Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:01

Plac zabaw w Parku Żeromskiego doczeka się remontu. Motywem przewodnim ma być literatura

Nowy plac zabaw będzie się składał z kilku stref dedykowanych poszczególnym grupom wiekowym. Zamontowane zostaną nowe urządzenia do zabawy, a stare zostaną odnowione. Ponadto kolory mają być stonowane a materiały naturalne. Wokół placu pojawią się nowe ławki i kosze.

Zarząd Zieleni Warszawskiej planuje w tym roku przebudować plac zabaw w Parku Żeromskiego. Kilka dni temu ogłoszono przetarg na realizację projektu, który dziś został opublikowany.

Nowe plac zabaw będzie się składał z czterech obszarów dedykowanych poszczególnym grupom wiekowym: 0-3 lat, 3-6 lat, 6-12 lat i powyżej 12. Wszystkie strefy będą połączone drewnianym podestem. Projektanci zaplanowali również dwie strefy wypoczynkowe z siedziskami i zadaszeniem w postaci drewniano-stalowych pergoli oraz teren do swobodnych zabaw na trawie. Zmieni się również nawierzchnia placu. Obecnie wysłużoną miękką tartanową nawierzchnię zastąpi piasek i żwir.

– Pragniemy zachować niektóre z istniejących urządzeń na placu zabaw, np. ulubiony przez dzieci wóz strażacki, i poddać je renowacji. Zamontujemy również nowe urządzenia, wykonane głównie z drewna. Kolorystyka będzie spokojniejsza niż obecnie, np. metalowe elementy zostaną pomalowane na kolor jasnoszary – mówi Aleksandra Majda-Butkiewicz, dyrektorka Zarządu Zieleni m.st. Warszawy.

źródło: ZZW

W strefie dla najmłodszych dzieci znajdzie się m. in. zjeżdżalnia, schodki i mostek wiszący. Nie zabraknie ścianki wspinaczkowej i telefonu do zabawy. Pojawi się również nowy drewniany zestaw do zabaw w piasku, huśtawka z siedziskiem dla dziecka i opiekuna oraz bujaki: konik i samochód. Zabawę urozmaicą kolorowe tablice edukacyjne. Otoczenie zestawu do zabaw w piasku zostanie dodatkowo osłonięte żaglem zacieniającym na drewnianych słupach.

Tuż obok będzie znajdować się plac dla dzieci w wieku przedszkolnym. Na placu zabaw dla dzieci w wieku 3-6 lat wykorzystany zostanie istniejący już zestaw wielofunkcyjny. Miejscy ogrodnicy zaadaptują też wóz strażacki i huśtawki oraz wprowadzą nowe urządzenia do zabaw w piasku, bujaki, karuzelę (z możliwością wjazdu wózkiem inwalidzkim) i tematyczne tablice edukacyjne.

Place zabaw dla dzieci w wieku szkolnym zostaną oddzielone od strefy dla maluchów i przedszkolaków pasem zieleni z trawiastą strefą swobodnej zabawy i drewnianym podestem mogącym pełnić funkcję małej sceny lub siedziska.

Na placu zabaw dla dzieci w wieku 6-12 lat, w centralnej części tego terenu, zostanie wykorzystane istniejące urządzenie wielofunkcyjne z dużą wieżą centralną, obrotowy talerz, huśtawki oraz ścianka wspinaczkowa. Przewidziano również wprowadzenie nowej huśtawki obrotowej, huśtawki-wagi i tablic edukacyjnych.

Na placu zabaw dla najstarszych dzieci w wieku powyżej 12 roku życia wykorzystane zostaną istniejące huśtawki i zestaw sprawnościowy. Ponadto Zarząd Zieleni zamontuje nowy drewniany tor przeszkód, piramidę linową ze zjeżdżalnią oraz stół do ping-ponga. W pobliżu strefy zlokalizowana zostanie trampolina, z której będą mogły korzystać wszystkie dzieci w wieku powyżej 3 lat.

Jak informuje ZZW w północnej części parku zaplanowano strefę wyjściową. Znajdą się tam stojaki rowerowe. Obok zaprojektowano strefę wypoczynkową. Będzie można usiąść przy stolikach pod zadaszeniem w z drewnianej ażurowej konstrukcji. Nie zabraknie również leżaków.

Nowe drzewa ławki i kosze

Ponadto na nowym placu zabaw będzie można skorzystać z nowych ławek. Zamontowane zostaną kosze na śmieci.

Dodatkowy cień będą dawały nowe drzewa. Ogrodnicy planują posadzić siedem drzew liściastych. "Zastosowane zostaną gatunki klonu: pospolity oraz jawor w barwnych i dekoracyjnych odmianach, a także jabłonie. Warszawski Zarząd Zieleni planuje również nasadzenia krzewów, których zadaniem będzie wydzielenie i urozmaicenie wnętrz placów zabaw. Wybrane zostały gatunki o atrakcyjnych kwiatach i wabiące motyle (np. budleja Dawida, dereń biały, jaśminowiec wonny, kosodrzewina, hortensja krzewiasta czy tawuła japońska). Dodatkowym urozmaiceniem kompozycji zieleni będą kwitnące rabaty bylinowe z krwawnikiem, jeżówką, kocimiętką, trawami oraz pnącza" - informuje Zarząd Zieleni Warszawskiej w oficjalnym komunikacie.

Motto placu: „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”

– Realizowany przez Zarząd Zieleni m.st. Warszawy projekt modernizacji placu zabaw na terenie reprezentacyjnego parku Żoliborza został opracowany z dużą dbałością o detale. Kierując się potrzebami mieszkańców wprowadziliśmy w tej przestrzeni strefy zabaw dla dzieci z różnych grup wiekowych. Pojawi się tu także nowa zieleń. Ukłonem w stronę historii dzielnicy Żoliborz jest akcent literacki w postaci cytatów, które będą towarzyszyć dzieciom w trakcie codziennej zabawy – mówi Justyna Glusman, dyrektorka koordynatorka ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni m.st. Warszawy.

Plac zabaw będzie miał swoje motto. Jego autorką jest Wisława Szymborska i brzmi: „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”.

Motywem przewodnim nowego placu zabaw w parku na warszawskim Żoliborzu jest literatura. To  bezpośrednie nawiązanie do patrona parku – Stefana Żeromskiego – oraz patronów ulic krzyżujących się na placu Wilsona – Adama Mickiewicza, Zygmunta Krasińskiego i Juliusza Słowackiego.


park_zeromskiego_koncepcja_wizualizacja_post4

park_zeromskiego_koncepcja_wizualizacja_post4

park_zeromskiego_koncepcja_wizualizacja_post3

park_zeromskiego_koncepcja_wizualizacja_post3

park_zeromskiego_koncepcja_wizualizacja_post1

park_zeromskiego_koncepcja_wizualizacja_post1

park_zeromskiego_koncepcja_wizualizacja_post1-1

park_zeromskiego_koncepcja_wizualizacja_post1-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.