Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 10:56

Co dziesiąty mieszkaniec stolicy narażony na nadmierny hałas. Gdzie są przekroczone normy pokaże nowa wersja akustycznej mapy

Dzięki niej zlokalizowane zostaną najbardziej narażone na hałas miejsca.

Mapa akustyczna Warszawy była sporządzana już w 2007, 2012 i 2017 roku. Należy ją aktualizować co 5 lat, dlatego miasto rozpisało właśnie przetarg na sporządzenie nowej wersji mapy.

"Mapa akustyczna obrazuje narażenie na różne rodzaje hałasu na całym obszarze miasta. Jest jego czytelną i dostępną on-line wizualizacją. Służy głównie do kompleksowego informowania lokalnej społeczności o zagrożeniach hałasem" – informuje ratusz. Mapa pokazuje miejsca o największym uśrednionym hałasie: dobowym i nocnym.

Na potrzeby sporządzenia mapy mierzony jest hałas generowany przez drogi, koleje, tramwaje i lotniska. Do tej pory z opracowanych wersji map wynika, że najbardziej dotkliwy jest hałas drogowy. Na dźwięki wykraczające poza normę narażonych jest obecnie ponad 100 tys. warszawiaków i warszawianek.

600 punktów pomiarowych

Tworzenie map jest obowiązkiem zapisanym w ustawie o ochronie środowiska. Na podstawie opracowanych map aktualizowane są programy ochrony środowiska przed hałasem. Sam dokument ostatecznie ma pomóc miastu działać na rzecz ochrony mieszkańców przed uciążliwym hałasem. Jest on także przydatny dla mieszkańców. Każdy może sprawdzić, jakie dopuszczalne normy hałasu są w danej okolicy i jak rozkłada się hałas w otoczeniu. To istotne dla osób poszukujących miejsca do zamieszkania i chcących wybrać lokalizację zapewniającą spokój i komfort.

Na potrzeby nowej wersji mapy pomiary będą prowadzone w nocy i w dzień. Przynajmniej w 10 punktach natężenie hałasu drogowego będzie mierzone całą dobę. Łącznie pomiary natężenia hałasu ruchu drogowego będą prowadzone w 600 punktach, tramwajowego w 30, a kolejowego w 20.

"Problem przekraczania norm hałasu i zanieczyszczenia powietrza na Żoliborzu narasta z roku na rok"

Sam Żoliborz mimo kameralnego charakteru znajduje się w sąsiedztwie trasy szybkiego ruchu oraz Wisłostrady. O problemie związanym z lokalizacją obu tras wspomina radna dzielnicy Jolanta Zjawińska, która apeluje o odcinkowy pomiar prędkości na żoliborskim odcinku trasy S8 i ekrany akustyczne. „Problem przekraczania norm hałasu i zanieczyszczenia powietrza na Żoliborzu narasta z roku na rok, co od dawna sygnalizują mieszkańcy” – czytamy w złożonej interpelacji: „Żoliborzanie mieszkający w widłach obu tras narażeni są na nadmierny hałas i smog, co jest szczególnie uciążliwe latem, kiedy z uwagi na ww. czynniki nie mogą otwierać okien, ani korzystać z parku Kępa Potocka, bowiem w dniach podwyższonego poziomu zanieczyszczenia powietrza spacery nie są zalecane. Powoduje to nie tylko spadek komfortu życia mieszkańców, ale także zagrożenie dla ich zdrowia i życia. Nadmierny hałas i zanieczyszczenie powietrza, co zostało udowodnione przez wiele instytutów badawczych, są źródłem chorób nowotworowych i chorób układu krążenia.”

Przeczytaj również: Sygnały dźwiękowe pociągów zmorą mieszkańców

Ponadto mieszkańcy Marymontu stale skarżą się na odgłosy dobiegające z samolotów krążących nad żoliborsko-bielańskim niebem. Jak twierdzą mieszkańcy, władze lotniska nie przestrzegają ograniczenia liczby dziennych lotów. Według pokrzywdzonych, zamiast stu, odbywa się kilkaset lotów dziennie – od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora. Ponadto odbywają się one poniżej dozwolonego pułapu, tuż nad domami mieszkańców, co generuje ogromny hałas i stwarza niebezpieczeństwo.

Problem z nadmiernym hałasem mają również mieszkańcy południowej części dzielnicy, gdzie wzdłuż granicy Żoliborza znajdują się tory oraz Dworzec Gdański, który podczas przebudowy linii średnicowej odgrywa kluczową rolę. Obecnie, poza pociągami Szybkiej Kolei Miejskiej zatrzymuje się tu 40 pociągów PKP Intercity. Hałas szczególnie odczuwany jest na odcinkach, gdzie brakuje ekranów akustycznych wygłuszających generowany hałas.

Przeczytaj również: Trajkoczące silniki i duże zanieczyszczenie światłem zmorą mieszkańców. Nie pomagają nawet interwencje policji


mapa-akustyczna-zoliborza

mapa-akustyczna-zoliborza


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ