Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 09:04

Weekend na Żoliborzu: Garażówka, lekcja rysunku i spacer dla niewidomych z Janem Sajdakiem po Parku Fosa

Przed nami pierwszy sierpniowy weekend. Oto kilka propozycji na aktywne spędzenie czasu.

Im więcej wiesz tym mniej potrzebujesz. Ekwipunek turystyczny

Sobotnie spotkanie na żoliborskiej plaży to doskonała okazja by przynajmniej w teorii poznać podstawy surwiwalu. Organizatorzy śniadania opowiedzą jakie przedmioty są niezbędne do przeżycia w terenie, co warto zabrać w podróż a z czego lepiej zrezygnować. Start śniadania o godzinie 8 rano a koniec o 11. „Miło będzie, jak przyniesiecie troszkę drewna do wspólnego ogniska. W trakcie spotkania obowiązują przepisy dot. ochrony przeciwepidemicznej. Bardzo proszę o ubranie się odpowiednio do pogody. Prowiant i dobry humor we własnym zakresie” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia organizowanego przez Stowarzyszenie Polska Szkoła Surwiwalu Grupa "Mazovia".

Przeczytaj również: [Felieton] Piękny brzeg w dzikiej odsłonie. Czyli gdzie na Żoliborzu można obcować z naturą

Wyprzedaż garażowa w Prochowni Żoliborz

Garażówki zazwyczaj cieszą się ogromną popularnością, ponieważ można tam znaleźć bezcenne skarby, albo różnego rodzaju przedmioty w okazyjnej cenie. „Wśród rzeczy, które będziecie mogli znaleźć znajdą się wszelkiego rodzaju ubrania i dodatki, ubrania dla maluchów, zabawki, gry, rękodzieło i wiele innych! Ideą wyprzedaży garażowych jest nadanie niepotrzebnym rzeczom nowego życia - przejrzyjcie więc swoje szafy, komody i pawlacze - może komuś przydadzą się zalegające przez lata przedmioty” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia, które odbędzie się w niedzielę 8 sierpnia w godzinach od 10 do 15 w Prochowni Żoliborz.

PLENER: lekcje rysunku z Marceliną

Jak utrwalić ulubiony widok? Odpowiedź na to pytanie będzie można uzyskać w niedzielę już o godzinie 12 w Letnisku Żoliborz nad Wisłą. To już drugie tego typu spotkanie. Jak zapowiadają organizatorzy w czasie zajęć będzie można nauczyć się czym jest perspektywa i co zrobić kiedy akurat tej swojej nie lubimy. Lekcje rysunku są czasem, w którym uczestniczy będą rysować rozmawiać i obserwować.

„Tym razem porozmawiamy o kadrowaniu, przenoszeniu szkiców na większe formaty oraz spróbujemy znaleźć ulubione narzędzie do szkicowania. Spotkania są przeznaczone dla każdego, niezależnie od wieku i poziomu zaawansowania. Zapraszamy także osoby, które chciałyby dopiero zacząć swoją przygodę z rysunkiem. Wstęp jest bezpłatny, ale liczba osób ograniczona, prosimy o zapisy tutaj: [email protected]” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia.

Na zajęcia należy przynieść swoje materiały - kartki na szkice i większe formaty, oraz przybory, którymi chcemy rysować - węgiel, ołówek (w razie wątpliwości- konsultacje przy zapisach mailowych). Na miejscu będą dostępne materiały zapasowe oraz podkładki.

Przeczytaj również: Cytadela: Wierzba, do której można wejść i podziwiać kolory tańczące na pajęczynach!

Spotkanie dla osób niewidomych z Janem Sajdakiem w Parku Fosa

W Zachęcie dobiega końca wystawa Joanny Rajkowskiej pt. „Rhizopolis”, która wprowadza widzów w sensoryczny świat korzeni. Przed nami wystawa plenerowa, której bohaterami są drzewa z placu Małachowskiego i jego okolic. Na fali artystycznych rozmów o drzewach zapraszamy na kolejne spotkanie.

Jan Sajdak, artysta warszawski, od dziecka wspina się na drzewa i dobrze je zna z różnych stron — zwłaszcza na warszawskiej Cytadeli, przy której się wychowywał. Dlatego właśnie tu zaangażował się w nadanie nowego życia starej wierzbie, której groziła wycinka. Tak w 2018 roku rozpoczęła się jego przygoda z ingerencjami artystycznymi w parku. Dziś można tu spotkać między innymi „Wierzbową świątynię” z witrażami, „Wioślarza z gałęzi” czy „Bramę dla ludzi, dom dla jeży”.

Podczas spaceru artysta opowie o idei sztuki natury, procesie tworzenia, działaniu w przestrzeni publicznej i zaangażowaniu oddolnym oraz o roli, jaką drzewa odgrywają dla najbliższego sąsiedztwa (także zwierzęcego). Wydarzenie odbędzie się w niedzielę o godzinie 16 w Parku Fosa. Zapisy: [email protected]

Przeczytaj również: Co po zmierzchu straszy żoliborzan w Parku Fosa?


228912526_3941923365933625_425526846718819678_n

228912526_3941923365933625_425526846718819678_n

227486115_131432339172198_5100942477043883758_n

227486115_131432339172198_5100942477043883758_n

surwiwal

surwiwal


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 32 km/h