Od 15 listopada na Żoliborzu obowiązuje strefa płatnego parkowania, jednak do jej pełnego kształtu zabrakło zapowiadanych zmian w organizacji ruchu i nie wszędzie wyznaczono miejsce do parkowania. ZDM wydało kilka tysięcy abonamentów.
W tym artykule przeczytasz m.in. o:
- jak wyglądały ulice Żoliborza pierwszego dnia funkcjonowania SPPN?
- gdzie jeszcze brakuje oznakowań?
- czy kontrolerzy od pierwszych dni funkcjonowania strefy będą surowo karać niefrasobliwych kierowców?
- ile wydano abonamentów?
Koniec z darmowym parkowaniem na Żoliborzu. Od godziny 8 rano, 15 listopada na Żoliborzu oficjalnie zaczęła obowiązywać strefa płatnego parkowania, co miało wpływ na to jak wyglądały rano żoliborskie ulice.
Zwykle zastawione chodniki, jezdnie czy wyznaczone miejsca parkingowe dziś świeciły pustkami. Tak było choćby wzdłuż ulicy Krasińskiego pomiędzy placem Wilsona a ulicą Czarnieckiego. Do tej pory było to atrakcyjne miejsce do parkowania za darmo w pobliżu stacji metra. Dziś, nawet w południe, pas miejsc postojowych był niemal w całości pusty.
Przeczytaj również: Parkowanie na podwórkach tylko dla posiadaczy abonamentów
Nawet ulica Suzina, zwykle zastawiona samochodami, już pierwszego dnia zmieniła swoje oblicze ukazując szerokie chodniki i jezdnię w pełnej krasie. Rzadziej niż zwykle kierowcy parkowali dziś m.in. na placu Inwalidów czy w alei Wojska Polskiego.
Zamiast karać edukacja
ZDM informuje, że tam, gdzie nie ma nowego oznakowania, kierowcy parkują na dotychczasowych zasadach. Opłacie podlegają wyłącznie wyznaczone miejsca parkingowe.
Jak wynika z przekazanych informacji, do piątku wydano niemal 7,5 tys. abonamentów na Żoliborzu i Ochocie z czego 529 to abonamenty obszarowe. Rzecznik ZDM, nie dysponuje jednak podziałem na dzielnice i jeszcze rano szacował, że wydano łącznie około 8-9 tys. abonamentów.
- Pierwsze dni to raczej czas dla mieszkańców i wszystkich korzystających z ulic na przyzwyczajenie się do zmiany. Kontrolerzy mają raczej pomagać i wyjaśniać wątpliwości, a nie wypisywać kary. Ale z biegiem czasu Żoliborz i Ochota będzie traktowana tak samo jak pozostałe dzielnice w SPPN - poinformował Jakub Dybalski z ZDM.
Opóźnienia w oznakowaniu. Powodów jest kilka. Jeden to sprzątanie ronda Dmowskiego
Tam, gdzie wyznaczone są miejsca do parkowania kierowcy od dziś muszą płacić za postój 3,9 zł za pierwszą godzinę postoju. Nie wszędzie jednak Zakład Remontów i Konserwacji Dróg zdążył wdrożyć niezbędne oznakowanie. Tak jest np. we fragmencie ulicy Felińskiego, gdzie rozpoczęto malowanie znaków poziomych wyznaczających miejsca parkowanie, ale ich nie dokończono. Na całej ulicy docelowo ma obowiązywać ruch jednokierunkowy po to, żeby wygospodarować tam pełnowymiarowe miejsca parkingowe. W dniu uruchomienia kierowcy jadący w obu kierunkach przeciskali się pomiędzy krawędzią jezdni a zaparkowanymi legalnie pojazdami na ulicy Felińskiego, bo nadal nie wdrożono tam nowej organizacji ruchu. Tak też jest na Żoliborzu Dziennikarskim na tyłach placu Wilsona. Tam jednak na większości uliczek parkować będą mogli jedynie mieszkańcy posiadający wykupione abonamenty.
Na ulicy Trentowskiego i Wyspiańskiego z kolei znajduje się znak informujący o zmianie organizacji ruchu 20 listopada. Zgodnie z zapowiedziami ZKiRD będzie prowadził prace w tym rejonie od 17 do 20 listopada.
Przeczytaj również: Jak zmienią się ulice Żoliborza? ZDM opublikował projekt zmian
ulica Mickiewicza w pierszy dzień uruchomienia SPPN ulica Krasińskiego w pierwszy dzień uruchomienia SPPN aleja Wojska Polskiego w pierwszy dzień funkcjonowania SPPN plac Inwalidów
Zarząd Dróg Miejskich przygotowania do strefy płatnego parkowania na Żoliborzu chciał pierwotnie rozpocząć w letnie miesiące tak, by parkomaty mogły działać w dzielnicy 15 września. Wejście w życie uchwały w sprawie objęcia Żoliborza SPPN opóźniło wstrzymanie jej przez wojewodę. Podjęcie kolejnej uchwały i czekanie na jej uprawomocnienie spowodowało, że strefa płatnego parkowania na Żoliborzu weszła w życie w listopadzie, a przygotowania do jej wprowadzenia były prowadzone jesienią. - Niestety pogoda, przede wszystkim deszcz, mocno utrudnia malowanie oznakowania poziomego, więc ZRiKD musi go układać na bieżąco. A zakres jest duży, bo SPPN na Żoliborzu objęła 121 ulic, a na Ochocie 145 – informuje Jakub Dybalski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i dodaje: - Istotne znaczenie miały też inne zadania ZRiKD-u, które odciągały pracowników od wyznaczania nowych organizacji ruchu, takie jak wdrażanie czasowych organizacji przy cmentarzach, przy okazji Wszystkich Świętych, czy – zupełnie nieplanowane – sprzątanie ronda Dmowskiego w okolicach 11 listopada. Ale kolejne ulice dzień po dniu będą oznaczane.
Przeczytaj również: Mapa z parkomatami na Żoliborzu już dostępna
Napisz komentarz
Komentarze