Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 17:36

Miasto z muralami o industrialnym charakterze. Felieton Podróżującej rodziny

Łódź bardzo bliska Warszawie, ma zupełnie inny charakter i mniej destrukcyjny wątek historyczny podczas II wojny światowej. To idealna opcja na odpoczynek, zmianę klimatu, fajną wycieczkę z dzieciakami. Nie brakuje tu atrakcji dla całej rodziny, knajp i parków. Zapraszam Was na krótką wycieczkę do Łodzi!

Łódź jest świetnie skomunikowana z Warszawą. My z Warszawy jechaliśmy pociągiem. W jedną stronę Intercity – w sobotę rano był pełny i duszny. Powrót regionalnym – opcja tańsza i dużo wygodniejsza. Ogromny pierwszy wagon z miejscem na wózki, czysta duża toaleta z przewijakiem. Czas przejazdu i ilość przystanków jak w pośpiesznym.

Przeczytaj również: [Felieton Podróżującej rodziny] Perła Warszawy o włoskim charakterze

Od pierwszego spaceru Łódź zachwyca dawną architekturę. Centrum usiane jest pięknymi secesyjnymi kamienicami i osobliwymi socpawilonami. W podwórkach najdłuższej w mieście Piotrowskiej poukrywane są kawiarnie i restauracje. Choć jeszcze daleka droga do rewitalizacji wszystkich pereł w mieście, to jest to działanie zmierzające w odpowiednim kierunku. Zachwyca również ilość inicjatyw społecznych, festiwali kulturalnych i kolorowych murali.

Pasaż Róży

Już chyba jest ikoną miasta. W podwórzu ul. Piotrowskiej 3 w 2013 r. zainstalowano według pomysłu Joanny Rajkowskiej szklaną mozaikę. Miliony luster o nieregularnych kształtach nawiązują do choroby córki autorki – Róży, cierpiącej na raka oczu. Pasaż zachwyca, my trafiliśmy na białe niebo, ale widziałam zdjęcia z błękitem, chyba każda opcja ma swoje walory estetyczne.

Centralne Muzeum Włókiennictwa

Nie da się mówić o Łodzi bez kontekstu przemysłowego. W architekturze miasta widać secesyjne kamienice położone w samym centrum, które okrążone są dzielnicami z czerwonej cegły. Przewodnik po Łodzi z dziećmi, tak samo jak sama wizyta powinny się zacząć właśnie tu – w Centralnym Muzeum Włókiennictwa, by złapać klimat i charakter miasta. W ogromnym budynku – Białej Fabryce Geyera mieści się historia. Wystawy tekstylne, maszyny w ruchu, interaktywne elementy i coś co totalnie zachwyciło Idę – naturalna bawialnia. Tunel z surowizny, namiot, kamienie ze sznurami owitymi rajstopami. Tak mało, a tak wiele. Przy muzeum znajduje się niewielki Skansen Łódzkiej Architektury Drewnianej. Wnętrza są zamknięte, można pospacerować po brukowanej ulicy, której oś zamyka kościół. Skansen czeka remont.

EC1

W Łodzi jest coś, co może okazać się powodem przyjazdu, czego nie może zabraknąć w planie i na co trzeba zarezerwować duuuuużo czasu. Elektrownia rozpoczęła produkcję i dostarczanie energii elektrycznej miastu już w 1907 r. i działała aż do 2000! Teraz jest doskonałym miejscem nauki. To trochę łódzkie wydanie Kopernika. My odwiedziliśmy tylko część, a i tak trwało to cały prawie dzień. Sanię wciągnęła stała ekspozycja, a Ida przepadała w każdym kolejnym kąciku dla najmłodszych. Najtrudniejsze zagadnienia są tłumaczone w przyjazny dla laików i dzieci sposób. Pozostałe części obiektu to: Planetarium, Narodowe Centrum Kultury Filmowej, Hala Maszyn, Wystawa Leonarda Da Vinci. EC1 znajduje się przy samym dworcu Łódź Fabryczna, myślę, nieraz wybierzemy się na jednodniową wycieczkę tylko tu.

Przeczytaj również: [Felieton] Park Fosa, czyli zielony i dziki zakątek Żoliborza z miejscem na sztukę

ZOO i Ogród Botaniczny

Klasyczne atrakcje, które zawsze przypadną do gustu dzieciom. ZOO i Ogród Botaniczny znajdują się blisko siebie, na tzw. Zdrowiu (to ogromny park), powstały na skraju nieistniejącej Puszczy Łódzkiej. Pierwszym mieszkańcem ZOO był jeleń, który przywędrował do miasta w 1938r. Dziś łódzkie ZOO jest dość typowe – zobaczymy te same gatunki, co w większości ogrodów tego typu na świecie. Łódź jest dużym miastem, na Zdrowie najlepiej dojechać tramwajem, spacer z Piotrowskiej to bita godzina.

Park Źródliska

Uwielbiamy miejskie parki. Podróżując z dziećmi odpoczywamy w nich, często korzystając z placów zabaw, trawników czy kawiarni. Źródliska mają jeszcze jeden magnes – oddział Ogrodu Botanicznego – Palmiarnię. Jest pawilon śródziemnomorski (ukochany!), tropikalny, kaktusowy. Wilgotność zachowana, ale nie uderzająca. Może dlatego, że akurat u nas też temperatura na skraju upału i wisząca burza. W Parku Źródliska latem w niedziele o 17 odbywają się wolnodostępne koncerty.

Sztuka ulicy

Można by napisać osobny przewodnik po Łodzi o sztuce ulicy. Wielkoformatowe malowidła wrosły w pejzaż miasta i wyłaniają się na każdym kroku. Super jest też Stajnia Jednorożca – punky przesiadkowy, z pięknym tęczowym dachem.

Polecam Łódź, na fajny, wakacyjny weekend!

Przeczytaj również: Gdzie w upalne dni wybrać się poza Żoliborz? Felieton “Podróżującej rodziny”


pasaz-rozy-lodz

pasaz-rozy-lodz

fullsizeoutput_395

fullsizeoutput_395

fullsizeoutput_3a1

fullsizeoutput_3a1

fullsizeoutput_3a0

fullsizeoutput_3a0

fullsizeoutput_3a2

fullsizeoutput_3a2

fullsizeoutput_3aa

fullsizeoutput_3aa

fullsizeoutput_3ac

fullsizeoutput_3ac

CNQQVAMfROeM9PGgsdvCiA

CNQQVAMfROeM9PGgsdvCiA

fullsizeoutput_3c4

fullsizeoutput_3c4

fullsizeoutput_39c

fullsizeoutput_39c

fullsizeoutput_39d

fullsizeoutput_39d

fullsizeoutput_39f

fullsizeoutput_39f

lLiBagSfSdu5RLafYl7dFw

lLiBagSfSdu5RLafYl7dFw

s5S7hS4xQzycTYLV7PUJFQ

s5S7hS4xQzycTYLV7PUJFQ

fullsizeoutput_3bd

fullsizeoutput_3bd


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1001 hPa
Wiatr: 32 km/h