Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 18:57
Reklama

„Jaśniej na Broniewskiego.” Czy to początek zmian w niezagospodarowanym pasie rezerwy na Zatrasiu?

Do końca czerwca trwa głosowanie na projekty zgłoszone do budżetu obywatelskiego. Wśród pomysłów, na które mieszkańcy mogą głosować jest projekt „Jaśniej na Broniewskiego”. Dlaczego jest on istotny i jaki proces może zapoczątkować jego wykonanie?

Projekt „Jaśniej na Broniewskiego” który na liście do głosowania znajduje się pod numerem 21 przewiduje ustawienie, na południowym pasie rezerwy ulicy Broniewskiego, 25 latarni LED typu parkowego. Jak mówi w rozmowie z Gazetą Żoliborza Wiktor Zając prezes żoliborskiego Stowarzyszenia Zatrasie, które jest pomysłodawcą projektu, tego typu latarnie nawiązywałby do zmodernizowanego przez Zarząd Dróg Miejskich oświetlenia ulicznego na ulicy Krasińskiego na odcinku od ulicy Broniewskiego do Powązkowskiej.  – Ponadto nieoficjalnie wiemy, że ZDM zamierza wymienić również stare latarnie na ulicy Broniewskiego. Zgłaszając ten projekt chcielibyśmy uzyskać spójne oświetlenie w całej okolicy – podkreśla Wiktor Zając.

Przeczytaj również: Po 50 latach mieszkańcy Osiedla Zatrasie doczekali się remontu drogi dojazdowej

Teren na Zatrasiu, który wymaga zagospodarowania

Rezerwa ulicy Broniewskiego, gdzie miałby stanąć nowe latarnie, to teren, który od lat pozostaje niezagospodarowany. Przypomnijmy, w 2019 roku rozpoczął się remont drogi serwisowej wzdłuż ulicy Broniewskiego. Wcześniej, bo aż przez pół wieku zamiast asfaltu nawierzchnia drogi była z trylinki. Wymianę nawierzchni poprzedzał absurd. Drogi nie można było wyremontować, bo według drogowców oficjalnie nie istniała. Dopiero po staraniach Stowarzyszenia Zatrasie i serią uzgodnień i nacisków poprzedniego zarządu dzielnicy, czyli Grzegorza Hlebowicza i Krzysztofa Bugli, ZDM przyznał, że na działce jest droga.

– Ten teren w żaden sposób nie jest zagospodarowany ani ucywilizowany. Jest tam ciemno. Między Broniewskiego 13 a 19 są drzewa, której dają cień. Latarnie, które znajdują się na ulicy Broniewskiego zlokalizowane są po północnej stronie jezdni, czyli od strony Sadów Żoliborskich, więc światło, które generują nie jest wystarczające by rozświetlało okolicę po przeciwnej stronie – opisuje prezes Stowarzyszenia Zatrasie i dodaje: - To oświetlenie w pasie rezerwy jest też ważne, dlatego że jest to niebezpieczne miejsce. W przeszłości doszło tam do napaści z nożem w ręku na kobietę.

Teren, o którym mowa jest zaciemniony. Jak zwraca uwagę Wiktor to idealne miejsce do różnego rodzaju wandalizmu, a konkretnie mazania ścian sprayem.

Przeczytaj również: Jakie elementy krajobrazu budują tożsamość Żoliborza?

Projekt, który może być pierwszym krokiem do zagospodarowania rezerwy ulicy Broniewskiego

- Realizacja zgłoszonego przez nas projektu mogłaby być wstępnym procesem porządkowania pasa rezerwy. Póki co nic w tym kierunku się nie dzieje. W przeszłości była mowa o utworzeniu miejsc parkingowych czy zagospodarowaniu zieleni. Projekty przecież są, ale Zarząd Dróg Miejskich nie poczuwa się do administrowania tym terenem, z kolei Zarząd Zielni, chciałby coś zrobić, ale nie ma funduszy i do podjęcia jakichkolwiek działań brakuje podstawowej infrastruktury, dlatego chciałby, żeby już były w tym miejscu chociaż latarnie – stwierdza Wiktor.

Sam projekt był weryfikowany przez ZDM co oznacza też, że terenem administrują drogowcy. – Myślę, że ta jednostka powinna brać odpowiedzialność za ten teren choćby w kontekście utworzenia parkingów. Trwają obecnie rozmowy Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, Urzędu Dzielnicy i Biura Mienia i Skarbu Państwa w sprawie dzierżawy terenu przeznaczonego na parking, jednak przebiegają one dość mozolnie. Natomiast zdaniem Stowarzyszenia, parking powinien być miejski zwłaszcza w kontekście objęcia Żoliborza Strefą Płatnego Parkowania, tak by teren w całości mógł służyć lokalnej społeczności – podkreśla Wiktor Zając.

Przeczytaj również: Michał Krasucki. Stołeczny konserwator zabytków: “Na tle innych dzielnic Żoliborz jest dość dobrze chroniony”


zatrasie-pas-rezerwy-1

zatrasie-pas-rezerwy-1

zatrasie-pas-rezerwy-1-1

zatrasie-pas-rezerwy-1-1

latarnia-parkowa

latarnia-parkowa

jasniej-na-broniewskiego

jasniej-na-broniewskiego


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ