Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 08:33

Bielańskie liceum w czołówce rankingu wyróżniającego za aktywność społeczną uczniów

Uczniowie kończą jutro rok szkolny i oficjalnie rozpoczynają wakacje. Tymczasem powstał ranking inny niż wszystkie, bo nie uwzględnia wyników w nauce, a aktywność społeczną, przedsiębiorczość i innowacyjność uczniów. W czołówce znalazło się bielańskie liceum.

Zamiast wyników z matur najnowszy Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii premiuje aktywność społeczną i przedsiębiorcze podejście uczniów. Ranking tworzony jest na podstawie wyników uczniów w olimpiadzie projektów społecznych Zwolnieni z Teorii, której celem jest, aby każdy młody człowiek w Polsce zrealizował własne przedsięwzięcie zmieniające jego otoczenie na lepsze.

Przeczytaj również: Ranking liceów 2021. Jak wypadły szkoły na Żoliborzu i Bielanach?

Zaangażowanie społeczne ma pozytywny wpływ

Kończący się jutro rok szkolny był wyjątkowo trudny dla uczniów ze względu na trwającą pandemię. -  Nauczyciele nie mogli tak jak zawsze wspierać bezpośrednio młodzieży w nauce i działalności społecznej, lecz robili to zza ekranów komputerów. Dlatego należą im się szczególne gratulacje za to, że pomimo trudnego okresu wprowadzali innowacje do programów nauczania, trwali i działali z myślą o tym, że nauka to nie tylko zakuwanie do matury, ale też okazja do poznania siebie i innych, rozwiązywania problemów otoczenia, które obserwujemy - mówi Paula Bruszewska, prezes Fundacji Zwolnieni z Teorii.

Warunki pandemiczne działały na niekorzyść stanu psychicznego wielu uczniów pozostających w zamknięciu i bez kontaktu z rówieśnikami jaki zapewnia szkoła. W czasie trwania pandemii powstał również raport Fundacji Zwolnieni z Teorii pn. "Odporni na lockdown. Raport o tym, co chroniło dobrostan młodzieży w trakcie pandemii", wedle którego uczniowie biorący udział w tworzeniu własnego projektu społecznego mają wyższy ogólny poziom dobrostanu psychologicznego, niż rówieśnicy wykazujący się brakiem zaangażowania społecznego. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 621 uczniów. Z badania wynika, że nastolatkowie, którzy działali społecznie w czasie lockdownu, lepiej widzą swój życiowy cel (o 12 proc.) oraz pewniej kreślą rozwój osobisty (o 12 proc.) od tych, którzy nie angażowali się społecznie.

Bielańskie liceum ponownie w czołówce

- Tegoroczna edycja Olimpiady „Zwolnieni z Teorii" różniła się od poprzednich, ponieważ większość działań została przeniesiona do wirtualnej rzeczywistości, ale młodzież szybko się w niej odnalazła. Moja przygoda z Olimpiadą trwa już cztery lata. My - nauczyciele „Zwolnieni z Teorii” zyskujemy bardzo wiele - wzmacniamy istniejące już relacje z uczniami i nawiązujemy nowe. Rozwijamy również własne kompetencje. A Uczniowie - oni są bardzo kreatywni i zaangażowani w realizację swojego projektu. Zyskują wiedzę i doświadczenie, którego nikt im nie odbierze - komentuje wyniki rankingu Anna Frołów, nauczycielka z CXXII Liceum Ogólnokształcące im. Ignacego Domeyki w Warszawie.

Przeczytaj również: Szkoła z Żoliborza w czołówce rankingu placówek przyjaznych uczniom LGBTQ+

W ubiegłorocznym rankingu to właśnie bielańskie liceum znalazło się na pierwszym miejscu. Uczniowie tamtejszego liceum zaprojektowali m.in. prototyp protezy ręki, który w zamyśle ma być łatwo dostępny.

Kampania promująca równość i tolerancję, przypominająca o tym jak ważne jest zdrowe odżywianie i sprzeciw wobec konsumpcjonizmu – to projekty uczniów i uczennic bielańskiego liceum

W tym roku wśród warszawskich a zarazem mazowieckich liceów najwyżej w rankingu również znalazło się CXXII Liceum Ogólnokształcące im. Ignacego Domeyki. W ogólnopolskim zestawieniu szkoła znalazła się z kolei na trzecim miejscu. Swoje projekty w bielańskiej placówce łącznie zrealizowało 70 uczniów, którzy pracowali przy 21 projektach.

Wśród zrealizowanych pomysłów jest „Kampania na rzecz nietolerancji społecznej” promująca równość i tolerancję, „Zabiegane Zdrowe Odżywianie”, czyli projekt uświadamiający jak ważne jest zbilansowane i zdrowe odżywianie, czy „aWEARness” realizowany przez grupę uczennic zafascynowanych światem slow fashion promujących przemyślane zakupy i zachęcających do tworzenia własnych ubrań.

Łącznie w rankingu znalazło się niemal 300 szkół średnich w tym prawie 20 placówek z Warszawy. Ich uczniowie, tworząc swoje projekty szlifowali zaangażowanie społeczne i rozwijali swoje kompetencje w różnych dziedzinach życia.

Przeczytaj również: Licealiści budują protezy bioniczne. Mają być tańsze i dostępne dla każdego


Ranking-Szkol-Zwolnieni-z-Teorii-2021_Uczniowie

Ranking-Szkol-Zwolnieni-z-Teorii-2021_Uczniowie

Ranking-Szkol-Zwolnieni-z-Teorii-Paula-Bruszewska-i-wyniki-badania-dobrostanu

Ranking-Szkol-Zwolnieni-z-Teorii-Paula-Bruszewska-i-wyniki-badania-dobrostanu


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ