Maszyny, które zaczęto montować na Żoliborzu nieco różnią się od tych znajdujących się na obecnym obszarze strefy płatnego parkowania.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jake prace realizowane są obecnie na Żoliborzu w związku z wprowadzeniem SPPN?
- Czym różnią się nowe parkomaty na Żoliborzu?
- Jakie są rodzaje abonamentów?
Do funkcjonowania powiększonej o Żoliborz i Ochotę strefy płatnego parkowania pozostał niecały miesiąc. Według założeń Zarządu Dróg Miejskich, kierowcy parkujący na Żoliborzu będą musieli zapłacić za postój samochodu od 15 listopada.
Na ulicy Mickiewicza między placem Wilsona a ulicą Potocką widoczne są już wyznaczone miejsca postojowe, a przy okazji też droga dla rowerów. Z kolei na ulicy Broniewskiego niespełna tydzień temu został wydzielony pas do parkowania. Jeżeli pogoda dopisze od piątku ekipy Zakładu Remontów i Konserwacji Dróg będą pracować na ulicy Mickiewicza na odcinku od placu Wilsona do ul. Zajączka.
Przeczytaj również: Mapa z parkomatami na Żoliborzu już dostępna
Nowe parkomaty na Żoliborzu
Od czwartku na ulicach Żoliborza zaczęły pojawiać się parkomaty. Część z nich zamontowano już m.in. na ulicy Przasnyskiej czy Rydygiera.
Nowe parkomaty różnią się od tych, z którymi kierowcy korzystający ze strefy płatnego parkowania mieli możliwość się zetknąć. Maszyny montowane na Żoliborzu są wyposażone w panele solarne, są niższe, szersze i dwukolorowe: czarno-szare.
Jeśli chodzi o samą obsługę urządzeń to nic się nie zmienia. Przyjezdni będą mogli wnieść opłatę za postój w taki sam sposób jak przy „starych” parkomatach. Dodatkowe będą również w taki sam sposób oklejone i będą zawierać instrukcję na temat tego jak uiścić opłatę. Jako zaletę nowego urządzenia Zarząd Dróg Miejskich wymienia m.in. fakt, że parkomaty będą się szybciej wybudzały ze stanu czuwania. Łącznie na obszarze Żoliborza i Ochoty ma pojawić się 250 urządzeń. Wybrany w przetargu dostawca urządzeń za całość zażyczył sobie ponad 7 mln złotych.
Przeczytaj również: Strefa płatnego parkowania na Żoliborzu. Od poniedziałku ruszają prace na ulicy Mickiewicza
Mieszkańcy mogą już kupować abonament
Mieszkańcy Żoliborza od poniedziałku mogą kupować abonament. Do wyboru są dwie opcje: abonament rejonowy za 30 zł rocznie i obszarowy, za który trzeba zapłacić 600 zł w skali roku. Chcąc uniknąć kolejki w Punkcie Obsługi Pasażera abonament można wyrobić przez Internet, o czym pisaliśmy w artykule "Mapa z parkomatami na Żoliborzu już dostępna".
Abonament obszarowy upoważnia do parkowania w jednym z siedmiu obszarów, na które podzielono cały Żoliborz. Druga możliwość to korzystanie z abonamentu rejonowego uprawniającego do parkowania w promieniu 150 metrów od miejsca zameldowania. Promień ten dodatkowo powiększa się o 100 m, bo w takiej odległości można parkować od maksymalnie ośmiu najbliższych parkomatów.
Co ważne, oba rodzaje abonamentów upoważniają do parkowania w tzw. strefach dla mieszkańców, gdzie miejsca do postoju nie będą oznaczone białymi liniami, a odpowiednimi znakami. Na tych miejscach będą mogli parkować wyłącznie mieszkańcy z wykupionym abonamentem i identyfikatorami.
Przeczytaj również: Parkowanie na Żoliborzu. Kierowcy będą mogli zostawić samochód na znacznie większym obszarze
Napisz komentarz
Komentarze