Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:57

[Wideo] Debata samorządowa o strefie płatnego parkowania i Żoliborskim Domu Kultury

Piotr Wertenstein-Żuławski (PO), Łukasz Porębski (MJN) i Grzegorz Hlebowicz (PIS) w debacie samorządowej poświęconej strefie płatnego parkowania na Żoliborzu oraz nowej jednostce samorządowej jaką jest Żoliborski Dom Kultury.

W debacie, która znajduje się na końcu tekstu pytamy m.in. o:

  • W jakich miejscach na Żoliborzu może wystąpić luka w systemie strefy płatnego parkowania?
  • Jak uszczelnić system strefy płatnego parkowania na Żoliborzu?
  • Jak powinna wyglądać strefa płatnego parkowania na Żoliborzu?
  • Czy odbędą się konsultacje społeczne w sprawie działalności Żoliborskiego Domu Kultury?
  • Co dzielnica powinna zrobić, by przywrócić blask obiektowi jakim jest Fort Sokolnickiego?

Od 15 listopada Żoliborz będzie objęty strefą płatnego parkowania. Zarząd Dróg Miejskich intensywnie pracuje na wprowadzaniem na terenie dzielnicy kolejnych elementów niezbędnych do funkcjonowania strefy płatnego parkowania. W celu uszczelnienia strefy, tak by kierowcy nie parkowali nielegalnie w miejscach do tego nieprzeznaczonych takich jak np. podwórka zarządzane przez Zarząd Gospodarowania Nieruchomościami, konieczne jest wprowadzenie rozwiązań zapewniających komfort mieszkańców.

Przeczytaj również: Mapa z parkomatami na Żoliborzu już dostępna

Czy żoliborski ZGN wprowadził już jakieś rozwiązania? Tego próbował się dowiedzieć radny Łukasz Porębski składając w wakacje interpelacje. Wówczas otrzymał odpowiedź, że prowadzony jest pilotaż. Przewodniczący rady dzielnicy Piotr Wertenstein – Żuławski zapowiedział, że trwają obecnie prace nad uszczelnieniem strefy, a szczegóły powinny być znane już niedługo.

- Strefa płatnego parkowania powinna być pomocą dla mieszkańców. To co w tej chwili oferuje ZDM, to nie jest pomoc mieszkańcom, tylko pomoc dla własnego budżetu – mówił radny Hlebowicz. Jego zdaniem podział Żoliborza na poszczególne strefy nie powinien mieć miejsca. – Żoliborz powinien być jedną strefą parkowania – mówił. Więcej na ten temat w nagraniu debaty samorządowej, które dostępne jest poniżej.

Żoliborz oficjalnie ma Dom Kultury. Póki co tylko na papierze

Żoliborz jest jedyną dzielnicą w Warszawie bez domu kultury. Ponad tydzień temu, przynajmniej pod względem formalnym, sytuacja dzielnicy zmieniła się. Rada Warszawy przyjęła projekt uchwały o powołaniu Żoliborskiego Domu Kultury. Jak poinformował w oficjalnym komunikacie Urząd Dzielnicy tymczasowa siedziba będzie znajdować się w obecnie remontowanym lokalu przy ulicy Mickiewicza 22. Docelowa siedziba ma mieścić się w budynku przy ulicy Śmiałej.

„Do Żoliborskiego Domu Kultury ma zostać włączone również Centrum Lokalne Żoliborz, Miejsce Aktywności Lokalnej. W planach jest współpraca z Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy w dawnym kinie Tęcza, kinem Elektronik i Warszawską Szkoła Filmową oraz Teatrem Komedia […].” – czytamy w komunikacie żoliborskiego urzędu. Ponadto jak informowaliśmy, dzielnica na potrzeby działalności Żoliborskiego Domu Kultury ma zamiar przejąć Fort Sokolnickiego.

Przeczytaj również: Jaki los czeka Fort Sokolnickiego? „Jest to miejsce, w którym widzielibyśmy organizację np. koncertów i większych wydarzeń kulturalnych”

- Fort Sokolnickiego w znacznej mierze, mówiąc nieco zbyt ostro, jest obecnie ruiną. Obiekt nie nadaje się do tego, żeby funkcjonowała w nim jakakolwiek jednostka kultury przez następne kilka lat, aż do momentu, kiedy nie zostanie gruntownie wyremontowany – mówił w debacie Łukasz Porębski.  W podobnym tonie wypowiadał również się radny Grzegorz Hlebowicz.

Konsultacje w sprawie funkcjonowania Żoliborskiego Domu Kultury

„Czy program domu kultury nie powinien być wybrany na zasadzie konsultacji społecznych?” – zapytała przed debatą jedna z czytelniczek Gazety Żoliborza. Jako pierwszy na pytanie postanowił odpowiedzieć radny Porębski przytaczając ustalenia Komisji Kultury, której wówczas przewodniczyła Marta Szczepańska. – Te ustalenia wskazywały na to, że te konsultacje mają się odbyć – przypominał w debacie samorządowej radny Łukasz Porębski.

Przeczytaj również: Park Żeromskiego. Ruszają konsultacje społeczne w sprawie zasad użytkowania i jego funkcji

Co jeszcze powinny określać konsultacje? Mieszkańcy powinni w pierwszej kolejności otrzymać pewną koncepcję funkcjonowania Domu Kultury czy dzielnica powinna zebrać opinie mieszkańców i na tej podstawie sporządzić konsultacje? W jaki sposób powinien zostać powołany dyrektor nowej jednostki samorządowej? Na te pytania odpowiadają radni biorący udział w debacie, która znajduje się poniżej.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.