Od przyszłego poniedziałku, 15 listopada, na Żoliborzu zaczną obowiązywać opłaty za postój. To efekt rozszerzenia strefy płatnego parkowania o Żoliborz. Jak będzie wyglądać parkowanie na podwórkach ZGN? Nie będą wydawane odrębne identyfikatory ani dodatkowe uprawnienia do parkowania na wewnętrznych podwórkach.
W tym arykule przeczytasz m.in. o:
- abonamentach upoważniających do parkowania w SPPN
- jak rozwiązany zostanie system parkowania na terenach zarzadzanych przez Zarząd Gospodarowania Nieruchomościami
Jak informuje Zarząd Dróg Miejskich, na Żoliborzu zainstalowano już wszystkie parkomaty. Łącznie jest ich 136. Ponadto od ponad trzech tygodni mieszkańcy mogą kupować abonament uprawniający ich do parkowania na terenie Żoliborza za 30 zł lub 600 zł rocznie.
Przeczytaj również: Jak zmienią się ulice Żoliborza? ZDM opublikował projekt zmian
Tańsza opcja upoważnia mieszkańca do parkowania na wyznaczonych miejscach postojowych w bezpośredniej okolicy od miejsca zamieszkania, uogólniając, w promieniu 150-250 metrów od miejsca zameldowania. Drugi wariant jest nieco droższy, ale upoważnia do parkowania na znacznie większym obszarze. Może obejmować on jedno lub kilka osiedli. Żoliborz, na potrzeby wprowadzenia tego typu abonamentu podzielono na 7 obszarów. Mieszkaniec, który wybierze taki abonament, będzie mógł parkować bez opłaty na wszystkich ulicach w całym obszarze – zarówno na wyznaczonych miejscach, jak i na ulicach oznaczonych znakami B-35 i B-39, jeśli takie się w nim znajdą.
„Każdy, kto wyrobił sobie abonament, otrzymał jednocześnie identyfikator B-35 (jest on dopisany do abonamentu). Jeśli chodzi o abonament rejonowy – ich posiadaczom identyfikator B-35 umożliwi postój na tych odcinkach dróg oznakowanych znakiem B-35, które znajdują się w okręgu o promieniu 150 m od miejsca zameldowania lub są przez promień tego okręgu przecinane; a także w strefie oznakowanej znakiem B-39, jeśli miejsce zameldowania znajduje się w takiej strefie” – informuje Zarząd Dróg Miejskich. Do końca ubiegłego tygodnia wydano łącznie 5256 abonamentów – 4912 rejonowych i 344 obszarowe.
ZGN bez identyfikatorów. Będzie jednolity system parkowania
- W momencie, kiedy strefa płatnego parkowania będzie obowiązywała to wszystkie uliczki i podwórka nieobjęte strefą płatnego parkowania będą oblężone przez kierowców. Sztandarowym przykładem może być rejon ulicy Krajewskiego i Dymińskiej, gdzie na terenach spółdzielni albo ZGN obecnie parkują osoby pracujące w biurowcach po drugiej stronie torów – podkreślał w debacie samorządowej radny Łukasz Porębski (MJN), który dwukrotnie dopytywał się jak będzie wyglądało parkowanie na terenach zarządzanych przez ZGN po wprowadzeniu strefy płatnego parkowania.
Przeczytaj również: Parkomaty na Żoliborzu. Nowe urządzenia są już instalowane
- To jest duży problem. Są ulice na terenie dzielnicy, które nie mają statusu dróg publicznych. Jeżeli nie wymyślimy jakiegoś rozwiązania, które będzie włączało te ulice w strefę płatnego parkowania, będą to enklawy, gdzie kierowcy będą mogli parkować nielegalnie i bezpłatnie – mówił w debacie samorządowej przewodniczący rady dzielnicy Piotr Wertenstein-Żuławski (PO).
Jak się z czasem okazało dzielnica wraz z Zarządem Dróg Miejskich wypracowała sposób, za sprawą którego parkowanie na terenach zarządzanych przez ZGN będzie jednolite z systemem miejskiej strefy parkowania sposób. Dlatego żoliborski ZGN nie będzie wydawać odrębnych identyfikatorów ani dodatkowych uprawnień do parkowania na wewnętrznych podwórkach.
Jak uszczelnią strefę płatnego parkowania?
Na początku listopada odbyło się spotkanie informacyjne dla zarządów wspólnot mieszkaniowych, które dotyczyło zasad korzystania z podwórek administrowanych przez ZGN od 15 listopada. Jak informuje Urząd Dzielnicy, wjazd na podwórko będzie ograniczony tylko dla mieszkańców z ważnym abonamentem upoważniającym do parkowania w płatnej strefie parkowania.
„Przed wjazdem na teren podwórek pojawią się znaki B-35 (zakaz postoju), z dopiskiem „nie dotyczy pojazdów z identyfikatorem B-35 – (V)XYZ”, gdzie (V)XYZ to kody odcinków, do których przypisany będzie abonament mieszkańca. Kody odcinków, przy których można parkować, każdy z mieszkańców będzie miał wypisane na dole wydruku wykupionego abonamentu” – informuje Urząd Dzielnicy.
Jak wynika z informacji przekazanych przez Urząd na terenie podwórka przy ul. Popiełuszki 6, w trakcie konsultacji z mieszkańcami i zarządem wspólnoty, mieszkańcy nie zgodzili się na sporządzenie projektu organizacji ruchu, który zgodnie z przepisami ograniczyłby znacząco liczbę miejsc postojowych. Uzgodniono, że wjazd na podwórko będzie ograniczony tylko dla mieszkańców.
Są też podwórka dla których sporządzono projekt organizacji ruchu. - Na terenie podwórka przy ul. Popiełuszki 11, 11A i 13 sporządzony jest projekt organizacji ruchu, w którym wyznaczone będą miejsca postojowe dla samochodów osobowych oraz miejsca postojowe przeznaczone dla pojazdów z identyfikatorem osób niepełnosprawnych – zdradza Donata Wancel, rzeczniczka żoliborskiego Urzędu.
Przeczytaj również: Mapa z parkomatami na Żoliborzu już dostępna
Napisz komentarz
Komentarze