Gdyby nie jasne odniesienia w warstwie lirycznej można pomyśleć, że muzyka dotyczy bardziej osobistych doświadczeń niż tętniącej szybkim życiem Warszawy. Czy aby na pewno piosenki Linii Nocnej sprawdzą się u każdego jako ścieżka dźwiękowa stołecznego życia?
Muzyka Linii Nocnej to połączenie fascynacji nowoczesnymi produkcjami z poetyckim zacięciem. Brzmienie zawarte na debiutanckim albumie grupy łączy słoneczną elektronikę z czułością i spokojem ballad. Jak wspominali artyści zapowiadając swój debiut: Zależy nam na tym, żeby to było nasze, szczere. Sporym atutem płyty jest jej lekkość, co nie oznacza, że jest nijaka. Muzyka jaka powstała na płycie Znikam na Chwilę ujmuje swoją koronkową delikatnością i zwiewnością. Piosenki po prostu snują się i roztaczają refleksyjną aurę, ale też nie usypiają i nie nudzą. Złośliwi powiedzą, że twórczość duetu niczym się dziś nie wyróżnia. Na polskim rynku muzycznym jest wiele zespołów o podobnej stylistyce takich jak The Dumplings czy Xxanaxx. Linia Nocna to Debussy na polskiej scenie muzycznej. Wyróżniają się przede wszystkim spokojem
Ludowe melizmaty w żadnym wypadku nie ocierają się o pastisz związany ze Słowiankami ubijającymi masło
Ich pierwszy krążek zaskakuje już na samym początku, a to głównie przez Intro. W kontekście całej płyty, która miała stanowić miejski pejzaż wyróżnia się najbardziej, dzięki ludowej formie wokalu. Mimi, która śpiewa i pisze teksty z wyczuciem maluje dźwiękiem swojego głosu baśniowe obrazy. Ludowe melizmaty w żadnym wypadku nie ocierają się o pastisz związany ze Słowiankami ubijającymi masło. Jak powiedziała sama artystka w jednym z wywiadów, linię melodyczną nauczyła ją babcia. Dopiero później gdy Monika Mimi Wydrzyńska podrosła zorientowała się, że jest to znana melodia ludowa, którą usłyszała na płycie Anny Marii Jopek. Twórczość Linii Nocnej naszpikowana jest odniesieniami do muzycznej przeszłości, a im dalej w las tym więcej klasyków.
Na początku wcale nie planowaliśmy wydawać tego utworu
Odpowiedzialny za brzmienie zespołu Michał Trybulec przełamuje konwencje czego efektem jest muzyka, w której nie jest duszno. Zawarta przestrzeń powoduje, że ich interpretacja kultowej piosenki W moim ogrodzie zespołu DAAB zyskała drugie życie. Wersja Linii Nocnej wyraźnie różni się od oryginału. Czy to źle? Wręcz przeciwnie. Odświeżona wersja swoim nieco house’owym obliczem zyskała jeszcze więcej słonecznego charakteru. Jak zaznaczył Mikołaj Trybulec cover powstał na potrzeby programu "Hybrydy - zderzenia" i został nam przydzielony, sami byśmy pewnie wybrali coś innego. Ale nasza wersja bardzo się ludziom spodobała i pytali nas, gdzie można jej posłuchać. Na początku wcale nie planowaliśmy wydawać tego utworu.Pomiędzy wersami usłyszymy Kubę Sienkiewicza z Czerwonych Gitar
Narracja płyty w dużej mierze dotyczy życia w mieście. Słychać to szczególnie w Nad Wisłą. Utwór doskonale opisuje życie w dużym mieście, a konkretnie jak wygląda ono w stolicy. Obcych w metrze dobrze znam, Będą milczeć i gnać śpiewa zainspirowana życiem miejskim Mimi i dodaje w tanecznym refrenie Tam nad Wisłą noc zmienia się w dzień, Noc pod mostem, choć mieszkać mam gdzie.
Pomiędzy wersami usłyszymy Kubę Sienkiewicza z Czerwonych Gitar. Jak zaznaczają sami muzycy był to efekt ich wygłupów, które finalnie uatrakcyjniły całą piosenkę, a mnie jako słuchacza nawet rozbawiły. Taneczny charakter i liryczny sznyt zespołu jaki objawił się w tym utworze zasługuje na bycie w top of the top singli.
Płyta nie jest jednostajna co oznacza, że po za elektroniką jest też miejsce na akustyczne piosenki
Sami artyści nie ukrywają rozbieżnych ze sobą zamiłowań estetycznych. O tym ile czasu zajęło muzykom dotarcie się mówi Michał: Tak naprawdę to przez półtora roku szukaliśmy naszego wspólnego brzmienia, a na kompromis trzeba było iść już na samym początku. Mimi skłania się bardziej ku akustycznym balladom. Michał z kolei garściami czerpie inspiracje ze świata muzyki elektronicznej. Czy to słychać? Oczywiście że tak. Zdecydowanie działa to na korzyść duetu. Płyta nie jest jednostajna, co oznacza, że po za elektroniką jest też miejsce na akustyczne piosenki takie jak rozczulające do łez, balladowe W Tobie tonę, z pejzażami rodem z muzyki filmowej czy Plan, w którym główną rolę gra fortepian.
Trzeba zaznaczyć, że zanim Linia Nocna wdarła się do przemysłu fonograficznego ze swoim debiutem, muzycy brali udział w trasach koncertowych między innymi Bitaminy, Buslava czy Kuby Badacha. Niewątpliwie świadczy to o jakości ich muzyki. Swoim debiutem nieco odświeżyli polską scenę muzyczną, głownie za sprawą subtelności i przystępności, która jest w kontrze do dominującej hucznej elektroniki. Jest to z pewnością ciekawy obrazek życia młodych wrażliwych ludzi z ludzkimi problemami w dużym mieście. Ich ostatni wydany singiel Zielony Żoli potwierdza koncepcję muzyków osadzania historii w konkretnych miejscach miasta, które stanowią tło dla ludzkich historii. Jest to też pewnego rodzaju mapa miasta, którą mogą odczytać jedynie ludzie związani z nim. Linia Nocna jest przykładem tego, jak powinna finalnie brzmieć współpraca dwójki artystów.
Podziel się
Oceń
Napisz komentarz
Komentarze
Aktualnie nie ma żadnych komentarzy. Bądź pierwszy, dodaj swój komentarz.
Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.
Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).
Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.
Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.
Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.
Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.
Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.
Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.
Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.
Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.
Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.
Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.
Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.
Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.
Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.
Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.
Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.
Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.
Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!
Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.
Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.
Oferujemy m.in.:
Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
Relacje (stories) z logotypami partnerów.
Plakat promocyjny informujący o współpracy.
Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).
Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.
Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.
Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.
Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.
Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.
Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.
Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.
Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.
Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.
Napisz komentarz
Komentarze