Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:06

Joga na trawie, sztuka kontaktu z naturą i dyskoteka w klimacie lat 90-tych. Weekend na Żoliborzu i Bielanach

Życie kulturalne stolicy w post pandemicznych czasach budzi się do życia. Jakie tym razem wydarzenia czekają na nas na Żoliborzu i Bielanach? Oto kilka propozycji na spędzenie weekendu.

Bitnikowski festiwal

Do życia budzą się miejsca, które przed pandemią zapewniały mieszkańcom wrażenia artystyczne w postaci koncertów, spotkań literackich czy po prostu szeroko pojętych wydarzeń artystycznych. Jednym z takich miejsc jest PraCovnia, która wznawia swoją działalność koncertową. Na scenie klubu znajdującego się na Żoliborzu występować będą głównie artyści z pogranicza muzyki folkowej i etnicznej. Co ważne, jak zapowiadają właściciele większość wydarzeń będzie głównie darmowa.  

Pierwsza impreza w PraCovni już w tę niedzielę, 6 czerwca o godzinie 18:00. Wstęp oczywiście darmowy. Przed nami wyjątkowe wydarzenie – druga edycja bitnikowskiego sabatu słowa i dźwięku. „Będzie się mówiło, czytało, recytowało, śpiewało, grało i milczało. Chętnie byśmy widzieli komplet zeszłorocznych uczestników, ale nie wiadomo, czy ze wszystkimi się uda. Będą na pewno też nowi” – zapowiadają organizatorzy.

Udział w wydarzeniu zapowiedziało 10 wykonawców, w tym projekt autorstwa dwóch muzyków legendarnego Kryzysu, czyli 2nd Hand Beatnix (Lalin & Magura). Muzycy wykonają swoje autorskie kompozycje z pogranicza punku ze słowami m.in. Ginsberga, Snydera i Kerouaca.

Słowiański Dzień Dziecka w Centrum Lokalnym

Choć swoje święto dzieci miały we wtorek to w weekend można spodziewać się dalszego ciągu atrakcji. Już w najbliższą sobotę w Centrum Lokalnym na Żoliborzu odbędzie się niesamowite wydarzenie dla dzieci, w trakcie którego będą mogli obcować ze słowiańską kulturą.

Dla nieco starszych dzieci to okazja by poznać tajniki tkania krajek, czyli ozdobnych pasków ludowych, a także nauki krzesania ognia przy pomocy tradycyjnego krzesiwa. „Małym i dużym opowiemy baśnie, legendy i klechdy, a także nauczymy prostych pieśni tradycyjnych. Dla najmłodszych atrakcją będzie teatrzyk pacynkowy oraz wyjątkowe kolorowanki. Wraz z dziećmi uszyjemy tradycyjne suknie i koszule dla misiów oraz lal, a także opowiemy o znaczeniu staropolskich imion. Nie zabraknie konkursów sportowych, malowania słowiańskich wzorów na ciele, a także wspólnego lepienia z gliny” – zapowiadają organizatorzy sobotniego wydarzenia, które odbędzie się o godzinie 11.

Summer Hits z lat 90-tych

Już w piątek tuż obok żoliborskiej plaży w Boogaloo Beach Bar odbędzie się impreza dla miłośników lat 90-tych. „Hawajska koszula, klapki i sandały, polaroid, badminton, słomiany kapelusz i pierwsza wakacyjna miłość. Czeka nas laba i relaks” – obiecują organizatorzy.

Hity z lat zagrają: PTFM i H.ENRY.  „Szkolna Dyskoteka to powrót do przeszłości gdzie nikt nie zastanawiał się nad technika miksowania, a raczej myślał jak zagadać do koleżanki z 6c. To jedyna impreza w Polsce, gdzie usłyszycie rockowe kawałki, muzykę dance i klasyczne »przytulańce« razem” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia, które odbędzie się 4 czerwca w piątek o godzinie 21.

Joga na trawie w Prochowni

Od czerwca miłośnicy jogi mogą wspólnie poćwiczyć na świeżym powietrzu w Parku Żeromskiego przy Prochowni Żoliborz. Zajęcia dedykowane dla wszystkich, bez względu na stopień zaawansowania. Wystarczy wziąć ze sobą własną matę.

Praktyka jogi odbywać się będzie pod okiem Marceliny Sankowskiej ze szkoły Joga Żoliborz. Marcelina jogę praktykuje od ponad 8 lat, w 2012 roku ukończyła warsztaty jogi w Wiedniu, prowadzone przez Zhandera Remete, a 3 lata później dwukrotnie warsztaty Roberta Spicy. W 2014 skończyła studia podyplomowe na Wydziale Rehabilitacji, kierunek Relaksacja i Joga.

„Hatha joga według tradycji B.K.S. Iyengara to połączenie tradycji z nowoczesną metodologią. Joga w tej tradycji to bezpieczne i precyzyjnie opracowane pozycje (asany), które wzmacniają i regenerują ciało, poprawiają koncentrację, relaksują i są pomocne przy problemach z kręgosłupem.

Poziom zajęć dostosowany będzie do możliwości i potrzeb uczestników” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia.

„Trening zaczyna się o 10:00 w każdą sobotę i niedzielę. W czasie treningu przestrzegamy zasady utrzymywania dystansu społecznego” – informują organizatorzy.

Bielański benefis Andrzeja Strejlaua

Boisko „Syrenki” w Parku Olszyna zapełni się w sobotę kibicami piłki nożnej i sportowcami. O 16.00 odbędzie się tam benefis Andrzeja Strejlaua- piłkarza nożnego i ręcznego, trenera sportowego, komentatora telewizyjnego.

„W programie m.in. spotkanie z Trenerem Andrzejem Strejlauem, możliwość zdobycia książki z Jego autografem, strefa kibica i 2 mecze: młodych bielańskich piłkarzy m.in. Turbo Football Academy i Hutnika Warszawa oraz mecz reprezentacji Bielan z reprezentacją Artystów Polskich” – czytamy w komunikacie Urzędu Dzielnicy.

Shinrin Yoku w Kampinoskim Parku Narodowym

Shinrin Yoku to dalekowschodnia sztuka kontaktu z naturą. Polega na odbieraniu otoczenia wszystkimi zmysłami i „zanurzeniu” ich w środowisku. - Kąpiele leśne w korzystny sposób wpływają na nasz układ odpornościowy, na wyrównanie ciśnienia krwi, na obniżenie poziomu hormonów stresu, wzmocnienie i polepszenie jakości snu, na bezsenność oraz regenerację tkanek – mówią organizatorzy i dodają: - Kąpiele leśne mają zbawienny wpływ na poprawę nastroju, obniżenie poziomu lęku, złagodzenie stanów depresyjnych, problemy z koncentracją.

Wydarzenie organizowane jest we współpracy z Wydziałem Ochrony Środowiska Urzędu Dzielnicy Bielany. Spacer przeznaczony jest dla dorosłych; obowiązują zapisy, których dokonać można po kliknięciu w ten link. Gdzie? - Kampinoski Park Narodowy, ul. Estrady 112.


praco_2021_06_06_Fort_tramp_dwa_NET

praco_2021_06_06_Fort_tramp_dwa_NET

188953207_296345778801997_5295576166451695195_n

188953207_296345778801997_5295576166451695195_n

strejlau-benefis-plakat-725x1024-1

strejlau-benefis-plakat-725x1024-1

shinrin-1024x683-1

shinrin-1024x683-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.