Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:25

Ostatnia szansa na zagłosowanie w budżecie obywatelskim. Na Żoliborzu do rozdysponowania jest 1,9 mln zł

Łącznie w tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego w Warszawie do wydania są 94 mln zł. Mieszkańcy stolicy mogą zagłosować na 1,4 tys. projektów. Na Żoliborzu jest ich 32, a wśród nich sporo dotyczących zieleni i infrastruktury drogowej i różnego rodzaju zajęć.

Głosowanie na projekty zgłoszone do budżetu obywatelskiego w Warszawie trwa od 15 do 30 czerwca. Według podanej we wtorek przez stołeczny ratusz informacji, najbardziej zmotywowani do głosowania są mieszkańcy Woli, gdzie swój głos oddało 45 osób na 1 tys. mieszkańców. Najgorzej sytuacja wygląda w Śródmieściu – tu zagłosowało jedynie 21 osób na 1 tys. mieszkańców. Żoliborz plasuje się w połowie stawki – głos oddało 32 mieszkańców na 1 tys.

W przypadku poprzedniej edycji budżetu obywatelskiego Żoliborz był dzielnicą, w której oddano najwięcej głosów na 1 tys. mieszkańców. Zaraz za Żoliborzem znalazła się Białołęka, Wilanów, i Rembertów z wynikami. Niezbyt wysokim zaangażowaniem wykazali się mieszkańcy Śródmieścia, Targówka i Pragi Północ.

W 8 już edycji budżetu obywatelskiego do głosowania dopuszczono 32 projekty. Łącznie do wydania na dzielnicowe projekty jest niemal 1,9 mln zł. Tradycyjnie już lwia część złożonych projektów dzielnicowych dotyczy zieleni. Jeśli mieszkańcy zdecydują, żeby to one zostały zrealizowane bardziej zielona może stać się ulica Popiełuszki, gdzie zbędny beton zastąpi zieleń, czy ulica Rydygiera, która ma szanse zyskać na zapomnianym odcinku nieco więcej krzewów. Bardziej zielone oblicze może zyskać teren węzła drogowego w okolicy Spójni, który ze wszystkich stron otaczają ulice Zygmunta Krasińskiego i Wybrzeże Gdańskie, a także ulica Potocka. Wbrew pozorom wcale nie są to najdroższe projekty.

Przeczytaj również: „Jaśniej na Broniewskiego.” Czy to początek zmian w niezagospodarowanym pasie rezerwy na Zatrasiu?

Nie tylko zieleń

Te z kolei dotyczą infrastruktury. Najdroższy z całej puli projekt „Jaśniej na Broniewskiego” przewiduje zainstalowanie latarni w pasie rezerwy ulicy Broniewskiego. Drugim pod względem ceny jest tańszy o 1 tys. zł projekt zakładający remont boisk szkolnych Zespołu Szkół Elektronicznych i Licealnych przy ul. gen. Zajączka 7.

Nie brakuje również różnego rodzaju zajęć i warsztatów, takich jak zajęcia stolarskie, trening słuchowy metodą Tomatisa, spacery przyrodnicze dla dzieci i dorosłych oraz kurs obsługi komputera dla seniorów.

Do głosowania dopuszczono projekt, o którym było już głośno w mediach. Dotyczy stworzenia galerii ulicznej na ulicy Mickiewicza, w miejscu jesiennych protestów, które odbywały się na Żoliborzu w związku z zaostrzeniem prawa antyaborcyjnego. Treść, która znajdzie się na planszach będzie odnosiła się właśnie do wydarzeń z listopada ubiegłego roku.

Można głosować również na projekty ogólnomiejskie

Mieszkańcy stolicy będą głosować również na projekty ogólnomiejskie, których łącznie jest 129. Te, które w jakimś stopniu dotyczą Żoliborza to m.in. wybudowanie wiat przystankowych czy remont nowych chodników. W tej kategorii dość popularne są również projekty miękkie takie jak, spływy kajakowe zaczynające się od wawerskiego brzegu Wisły, a kończące się na żoliborskiej plaży, warszawskie biegi na orientacje będące cyklem 18 zawodów, a także projekt zapewniający dzieciom bezpłatny dostęp do porad psychologów i terapeutów. Projekt ogólnomiejski złożyła również Maria Janiak wraz z sąsiedzką inicjatywą Owocowe Sady Żoliborskie. Przewiduje on pielęgnację drzew owocowych na terenie Bielan, Bemowa, Żoliborza, Mokotowa, Ochoty, Woli, Śródmieścia i Ursynowa.

Przeczytaj również: “Chcemy walczyć ze zmianami klimatu na poziomie lokalnym”. Ma w tym pomóc budżet obywatelski na Żoliborzu

Wyniki 15 lipca

Należy wejść na stronę budżetu obywatelskiego, gdzie będzie widoczny przycisk rozpocznij głosowanie. Następnie należy podać swój adres e-mail, na który zostanie wysłany link do głosowania. Link będzie aktywny do 30 czerwca. Po otworzeniu przesłanego linku klikamy w przycisk wybierz projekty, a następnie dzielnicę. Wówczas otworzy się widok na kartę do głosowania na projekty dzielnicowe. Każdy może oddać łącznie 15 głosów. Gdy już wybrano projekty dzielnicowe i zatwierdzono głosy, otworzy się okno, z którego będzie można przejść do głosowania na projekty ogólnomiejskie. Po zagłosowaniu niezbędne jest uzupełnienie swoich danych osobowych. Przed wysłaniem warto sprawdzić poprawność zgłoszenia.

– Budżet obywatelski naprawdę zmienia Warszawę. Od 2015 r. zrealizowaliśmy ponad 3,5 tys. pomysłów zgłoszonych i wybranych warszawiaków. Angażujmy się, głosujmy i decydujmy, co powstanie w naszym mieście, na sąsiedniej ulicy lub w części dzielnicy, która jest nam szczególnie bliska – mówi Aldona Machnowska-Góra, zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy.

Wyniki głosowania i lista zwycięskich pomysłów zostaną ogłoszone 15 lipca. Warszawa zrealizuje je w 2022 roku.

Przeczytaj również: „Dama z wiertarką” zaprasza na warsztaty stolarskie. To jeden z projektów, na który można zagłosować w ramach budżetu obywatelskiego

fot. ZZW


205686625_1938818802931899_4001609308142436531_n

205686625_1938818802931899_4001609308142436531_n


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.