Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:00

Żoliborz oficjalnie z nową szkołą i przedszkolem

Budowana placówka przy ulicy Anny German ma już swój numer. Żoliborz Południowy od lat czeka na tę inwestycję. To kolejny krok do otwarcia szkoły, bo jej oficjalne powołanie, to możliwość wyboru dyrektora lub dyrektorki.

Podczas ostatniej sesji Rady Miasta stołeczni radni podjęli uchwałę w sprawie powstającej przy ulicy Anny German placówki oświatowej. Decyzją radnych założono Szkołę Podstawową nr 396 i przedszkole nr 446. Są to na razie jedynie numery placówek. Dzięki oficjalnemu powołaniu placówek możliwe będzie wybranie dyrektorów, którzy rozpoczną rekrutację nauczycieli i personelu administracyjno-pomocniczego. W przyszłości, kadra wraz z uczniami i radą rodziców wybiorą patrona lub patronkę szkoły.

Budowa placówki zapowiadana jest na koniec sierpnia. Nie oznacza to jednak, że pierwszy dzwonek dla uczniów zabrzmi we wrześniu tego roku. Do udostępnienia budynku niezbędne są odbiory końcowe przez wszystkie właściwe służby i upewnienie się, że obie placówki są bezpieczne i w pełni gotowe do rozpoczęcia działalności. Dodatkowo konieczne jest kompletne wyposażenie szkoły. Samorządowcy z Żoliborza nie deklarują żadnej z dat. Może okazać się, że dzieci skorzystają z nowej szkoły dopiero grudniu.

Przeczytaj również: Zmiany w obwodach szkół na Żoliborzu. Część mieszkańców czuje się zawiedziona

Zabrakło pieniędzy na wyposażenie

Żoliborski urząd w maju zgodnie z zapowiedziami ogłosił przetarg na kupno mebli i pierwszego wyposażenia szkoły. Zgłosiło się trzech chętnych. Najtańsza oferta wynosi niemal 3,2 mln zł a najdroższa niewiele ponad 3,4 mln zł. Póki co jedynie poznaliśmy oferty.

Na doposażenie placówki przesunięto kolejne środki w wysokości 1,7 mln zł. To kwota niezbędna do tego by móc ogłosić przetarg na zakup sprzętu multimedialnego oraz gastronomicznego. Pierwotne założenia cenowe są dziś nieaktualne ze względu na rosnące ceny.

Drugi, zupełnie inny przetarg na wyposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne zostanie ogłoszony po wyłonieniu dyrektora lub dyrektorki placówki.

W nowej szkole podstawowej w systemie jednozmianowym będzie mogło uczyć się ok. 800 dzieci. Utworzonych zostanie 31 oddziałów klas I-VIII dla 775 dzieci oraz 1 oddział przedszkolny dla 25 dzieci. W przedszkolu natomiast znajdzie się 6 oddziałów dla 150 dzieci. W obu placówkach ma być zatrudnionych blisko 180 osób, z czego ponad 130 nauczycieli.

Przeczytaj również: [Wideo]Debata Samorządowa: Nie wszystkie dzieci z Żoliborza Południowego pomieszczą się w szkole przy ul. Anny German

Parking podziemny dla nauczycieli, dwupoziomowa biblioteka z osobnym wejściem i pracownie. Żoliborz zyska też centrum lokalne

Uczniowie szkoły będą mieli do dyspozycji 33 sale lekcyjne, w tym 11 z zapleczem o funkcji laboratorium lub przechowalni materiałów, pracownie przedmiotowe np. informatyczna, meteorologiczna, astronomiczna, językowa oraz dwie sale gimnastyczne z zapleczem, siłownię, halę sportową, aulę, bibliotekę, stołówkę, szatnie, sanitariaty.

W kondygnacji podziemnej powstał również parking na 50 samochodów. Dla rodziców podwożących dzieci samochodem mają powstać miejsca postojowe Kiss and Ride, zaś do samej placówki mają być wytyczone ścieżki rowerowe.

Cały kompleks został tak pomyślany, aby jednocześnie pełnić także funkcję lokalnego centrum kultury. Dwupoziomowa biblioteka po godzinach pracy szkoły będzie dostępna dla mieszkańców, a zaplanowana na pierwszym poziomie 230 m aula, może być wykorzystywana do spotkań i innych eventów kulturalnych. Całe zewnętrzne zaplecze sportowe wraz z siłownią plenerową udostępniane będzie mieszkańcom w ramach miejskiego programu otwartych boisk szkolnych.

Za budynkiem powstaje boisko z bieżnią i widać już pierwsze nasadzenia roślin.

Powrót w "starych" podstawówkach do jednozmianowego trybu

Budowana placówka ma rozładować obecnie trzy przepełnione szkoły. Oznacza to, że w chwili otwarcia nowej szkoły, uczniowie „starych” podstawówek wrócą do jednozmianowego trybu nauki.

Według zapowiedzi żoliborskich samorządowców, dzieci z zerówek będą mogły przenieść się do nowej placówki w trakcie roku szkolnego. Ponadto w szkole 68, 92 i 267 utworzone zostaną tzw. klasy Anny German. W chwili, gdy SP 396 zostanie otwarta, cała klasa zostanie przeniesiona do nowej placówki. W przypadku klas 2, 3 oraz starszych rodzice uczniów otrzymali ankiety, za pośrednictwem których zadeklarowali gotowość przeniesienia dzieci do nowej szkoły.

Przeczytaj również: Rodzice uczniów z Żoliborza sprzeciwiają się zmianom w oświacie. “Zależy nam na tym, by szkoła była miejscem uczącym wrażliwości”


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.