Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:55

Lex deweloper na Żoliborzu. Do ratusza wpłynął nowy wniosek

Wcześniej, gdzie plan zagospodarowania dopuszcza zabudowę jednorodzinną, inwestor chciał zbudować pięciopiętrowy blok. Teraz planowana inwestycja jest o połowę mniejsza, a jej koncepcję przygotował znany architekt, który zaprojektował stację metra plac Wilsona.

Ponownie ważą się losy terenu przy ulicy Gdańskiej. Na początku maja do stołecznego ratusza wpłynął wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej i towarzyszącej na Marymoncie, a konkretnie przy ulicy Gdańskiej.

Za planowaną inwestycję odpowiada spółka Greenfield, która chce wybudować w tej części dzielnicy budynki wielorodzinne. Jeden z nich - budynek A - stanąłby wzdłuż ulicy Gdańskiej i miałby cztery kondygnacje. Od północnej strony budynek obniżony byłby do trzech kondygnacji. Jego wysokość miałaby wynosić 10,15 m dla części trzykondygnacyjnej i 13,15 m dla czterokondygnacyjnej.

Budynek B z kolei jest nieco niższy. Swoją kubaturą ma nawiązywać do budynku jednorodzinnego przy ulicy Trószyńskiego 3a oraz przedszkola integracyjnego przy ulicy Bieniewickiej 32. Ma liczyć dwie i trzy kondygnacje, co oznacza, że będzie wysoki odpowiednio na 6,45 m i 9,50 m.

Zobacz też: Nowe, ogromne osiedle na Żoliborzu Południowym?

Specustawa „lex deweloper” pozwala na stawianie budynków sprzecznych z planem zagospodarowania

„Wniosek trafił do nas w oparciu o przepisy ustawy z 5 lipca 2018 roku o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących. Specustawa mieszkaniowa miała zwiększyć podaż gruntów pod budownictwo mieszkaniowe. Procedura dopuszcza inwestycje, które są niezgodne z planami miejscowymi. W Warszawie inwestycje realizowane na mocy specustawy regulują dodatkowo standardy urbanistyczne” – informuje miejskie Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego.

Obowiązujący od 2002 roku plan zagospodarowania dopuszcza w tym miejscu jedynie zabudowę jednorodzinną. Według planu domy mogą mieć dwie kondygnacje i poddasze użytkowe, a całość nie może przekraczać 13 metrów wysokości.  Plan ustala powierzchnię zabudowy na 30 proc. powierzchni działki, a powierzchnię biologicznie czynną na 50 proc.. Z kolei planowana powierzchnia zabudowy ma mieć maksymalnie 44 proc., a powierzchnia biologicznie czynna minimum 40 proc.

Ponadto plan ustala również, że pas wzdłuż podziemnego kanału rzeki Rudawki można zagospodarować zielenią niską. Inwestor z kolei planuje przebudować kanał. Obecnie skanalizowany odcinek Rudawki przebiega przez działkę, gdzie planowana jest budowa nowej inwestycji mieszkaniowej oraz pod fragmentem ulicy Gdańskiej przecinając ją.

Według przedstawionej przez inwestora koncepcji kanał Rudawki miałby przepływać na tyłach budynku i wracać do swojego biegu przy skrzyżowaniu ulicy Gdańskiej z Trószyńskiego.

Zobacz też: Lex Deweloper na Żoliborzu. Sąd pozwala na budowę przy ul. Gdańskiej. Na horyzoncie kolejne wnioski w sprawie dwóch lokalizacji

Nowy projekt i kolejne podejście do inwestycji przy Gdańskiej

To nie pierwszy wniosek spółki Greenfield o ustalenie inwestycji mieszkaniowej na Gdańskiej. W 2019 roku do stołecznego ratusza wpłynął pierwszy kompletny wniosek w trybie tzw. Lex Deweloper. W przypadku inwestycji przy ulicy Gdańskiej stołeczni radni nie wyrazili zgody.

Deweloper zaskarżył decyzję radnych, a Naczelny Sąd Administracyjny przychylił się do jego wniosku stwierdzając, że studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy nie jest wiążącym aktem prawa miejscowego. W uzasadnieniu NSA stwierdził, że obok znajduje się budynek o podobnej skali, wobec czego planowana inwestycja nie odstaje od otoczenia. Obecnie na działce przy ul. Gdańskiej znajdują się pozostałości zdewastowanego budynku mieszkalnego, parking oraz obiekty usługowe w złym stanie technicznym.

Wówczas spółka planowała wybudowanie sześciokondygnacyjnego budynku wielorodzinnego z lokalami usługowymi lub handlowymi na parterze i z garażem podziemnym. Wysokość obiektu miała wynosić 22,5 metra. Wstępna liczba mieszkań została określona na 100. Tyle samo przewidziano miejsc parkingowych.

Teraźniejszy projekt różni się nie tylko kubaturą. Autorem jest znany architekt Andrzej Chołdzyński. To właśnie on zaprojektował dość często nagradzaną w różnych międzynarodowych plebiscytach stację metra plac Wilsona.

Zobacz też: Deweloper marzy o pięciu piętrach. “Lokalizacja spełnia standardy, ale inwestycja jest niezgodna z planem”

Mieszkańcy mogą zgłaszać uwagi do wniosku

Tworząc projekt nowej inwestycji architekt odniósł się do zabudowy Żoliborza sprzed dziesięcioleci, gdzie zabudowę wielorodzinną charakteryzują długie pierzeje i zróżnicowanie skali zabudowy wielorodzinnej i jednorodzinnej. W nowej koncepcji przewidziano nie 100, a łącznie 45 mieszkań – 38 w budynku A i 7 w budynku B.

W garażu podziemnym przewidziano 112 miejsc parkingowych z czego 69 dla mieszkańców, 2 dla lokali usługowych i 41 ogólnodostępnych. Całość wedle założeń ma być ogrodzona jedynie od sąsiednich działek, natomiast od ulicy Gdańskiej teren ma być otwarty, co ma ułatwić dostęp do ogólnodostępnej zieleni przed budynkiem jak i na dziedzińcu. Całość ma być utrzymana w bieli i szarości, którą nadadzą cementowe cegły.

Uwagi do wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej przy ulicy Gdańskiej 5/7 można zgłaszać do 9 czerwca 20201 r oku w formie pisemnej w siedzibie Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy (ul. Marszałkowska 77/79) oraz przez ePUAP lub w formie poświadczonej podpisem elektronicznym. Ostateczną decyzję podejmie Rada m.st. Warszawy.

Zobacz też: Sąd uchylił decyzję Rady Warszawy w sprawie inwestycji przy ulicy Gdańskiej na Żoliborzu


gdanska

gdanska


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ