Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 02:07

Sokratesa z ogrodami deszczowymi. Najdłuższy będzie miał 80 metrów długości

Do końca zmierzają prace na jednej z jezdni ulicy Sokratesa. Według harmonogramu przebudowa ma zakończyć się w tym roku. Nowy przekrój ulicy to nie tylko dodatkowe miejsca parkingowe, ale także więcej zieleni, głównie w postaci ogrodów deszczowych.

Wkrótce miną dwa lata od wypadku na ulicy Sokratesa na Bielanach. Kierowca bmw rozpędzony do 130 km/h zabił przechodzącego przez przejście dla pieszych mieszkańca znajdującego się w pobliżu osiedla. Zdarzenie odbiło się szerokim echem nie tylko w Warszawie, ale i w całej Polsce.

Po tym wypadku padło wiele deklaracji ze strony władz państwowych, ale również i samorządowców. Ci drudzy obiecali uspokoić ruch na ulicy Sokratesa jak najszybciej. Jako rozwiązanie tymczasowe zamontowano wtedy progi zwalniające.

Przeczytaj również: Przebudowa ul. Sokratesa na półmetku

Jak postępują prace na ulicy Sokratesa?

Wreszcie prace rozpoczęto w lipcu tego roku. Ich koniec zapowiadano na jesień. – Na Sokratesa wciąż trwają prace na południowo-wschodniej jezdni, przy czym zmierzają do końca, widoczny jest już nowy układ krawężników, łącznie z oboma rondami, które tam powstają – przy ul. Kaliszówka i Petofiego. Po zakończeniu prac na tej części wykonawca, czyli ZRiKD przeniesie się na jezdnię północno-zachodnią – wyjaśnia portalowi Bielany.info Jakub Dybalski, rzecznik ZZW, i zapewnia: – Całość prac zaplanowano na pięć miesięcy. Ruszyły w połowie lipca, więc zgodnie z harmonogramem powinny się skończyć w tym roku.

Kierowcy po zakończonej przebudowie będą mieli po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Po południowo-wschodniej stronie Sokratesa znajdzie się pas do parkowania i ciąg pieszo-rowerowy. Po przeciwnej stronie znajdzie się ścieżka rowerowa oddzielona od jezdni oraz chodnika pasem zieleni, a tej na bielańskiej ulicy ma być więcej niż obecnie.

Jedną z form zagospodarowania zieleni mają być ogrody deszczowe. „Pierwsze takie ogrody jesienią zeszłego roku ulokowaliśmy na ul. Francuskiej przy okazji sadzenia tam zieleni w miejscu niepotrzebnego betonu. Powstały trzy i przez ponad 10 miesięcy w pełni się rozwinęły. I choć z pozoru nie różnią się specjalnie od innych „zielonych” miejsc, to nie tylko cieszą oko, ale zwiększają też retencję wody” – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Przeczytaj również: Wiceprezydent Warszawy: „Ulica Sokratesa zmieni swój charakter”. Są ustalenia dot. przebudowy jednej z najniebezpieczniejszych ulic na Bielanach

Najdłuższy ogród deszczowy przy Sokratesa ma mieć aż 80 metrów długości

W celu stworzenia zieleńców będących ogrodami deszczowymi sadzi się rośliny lubiące wilgoć i odporne na zalewanie. Są to trawy i byliny kwitnące takie jak kosaciec syberyjski, mięta nadwodna, bodziszek błotny czy przetacznik długolistny. „Taka mieszanka jest atrakcyjna wizualnie, a jednocześnie wytrzymała na niesprzyjające warunki. Chodzi nie tylko o utrudniony dostęp do lepszego powietrza. Rośliny w ogrodzie deszczowym muszą być odporne zarówno na sezonowe zalewanie podczas intensywnych opadów, jak i na okresy suszy” – podkreślają drogowcy.

Ponadto ogrody deszczowe i rośliny chłoną wodę opadową nawet o 40 proc. lepiej niż zwykły trawnik, co w kontekście zachodzących zmian klimatycznych i intensywnych opadów w porze letniej może okazać się zbawienne. Woda zamiast spływać w całości do kanalizacji trafia do ogrodów deszczowych, gdzie wchłaniana jest przez glebę.

To m.in. dlatego ZDM powiększa liczbę ogrodów deszczowych w Warszawie. „Kolejne niebawem powstaną na przebudowywanej ul. Sokratesa. W sumie utworzymy ich tam pięć – woda będzie do nich spływała z dróg dla rowerów. W porównaniu z tymi z ul. Francuskiej będą nie punktowe, a liniowe, czyli dużo bardziej rozbudowane. Najdłuższy będzie się ciągnął przez ok. 80 metrów” – informuje ZDM.

Przeczytaj również: Przed wyrzuceniem do kosza uratowano tony jedzenia. Najwięcej na Wolumenie


Ogrody-deszczowe-Infografika_OK-1294x1536-1

Ogrody-deszczowe-Infografika_OK-1294x1536-1

ogrody_deszczowe

ogrody_deszczowe

sokratesa-polmetek-tlo-1

sokratesa-polmetek-tlo-1

244400019_1057067365049174_722524744514626828_n

244400019_1057067365049174_722524744514626828_n


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ