Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:50

„Dama z wiertarką” zaprasza na warsztaty stolarskie. To jeden z projektów, na który można zagłosować w ramach budżetu obywatelskiego

Trwa głosowanie na projekty zgłoszone do budżetu obywatelskiego. Jednym z nich są warsztaty stolarskie. Więcej o samym projekcie i jego znaczeniu opowiada Agnieszka Bykowska-Giler znana jako „Dama z wiertarką”.

Budżet Obywatelski wkroczył w etap głosowania. Mieszkańcy do końca czerwca mogą głosować na projekty, które według nich powinny być zrealizowane. Wśród zgłoszonych pomysłów na Żoliborzu dominują projekty dotyczące zieleni. Nie brakuje również inicjatyw, które pobudzają mieszkańców do różnego rodzaju aktywności. Autorka jednej z nich napisała do naszej redakcji z chęcią szerszego opowiedzenia o zgłoszonym projekcie.

Jednym z pomysłów, który dopuszczono do głosowania jest projekt pn. „Zajęcia stolarskie dla początkujących (Centrum Aktywności Lokalnej przy pl. Grunwaldzkim)”. O samym projekcie można przeczytać również klikając tutaj. Projekt na liście do głosowania znajduje się pod nr 1. Jego autorką jest Agnieszka Bykowska-Giler, która z zawodu jest adwokatem. Z biegiem lat postanowiła jednak zmienić swoją ścieżkę zawodową. Dzięki ukończonym kursom prowadzonym pod okiem stolarzy i czeladników poznała tajniki pracy z drewnem i wie jak m.in. odrestaurować stare meble oraz wykonać przedmioty do codziennego użytku.

Zajęcia stolarskie dla dzieci, kobiet i rodzin prowadzi już od kilku lat. Pani Agnieszka przy okazji organizacji warsztatów współpracowała ze stołecznymi domami kultury na Woli i w Wilanowie, a także zdradzała tajniki majsterkowania najmłodszym podczas akcji „Lato w Mieście”. Jest również autorką profilu na Facebooku oraz Instagramie „Dama z wiertarką”, gdzie można podziwiać realizowane projekty.

Praca elektronarzędziami i z drewnem nie tylko dla mężczyzn

Warsztaty stolarskie, które prowadzi pani Agnieszka skierowane są do dzieci od 7 do 12 roku życia oraz dla nastolatków. Jest również możliwość udziału rodzin, czyli dziecka mającego więcej niż 6 lat wraz z opiekunem. – Prowadzę również warsztaty dla pań otwierające na świat drewna i elektronarzędzi, które utożsamiane są ze światem męskim – mówi Agnieszka Bykowska-Giler, pomysłodawczyni projektu zgłoszonego do Budżetu Obywatelskiego i dodaje: - Podczas zajęć dbam o to, żeby wszyscy, którzy wcześniej nie mieli styczności z narzędziami stolarskimi uwierzyli w siebie i oswoili się z nimi. To nie jest trudne i nie zajmuje wiele czasu.

Ponadto uczestnicy warsztatów wkraczają w świat, który z czasem umożliwi im choćby przerabianie mebli, co jest obecnie szczególnie popularnym trendem. – Z punktu widzenia kobiet i młodego pokolenia nabyte do majsterkowania umiejętności dają duże samopoczucie samodzielności. Nie mówię tego jako źle rozumianej emancypacji, ale bardziej w ramach dowcipu, że nie trzeba co pół roku przypominać o pewnych sprawach swojemu partnerowi – wyjaśnia pani Agnieszka.

Z kolei dzieci biorąc udział w zajęciach stolarskich ćwiczą myślenie przestrzenne i zdolności motoryczne, co jest dość istotnie, ponieważ nie wszystkie szkoły mają odpowiednio wyposażone pracownie techniczne, gdzie mogłyby uczyć się samodzielnego majsterkowania podczas lekcji techniki. – Tego typu zajęcia są też świetną odskocznią od wirtualnego świata. Uczestnik warsztatów skupia się na tym co tu i teraz, a cały efekt pracy jest namacalny. To idealna odskocznia od codzienności i pracy, a także sposób na odstresowanie się – mówi autorka projektu.

„Samo stolarstwo zawołało mnie ze strychu, gdzie była skrzynia wypełniona narzędziami”

Podczas zajęć będą realizowane projekty tematyczne. Uczestnicy skonstruują przedmioty, które będą nadawały się do codziennego użytku, takie jak zegary, półeczki, karmniki, ozdoby świąteczne czy wieszaki na klucze. Każdy temat będzie przypisany do poszczególnych zajęć. To co jest szczególnie istotne w dobie zmian klimatycznych to fakt, że warsztaty prowadzone są w duchu zero waste oraz uczą szacunku do naturalnych surowców i przedmiotów wykonanych z drewna. Uczestnicy nabywają też umiejętności, dzięki którym zamiast kupować nowe, będą w stanie naprawić stare przedmioty.

Cały cykl jest tak skonstruowany, że wraz z kolejnymi zajęciami uczestnicy będą realizowali coraz bardziej skomplikowane projekty. – To będą zajęcia, które nauczą podstaw, a z czasem i bardziej skomplikowanych elementów – dodaje pani Agnieszka i podkreśla, że projekt, na który można głosować przewiduje oddzielne zapisy na każde z zajęć.

Jak zatem zaczęła się przygoda pani Agnieszki z majsterkowaniem i stolarstwem? W pewnym momencie mojego życia znalazłam się w miejscu, w którym mogłam spróbować różnych dziedzin sztuki. Samo stolarstwo zawołało mnie ze strychu, gdzie było skrzynia wypełniona narzędziami. Wówczas moje dzieci były małe i wpadłam na pomysł, że zrobię dla nich tablice manipulacyjne. Wszyscy byli zachwyceni więc stwierdziłam, że chcę tym się zająć – opisuje swoją historię pani Agnieszka.

Jak zagłosować?

Należy wejść na stronę budżetu obywatelskiego, gdzie będzie widoczny przycisk rozpocznij głosowanie (www.bo.um.warszawa.pl). Następnie należy podać swój adres e-mail, na który zostanie wysłany link do głosowania. Link będzie aktywny do 30 czerwca. Po otworzeniu przesłanego linku klikamy w przycisk wybierz projekty, a następnie dzielnicę. Wówczas otworzy się widok na kartę do głosowania na projekty dzielnicowe.

Innym sposobem jest tradycyjne głosowanie za pomocą papierowej karty, która dostępna jest w urzędzie dzielnicy od 15 do 30 czerwca. Projekt pn. „Zajęcia stolarskie dla początkujących (Centrum Aktywności Lokalnej przy pl. Grunwaldzkim)” znajduje się na liście pod nr 1.


dama-z-wiertarka-1

dama-z-wiertarka-1

dama-z-wiertarka1

dama-z-wiertarka1

dama-z-wiertarka3

dama-z-wiertarka3

budzet-warsztaty-plakat

budzet-warsztaty-plakat


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.