Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 00:21

Weekend na Żoliborzu: Wieczór poświęcony słowiańskiej tradycji dziadów, rock’n’roll horror i spacer z przewodnikiem po Powązkach

Przed nami Zaduszki i wydłużony weekend. Na Żoliborzu odbędzie się kilka wydarzeń, a wśród nich impreza halloweenowa czy wydarzenie przypominające o słowiańskich tradycjach oraz spotkanie z najbardziej żoliborskim pisarzem. Oto kilka propozycji na spędzenie nadchodzącego weekendu.

Dziady Jesienne / Восеньскія Дзяды

To wydarzenie odnoszące się do tradycji słowiańskich. „W sobotę 30 października spotkamy się na Żoliborzu, żeby wspominać przodków, tak jak robiono to dawniej: śpiewem, tańcem i ludowymi obrzędami” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia, w czasie którego wystąpią polskie i białoruskie zespoły muzyczne i taneczne oraz kolektywy zajmujące się performansem i sztukami wizualnymi. „W ramach tego otwartego dla wszystkich mieszkańców Warszawy wydarzenia chcemy zainicjować nieformalną integrację społeczności białoruskiej w Warszawie, współpracę artystów polskich i białoruskich oraz zapoznać mieszkańców Warszawy z ich twórczością” – podkreślają organizatorzy.

W programie wydarzenia przewidziano m.in. wspólne śpiewanie a capella, widowiskowy taniec z wachlarzami bojowymi, występ pianisty Maksima Doroszki czy strefę dla dzieci, w której wystąpi Teatr Tut.

Wydarzenie wyreżyserowała Alana Ivory. Aranżacja muzyczna - Aliaksandra Szczarbakowa.

„Podczas wydarzenia będziemy starali się trzymać zasady zero waste, dlatego zalecamy przyniesienie własnych kubków” – uprzedzają organizatorzy.

Dziady Jesienne odbędą się w sobotę, 30 października o godzinie 17:00 w Centrum Lokalnym Żoliborz.

Rock' n Roll Horror Night

„Takiej imprezy jeszcze nie było!” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia, które odbędzie się w klubie Potok.  W trakcie imprezy odbędzie się m.in. konkurs taneczny i na najlepszy strój w klimacie. Całości dopełnią dje, a właściwie muzyka w nurcie rock’n’rolla, rockabilly i psychobilly.  

„Ponadto ma sali koncertowej odbędzie się koncert Rocka Halloween, Psycho Beets i Headless Babies. Dodatkowo nasz Master Chef przygotuje przepyszne pizze, które będą do zakupienia w barze!” – zapowiadają organizatorzy. Wstęp na wydarzenie kosztuje 5 złotych. Zamiast pieniędzy można też dać suchą karmę dla zwierząt. Ilość miejsc na wydarzenie jest ograniczona.

Impreza odbędzie się 31 października o godzinie 19:00 w klubie Potok: Drugi Dom Ludzi Rocka.

Powązki Wojskowe – Cmentarz

W niedzielę będzie można odwiedzić groby znanych i lubianych w towarzystwie przewodnika PTTK Marka Grabowskiego. Spacer będzie okraszony wieloma opowieściami, z których będzie można dowiedzieć się m.in.:

- kto straszył okupanta czekoladą i czemu wyszła z tego strzelanina?

- kto udał się "o jeden most za daleko"?

- kto chodził "boso, ale w ostrogach!”?

- co najlepszego jest na placu Pigalle?

- kto dziś rzuca młotem w nieswojej rękawicy?

- czemu "póki piłka w grze - nie ma wygranych"?

- kim był "Jack Strong"?

- czemu grób gen. "Nila" jest pusty?

- kto skomponował "Pałacyk Michla" i co do tego miało wino?

- który premier został zamordowany w domu?

- kto zabił Komendanta Głównego Policji?

- czemu "nic nie może przecież wiecznie trwać"?

„Odwiedzimy też Mekkę wszystkich harcerzy, czyli mogiły Rudego, Zośki i Alka. Opowiemy sobie o raporcie Alego ze słynnej akcji Kutschera oraz odwiedzimy groby uczestników akcji. Odwiedzimy najnowszą mogiłę w Kwaterze Zośki - samego dowódcy tego Batalionu, którego prochy dopiero niedawno spoczęły obok jego żołnierzy. Poznamy też jedną z najbardziej mrocznych historii i głęboko skrywanych tajemnic PRLu z którą ten cmentarz poprzez słynną Łączkę jest silnie związany.” – zapowiadają organizatorzy.

Spacer odbędzie się w niedzielę, 31 października o godzinie 13:00. Zbiórka: Powązki Wojskowe - Cmentarz, brama boczna od strony parkingu dla autokarów i budynku zarządu cmentarza (ul. Ostrowiecka 43).

Parkrun – bieg na 5 kilometrów

Parkrun to bieg, w którym nikt nie dociera do mety ostatni. – Nie mamy limitu czasu i każdy uczestnik może pokonać ją w dowolnym tempie. Boisz się, że będziesz ostatni? – informują organizatorzy i wyjaśniają: – W parkrun nikt nie jest ostatni. Na końcu stawki mamy zawsze wolontariusza, który przekracza linię mety jako ostatni uczestnik. Wszyscy uczestniczymy w parkrun dla przyjemności a każdy uczestnik niezależnie od formy, umiejętności czy też rezultatów jest tak samo mile widziany w ramach parkrun.

Idea jest taka, żeby walczyć z samym sobą, poprawiać własne osiągi i motywować w ten sposób innych. Udział w Parkrunie jest bezpłatny, wymagane są jednak zapisy.

Wydarzenie odbędzie się w sobotę, 30 października o godzinie 9:00 na Kępie Potockiej.

Spotkanie z Jarosławem Abramowem-Newerlym

W jednej z żoliborskich księgarń odbędzie się spotkanie z pisarzem określanym jako najbardziej żoliborskim. Piątkowe wydarzenie zorganizowane jest z okazji wydania nowej książki.

"W Najlepszej Księgarni gościć będziemy Jarosława Abramowa-Newerlego, pisarza, kompozytora, człowieka wielu talentów, a dla nas przede wszystkim autora Lwów mojego podwórka i całej lwiej trylogii." - zapowiadają organizatorzy.

W najnowszej książce pt. Piórem i pazurem Pan Jarosław, pamięcią opisuje swoje długie ciekawe życie i barwnych ludzi, których spotkał na swej drodze.
Książkę będzie można na miejscu kupić i uzyskać autograf.

Spotkanie z pisarzem odbędzie się w piątek 29 października w Najlepszej Księgarni na ulicy Słowackiego o godzinie 18:00.


jesienne-dziady

jesienne-dziady

potok

potok

246459893_3183380438560037_1798994907180332026_n

246459893_3183380438560037_1798994907180332026_n

247564991_4446360495485677_2535520977338103076_n

247564991_4446360495485677_2535520977338103076_n


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ