Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 23:24

Miejsce mocy kobiet na Żoliborzu

Dharma to przestrzeń, której działalność opierać się będzie na trzech filarach: wydarzeniach, kawiarni i showroomie. „Chcę, żeby kobiety zobaczyły, że poza pracą i domem mogą skupić się na sobie” – mówi Izabela Górska, założycielka Dharmy, czyli miejsca wspierającego kobiety.

Jakub Krysiak: Wkrótce na Żoliborzu powstanie miejsce dedykowane kobietom. Jest to koncept biznesowy, za którym kryje się misja.

Izabela Górska: Dharma to projekt z bardzo wspaniałą misją społeczną i nie ukrywam, że jest to jeden z głównych powodów, dla którego w ogóle go realizuję. Tą misją jest wspieranie kobiet poprzez uświadamianie, budowanie społeczności i stworzenie przestrzeni dedykowanej tylko dla nich.

Skąd wzięła się u Ciebie potrzeba wspierania kobiet?

Sama jestem kobietą i od kilkunastu lat działam aktywnie w biznesie. Od 10 lat wspieram ekosystem startupów i innowacji w Polsce. W tym czasie współtworzyłam przestrzenie coworkingowe w Warszawie takie jak AIP Business Link oraz CIC Warsaw. Dzięki pracy ze startupami i przedsiębiorcami dostrzegam różnicę między tym, jak swój biznes prowadzą kobiety, a jak mężczyźni. Mimo, iż kompetencje kobiet oraz ich doświadczenie niczym nie różnią się od tego co prezentują mężczyźni w biznesie, to jednak kobiety mniej wierzą w siebie i swoje możliwości. W związku z czym nie potrzebują szkoleń, a wsparcia. Nie biznesowych networkingów, a kobiecych kręgów, gdzie będą mogły wzmacniać poczucie bycia akceptowanymi, silnymi i wpieranymi.

Jak tego dokonać?

Przede wszystkim ważne jest to, by czuły się na tyle szczęśliwe, aby mogły spokojnie realizować się na wszystkich płaszczyznach życia i potrafiły odnaleźć w tym radość i spokój. Bez kontroli czy stawiania sobie coraz to wyższej poprzeczki. Ilość ról życiowych, które kobiety pełnią jest niewyobrażalnie duża i zdywersyfikowana - zaangażowane mamy, żony, panie domu i pracownice. Nie chce umniejszać roli mężczyzn, ale kobiety są bardziej pochłonięte tymi „funkcjami” niż mężczyźni. Dlatego tym bardziej potrzebują znaleźć w tym harmonię i balans.

Przeczytaj również: Nawet 4 godziny dziennie pomagają dzieciom w nauce. Jak wygląda życie kobiet w trakcie pandemii?

Według badań Warszawskiej Rady Kobiet, w dobie pandemii warszawianki poświęcają znacznie więcej czasu dzieciom i obowiązkom domowym niż mężczyźni. 

Właśnie dlatego moją misją jest wspieranie kobiet. Chcę, żeby zobaczyły, że poza pracą i domem mogą skupić się na sobie, rozwijać się szeroko rozumianego mindfulness. Kluczowa w tym wszystkim jest również praca ze swoim ciałem czy poznawanie innych kobiet, które mają podobne aspiracje. To wszystko ma składać się na pielęgnowanie swojej kobiecości i życie w równowadze. Dharma na Żoliborzu ma być trzecim miejscem dla kobiety, zaraz po pracy i domu, które ma sprawić, że będzie mogła poczuć się jak u siebie.

W jaki sposób kobiety, które pojawią się w Dharmie będą mogły to robić?

Dharma będzie się składać z trzech filarów. Po pierwsze będzie miejscem, w którym odbywać się będą wydarzenia takie jak, warsztaty związane m.in. z jogą, świadomym oddychaniem, medytacją. Nie zabraknie również kręgów, w czasie których kobiety będą mogły porozmawiać ze sobą o różnych sytuacjach życiowych, problemach czy pomysłach. Dodatkowo planuję warsztaty z malowania intuicyjnego czy tworzenia biżuterii. Chodzi o holistyczne wspieranie kobiecej kreatywności, komunikacji, samoakceptacji, duchowości i świadomości - to są filary wiary w siebie i wysokiego poczucia własnej wartości. Ponadto akcjonariuszki Dharmy, które zdecydują się zainwestować w ramach emisji crowdfundingowej, będą miały przywilej inicjowania różnego rodzaju aktywności i wydarzeń, będących odpowiedzią na ich potrzeby. 

Drugim filarem jest inspirującą kawiarnia z ciekawymi książkami. Na miejscu będzie można zjeść i wypić coś dobrego i zdrowego przed lub po zajęciach, albo po prostu odwiedzić to miejsce i spędzić w nim czas czytając np. książkę czy odbywając spotkanie z koleżanką

Trzecim elementem będzie showroom marek tworzonych przez kobiety dla kobiet. Znajdzie się w nim miejsce dla kilkudziesięciu marek kobiet, które tworzą unikalne rzeczy i będą należeć do społeczności Dharmy. Dzięki temu, że w Dharmie dużo będzie się działo, a co za tym idzie będzie tam pojawiać się sporo osób, to taki showroom jest doskonałym miejscem, żeby dotrzeć ze swoimi produktami do większej liczby osób. Jako właścicielka Dharmy chcę wspierać osoby zajmujące się tworzeniem swoich produktów poprzez pozycjonowanie ich w świecie fizycznym, a nie tylko online, ponieważ większość młodych przedsiębiorczyń prezentuje swoje produkty np. na instagramie. 

Wspomniałaś o akcji crowdfundingowej. Z reguły dotyczą one inwestowania w dziedzinie technologii. Nie masz obaw, że akcja związana z Dharmą zostanie przeoczona lub pominięta przez potencjalne akcjonariuszki? 

Gdybym się bała to bym tego nie robiła. Ufam swojej intuicji, tym bardziej że ze światem innowacji i startupów jestem związana już od kilku lat. Wiem co potencjalnie jest dobrym pomysłem, a co nie. Zdaję sobie sprawę, że świat idzie w kierunku rozwijania technologii i crowdfunding głownie dotyczy tej dziedziny. Ale przyszło nam żyć w czasach, w których wszystko przechodzi do on-line’u i ludzie tęsknią za sobą, za spotkaniami, za fizycznością. I ja postrzegam w tym innowacje.

Mój projekt różni się od innych. Jest to pierwsza Prosta Spółka Akcyjna w Polsce i to prowadzona przez kobietę, która robi kampanię crowdfundingową. Do tej pory robiły to spółki akcyjne albo z o. o.. Prosta Spółka Akcyjna jest nowym podmiotem, który stworzono w tym roku. 

Ten projekt wyróżnia przede wszystkim, to że rzeczywiście będą mogli współtworzyć go ludzie. Inwestując w aplikację mobilną stajesz się udziałowcem, ale nie za bardzo masz wpływ na jej tworzenie. W moim przypadku kampania crowdfundingowa prowadzona jest ze względu na aspekt społecznościowy, a nie do końca finansowy. Chcę dać kobietom możliwość realizowania swoich pomysłów i wykorzystania ich potencjału, kiedy jeszcze nie są gotowe tworzyć same, a jednak bardzo by chciały zacząć coś robić. Mój projekt w odróżnieniu od innych ma za zadanie aktywizować społeczność i włączyć ją w proces tworzenia Dharmy. 

Sam crowdfunding jest z kolei świetnym sposobem na realizowanie swoich pomysłów w przypadku, gdy nie ma się funduszy na ich realizację. Na Beesfund, czyli platformie, gdzie dostępne są kampanie crowdfundingowe, niektóre inicjatywy w rekordowym czasie przyciągają wielomilionowy kapitał. To jest bardzo dobry trend umożliwiający dostęp do środków zapewniających realizację swojego pomysłu, o ile dobrze się go zaprezentuje. 

Przeczytaj również: Karolina Koszewska: “Połączenie kobieta-boks coraz mniej szokuje”

Jak zrodziła się koncepcja na stworzenie przestrzeni jaką jest Dharma?

Nie ukrywam, że sam pomysł towarzyszył mi przez wiele lat. Zawodowo, od lat zajmuję się tworzeniem przestrzeni biurowych czy eventowych, z których mogą korzystać przedsiębiorcy. W związku z tym, o tworzeniu społeczności i ich ekosystemu wiem dość dużo. Zawsze brakowało mi w tym wszystkim specjalnych aktywności dla kobiet, które mają zupełnie inne potrzeby w rozwijaniu swojego biznesu niż mężczyźni. Wiem, jak ważną rolę w efektywności i ogólnym szczęściu odgrywa to, jak interpretujemy rzeczywistość i jak pracujemy ze swoim umysłem i emocjami. Chcę to wspierać.

Dodatkowo jestem również typem gospodarza. Jestem osobą, która lubi wspierać innych, pomagać im. Dlatego zawsze towarzyszyła mi myśl, że chciałabym stworzyć przestrzeń, w której mogłabym łączyć potencjały ludzi i przyczyniać się do ich rozwoju.

Odkąd zostałam mamą znacząco zmienił się też mój system wartości i zaczęłam dostrzegać, jak ważną rolę w życiu rodziny, w biznesie i w ogóle w świecie, odgrywają kobiety. 

Łącząc ze sobą te trzy czynniki zdecydowałam, że chcę wspierać kobiety, bo potrzebują tego i zasługują na to z uwagi na to, jak dużo robią, a jak mało czasu poświęcają sobie, żeby się rozwijać. Pewnego razu obudziłam się i stwierdziłam, że biorę życie w swoje ręce i realizuje swój pomysł. 

Wybiegnijmy nieco w przyszłość. W chwili, gdy Dharma będzie już stabilnie funkcjonować, co dalej?

Plany na przyszłość mam całkiem klarowne. Oczywiście Dharmę chcę rozwijać małymi kroczkami. W chwili, gdy Dharma na przy ulicy Rydygiera 14 będzie już działać na satysfakcjonującym poziomie, kolejnym krokiem będzie stworzenie platformy on-line z grupami dyskusyjnymi, formami, materiałami video oraz sklepem internetowym tak, aby nie ograniczać się do działalności stacjonarnej, a dać możliwość włączenia się w społeczność Dharmy kobietom z całej Polski.

Kolejnym obszarem, który chciałabym wdrożyć z czasem to organizowanie wyjazdów. Właściwie już to robię, bo niebawem wraz z 15-stoma kobietami wyjeżdżam na Islandię. Będzie to podróż do miejsca mocy w głąb siebie. Nie tylko po to by doświadczyć uroków tej magicznej wyspy, ale przede wszystkim po to, aby w ciągu tych kilku dni podróży przeżyć przemianę podczas warsztatów i zajęć z doświadczonymi prowadzącymi.

Następnym produktem, z którym ruszam są szkolenia dla biznesu. Chciałabym przekonać świat korporacji konceptem inwestowania w swoich pracowników pod kątem rozwijania ich osobowości, bo teraz głównie skupiają się na kompetencjach, a jak wiadomo wszystko zaczyna się od człowieka. Ten pomysł też mam już sprawdzony, ponieważ zorganizowałam szkolenie dla pracowników jednej z największych firm telekomunikacyjnych w Polsce. 

W perspektywie od 3 do 5 lat chciałabym, żeby Dharma była w każdej dzielnicy w Warszawie, a następnie w każdym większym mieście w Polsce. Chciałbym dać kobietom możliwość wymieniania potencjałów i rozwijania się nie tylko w ramach jednego miasta, ale całej Polski.

fot. główne: Daniel Król

Przeczytaj również: Żółty ser i czereśnie – wspomnienia z Żoliborza Natalii Niemen


izabela górska

izabela górska

izabela górska_edited

izabela górska_edited

logo

logo


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1005 hPa
Wiatr: 32 km/h