Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:32

Plaża Żoliborz pod wodą

Największa w tym roku fala wezbraniowa na Wiśle dotrze do Warszawy dzisiejszej nocy. Plaża Żoliborz została już częściowo zalana. Czy warszawiakom grozi podtopienie?

Pierwszy tydzień września był dość wilgotny. Do Warszawy zbliża się fala wezbraniowa na Wiśle. Miejscami rzeka już wylała – zalana została chociażby żoliborska plaża. Punkt kulminacyjny jednak dopiero nastąpi, najprawdopodobniej dzisiaj w nocy. - Miejscami, na skutek punktowych ulew doszło do podtopień posesji, terenów zielonych oraz nieużytków. Zespoły Wsparcia Technicznego Wód Polskich prowadzą bieżące prace w terenie, usuwają m.in. powstałe zatory, kontrolują poziom wody w rzekach i potokach oraz  stan urządzeń wodnych. Centra Operacyjne monitorujące sytuację, pozostają w stałym kontakcie ze strażą pożarną i innymi służbami – alarmują w komunikacie Wody Polskie.

Plaża Żoliborza zalana przez Wisłę

Przeczytaj również: Miasto Jest Nasze i Zielone Mazowsze chcą walczyć z rowerowymi absurdami

Kulminacja dziś w nocy

- Obecnie kulminacja wezbrania na Wiśle mija Dęblin przy poziomie wody 444 cm (stan ostrzegawczy dla tego posterunku wynosi 400 cm, a stan alarmowy 500 cm) – informuje „Gazetę Żoliborza” Wydział Komunikacji Wód Polskich i dodaje: - Kulminacja wezbrania na stacji Warszawa Bulwary spodziewana jest dziś w nocy około godziny 23:00 przy stanie 424 cm i przepływie 2330 m3/s (strefa wody wysokiej). Z kolei 8.09 poziom wody na wodowskazie Warszawa Bulwary prognozowany jest na 362 cm.

Stan wody będzie wysoki, ale nie ma ryzyka podtopień terenów zabudowanych

O to jaka będzie skala wezbrania, kiedy nastąpi punk kulminacyjny oraz czy możliwe są podtopienia spytaliśmy Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej: - Fala wezbraniowa na Wiśle jest dość rozciągnięta. Stan wody w Warszawie zaczął wzrastać już w czwartek. Kulminacji możemy spodziewać się jutro – zapowiada hydrolog Michał Sikora-Le z IMGW-PiB i dodaje: - W tej chwili stan wody na stacji Warszawa – Bulwary wynosi 410 cm. Jutro poziom wody może wzrosnąć jeszcze o około 10 cm. Stan wody będzie mieścić się w strefie wody wysokiej, a do przekroczenia stanu ostrzegawczego będzie brakować 200 cm.

Przeczytaj również: Las, który zachwyca – Felieton

Według eksperta IMGW tereny zabudowane nie są zagrożone

Według informacji, które uzyskaliśmy od IMGW nie ma ryzyka podtopień terenów zabudowanych, choć niektóre elementy krajobrazu mogą znaleźć się pod wodą. - Rzeka wylewa na tereny, które zawsze są zalewane podczas podnoszenia się poziomu wody do strefy wody wysokiej. Mowa tutaj min. o łęgach i łąkach zalewowych. W tym przypadku jest podobnie – wyjaśnia hydrolog Michał Sikora-Le i zapewnia: - Nie ma ryzyka podtopień terenów zabudowanych, pomimo tego, że jest to największe wezbranie w tym roku.

Dlaczego Plaża Żoliborz została zalana?

Podwyższenie poziomu Wisły jest wynikiem wilgotnego przełomu sierpnia i września. - Fala wezbraniowa związana jest z przemieszczaniem się wód opadowych z górnych części dorzecza. Jej przyczyną są opady, które wystąpiły na południu kraju pod koniec sierpnia i na początku września – wyjaśnia hydrolog Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej Michał Sikora-Le.

Przeczytaj również: Co z rondem u zbiegu ulicy Rydygiera i Przasnyskiej na Żoliborzu?


241181561_549448059459046_4770038214182267703_n

241181561_549448059459046_4770038214182267703_n

241203615_386722552962200_3807113630712957968_n

241203615_386722552962200_3807113630712957968_n

241194659_471421564187732_7158880165201243636_n

241194659_471421564187732_7158880165201243636_n

241543946_4452988114767007_5195322516215717390_n

241543946_4452988114767007_5195322516215717390_n

241190737_1011318796347833_4000484856685340892_n

241190737_1011318796347833_4000484856685340892_n

241298665_4148701475198303_4927696799233017254_n

241298665_4148701475198303_4927696799233017254_n


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.