Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:20

Jesienne nasadzenia na Żoliborzu i Bielanach. W obu dzielnicach pojawi się ponad 400 nowych drzew

Na samym Żoliborzu pojawi się łącznie 222 drzew w ponad 10 lokalizacjach. Więcej drzew będzie rosło od tej jesieni m.in. na ulicy Krasińskiego, Mickiewicza czy Powązkowskiej.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • ile drzew zostanie posadzonych na Żoliborzu?
  • w jakich lokalizacjach od tej jesieni będą rosły nowe drzewa?
  • ile drzew w ramach jesiennych nasadzeń pojawi się na Bielanach?

Wraz z początkiem listopada na Żoliborzu ruszyły jesienne nasadzenia realizowane przez Zarząd Zieleni Warszawskiej. Nowe drzewa wsadzono już na ulicy Powązkowskiej. Od tegorocznej jesieni będzie rosło tam o 16 drzew więcej. To efekt realizacji projektu zgłoszonego do Budżetu Obywatelskiego przez stowarzyszenie Plac Niemena. Poza drzewami na ulicy Powązkowskiej zasadzone zostaną również nowe krzewy.

Na ulicy Słowackiego nowe drzewa pojawią się w dwóch lokalizacjach: przed Halą Marymoncką i na odcinku od placu Wilsona do ulicy Cieszkowskiego. Łącznie w ramach realizacji dwóch projektów z Budżetu Obywatelskiego pojawi się 14 nowych drzew.

Przeczytaj również: 10 tysięcy złotych dla Sadów Żoliborskich. Miasto przyznało grant inicjatywie sąsiedzkiej

Tej jesieni na Żoliborzu zasadzonych przez ZZW będzie łącznie 222 nowych drzew. „Na rozgrzewkę pierwsze drzewa z gatunku klon srebrzysty pojawiły się w pasie drogowym ul. Krasińskiego. Jest to dla nas wyjątkowy i historyczny moment. Po dwóch latach planowania zakończonych pozytywną decyzją Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków sadzone drzewa wzdłuż północnej jezdni (26 szt. !!) odtworzą w pewnym stopniu przedwojenny i wieloszpalerowy układ nasadzeń, który na przestrzeni dekad uległ systematycznemu ograniczeniu” – poinformował Zarząd Zieleni Warszawskiej.

Nowe drzewa wsadzono również na ulicy Potockiej. Nowy szpaler z 19 klonów nawiązuje do szpaleru drzew po przeciwnej stronie ulicy.

Na ulicy Popiełuszki na odcinku od ulicy Sarbiewskiego do Hanki Czaki, gdzie w tym roku przeprowadzono wycinki, posadzone zostaną klony polne holenderskie Elsrijk.

Jesienne nasadzenia pojawią się również na ulicy Gwiaździstej, Włościańskiej, Broniewskiego, Mickiewicza, w alei Wojska Polskiego, na pl. Wilsona i pl. Inwalidów, w Parku Żeromskiego oraz na terenie Ptasiego Zakątka.

Przeczytaj również: Sokratesa z ogrodami deszczowymi. Najdłuższy będzie miał 80 metrów długości

Na Bielanach jesienią pojawi się 213 nowych drzew w tym nowe gatunki

Na Bielanach z kolei w ramach jesiennych nasadzeń pojawi się łącznie 213 nowych drzew. „Najwięcej nasadzeń pojawi się m.in. w pasie drogowym ul. Wólczyńskiej, ul. Gen. Maczka, ul. Wóycickiego oraz ul. Kasprowicza. Tej jesieni pojawią się również zupełnie nowe gatunki drzew, które do tej pory nie były stosowane na Bielanach, m.in. roztrzeplin wiechowaty, sofora japońska oraz głóg Lavellego ‘Carrierei’” – informuje ZZW. Łącznie w tych lokalizacjach zasadzonych będzie 81 drzew.

W tej dzielnicy w 2021 roku rozpoczęły się również prace nad Skwerem Integratorem. Plac przed Bielańskim Integratorem Przedsiębiorczych ma zazielenić się w ciągu 18 miesięcy. Prace w tym miejscu rozpoczęły się od rozbiórki starej trylinki. Widoczny dziś mur oporowy zostanie zdominowany przez zieleń. Wzdłuż niego założona zostanie jedna duża rabata, na której posadzone będzie 8 drzew, w tym 4 duże lipy holenderskie. Na niemal 500 m kw. dodatkowo pojawią się krzewy, byliny i trawy ozdobne. Inwestycja obejmie też pobliski trawnik, który będzie poddany renowacji i zabezpieczony przed rozjeżdżaniem. Przestrzeń przed pocztą również zyska nowe zielone oblicze za sprawą trzech wyniesionych rabat, w których ogrodnicy zasadzą różnorodne byliny i rośliny cebulkowe oraz 14 krzewów drzewiastych.

Cała inwestycja kosztująca około 1 mln złotych ma zakończyć się w 2023 roku.

Przeczytaj również: Sady Żoliborskie i strategia na ich owocowy charakter


drzewa-zzw-1

drzewa-zzw-1

drzewa-zzw-1-1

drzewa-zzw-1-1

drzewa-zzw-2

drzewa-zzw-2


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.