiego, bo nadal nie wdrożono tam nowej organizacji ruchu. Tak też jest na Żoliborzu Dziennikarskim na tyłach placu Wilsona. Tam jednak na większości uliczek parkować będą mogli jedynie mieszkańcy posiadający wykupione abonamenty.

Na ulicy Trentowskiego i Wyspiańskiego z kolei znajduje się znak informujący o zmianie organizacji ruchu 20 listopada. Zgodnie z zapowiedziami ZKiRD będzie prowadził prace w tym rejonie od 17 do 20 listopada.

Przeczytaj również: Jak zmienią się ulice Żoliborza? ZDM opublikował projekt zmian

Zarząd Dróg Miejskich przygotowania do strefy płatnego parkowania na Żoliborzu chciał pierwotnie rozpocząć w letnie miesiące tak, by parkomaty mogły działać w dzielnicy 15 września. Wejście w życie uchwały w sprawie objęcia Żoliborza SPPN opóźniło wstrzymanie jej przez wojewodę. Podjęcie kolejnej uchwały i czekanie na jej uprawomocnienie spowodowało, że strefa płatnego parkowania na Żoliborzu weszła w życie w listopadzie, a przygotowania do jej wprowadzenia były prowadzone jesienią. - Niestety pogoda, przede wszystkim deszcz, mocno utrudnia malowanie oznakowania poziomego, więc ZRiKD musi go układać na bieżąco. A zakres jest duży, bo SPPN na Żoliborzu objęła 121 ulic, a na Ochocie 145 – informuje Jakub Dybalski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i dodaje: - Istotne znaczenie miały też inne zadania ZRiKD-u, które odciągały pracowników od wyznaczania nowych organizacji ruchu, takie jak wdrażanie czasowych organizacji przy cmentarzach, przy okazji Wszystkich Świętych, czy – zupełnie nieplanowane – sprzątanie ronda Dmowskiego w okolicach 11 listopada. Ale kolejne ulice dzień po dniu będą oznaczane.

Przeczytaj również: Mapa z parkomatami na Żoliborzu już dostępna


felinskiego-

felinskiego-

wyspianskiego

wyspianskiego

felinskiego-2

felinskiego-2

plac-henkla-

plac-henkla-

mscislawska

mscislawska

mickiewicza

mickiewicza

krasinskiego

krasinskiego

awp-1

awp-1

pl-inwalidow-

pl-inwalidow-

PARKOMAT

PARKOMAT


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.