Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 11:42

[Felieton Podróżującej rodziny] Górujące nad lasem mazowieckie wydmy

Dziś, tak przedwakacyjnie i trochę jednak nieśmiało chciałabym zaprosić Was na wycieczkę za miasto, ale względnie blisko. Z naszej i tak zielonej dzielnicy zabieram Was w miejsce, gdzie ta zieleń jest jeszcze bardziej gęsta i soczysta.

Góry Chobockie znajdują się w gminie Dębe Wielkie, 40 min. jazdy samochodem na wschód od Żoliborza. To kompleks śródlądowych wydm, eksploatowanych przez człowieka, więc w nienaturalnie stromym, lejowatym kształcie. Dziś teren jest oddany naturze i zalesiony brzozowymi zagajnikami. Otaczający wydmy las ma też ciemniejsze sosnowe akcenty.

Samochód najlepiej zostawić na małym parkingu przecinającym las, gdzie rozpoczyna się ścieżka. Za cel najlepiej obrać sobie Ławeczkę - olbrzymią konstrukcję, na szczycie najwyższej wydmy (ok. 140 metrów), z której można podziwiać okolice. Poznawczo spacer jest atrakcyjne, gdyż gatunki roślin są szalenie różnorodne. Część podszytu porastają wrzosowiska (jesienią jest tu czarująco), w innych częściach dominuje borówka, która jest niczym zielony, soczysty dywan. Jest tu również wiele mrowisk - obserwacja małych pracusiów dzieciakom nigdy się nie nudzi. Pamiętajmy jednak, że kija w mrowisko się nie wkłada. :)

Zobacz też: [Felieton Podróżującej rodziny] Perła Warszawy o włoskim charakterze

Na granicy lasu znajduje się Dzikie Łowisko Chobot. Woda zawsze dodaje uroku spacerowi.

Choć teren jest piaszczysty, nie brakuje tu rowerzystów - okolice Mińska Mazowieckiego są ukochane przez miłośników dwóch kółek. Z wózkiem dziecięcym może być trudno - ja bym brała chustę lub nosidło.

Będąc w okolicy koniecznie wybierzcie się na obiad do Gościńca Goździejewskiego. To wyjątkowe miejsce nie ma w sobie nic z prowincjalnego kiczu - jest wiejsko i sielsko. Tutejszy schabowy i "dewolaj" rozpływają się w ustach. Atrakcją dla dzieci może okazać się ogromne podwórko z placem zabaw. Można też poobserwować zwierzęta - owce, kozy i drób. Dla miłośników oryginalnych noclegów - można przenocować w starym spichlerzu. Gościniec prowadzą lokalni patrioci a w jednej z sal prezentowane są kolekcje wycinanek, jak również lalki w strojach ludowych z całego kraju.

Zobacz też: [Felieton] Park Fosa, czyli zielony i dziki zakątek Żoliborza z miejscem na sztukę

Stąd można wyruszyć na drugi spacer, po lokalnym lesie, a konkretnie w okolice starej bazy wojskowej "Pustelnik". Na terenie bazy są schrony, koszary i strażnice. Wszystko dość mroczne i zniszczone, teren jest ogrodzony, ale historia bardzo ciekawa. W 1961 Minister Obrony Narodowej zdecydował przyspieszyć przezbrajanie jednostek artylerii w sprzęt rakietowy o dwa lata, tak aby do końca 1963 r. zakończyć przeszkolenie, przyjęcie sprzętu i organizację obrony obiektów Warszawy, Śląska, Poznania i Gdyni. Dlatego powstał szereg baz zapewniających szkolenia, przyjęcie sprzętu i organizację obrony. Jedną z nich był Pustelnik. Tu działa się obrona stolicy! Wojsko opuściło ten teren dopiero w 2000 r.


0EE93ABF-B4B0-4D42-B2E4-28C1C724E153_1_201_a_edited

0EE93ABF-B4B0-4D42-B2E4-28C1C724E153_1_201_a_edited

B1FB9A33-C8C0-4442-81D5-4B9FC294CAA6

B1FB9A33-C8C0-4442-81D5-4B9FC294CAA6

2C88B9FC-A1C7-4919-8F91-6296FC6F4192

2C88B9FC-A1C7-4919-8F91-6296FC6F4192

7FBECD61-ED60-4654-9DBD-D25006365AF3

7FBECD61-ED60-4654-9DBD-D25006365AF3

41F6988F-CF6C-487F-8BB8-CD4ADE900F5A

41F6988F-CF6C-487F-8BB8-CD4ADE900F5A

392F53F0-BB56-4FD5-8874-11D763BDCB3B

392F53F0-BB56-4FD5-8874-11D763BDCB3B

A4F18CDC-5B4F-4DA0-96B9-EC5F2813BDFE_1_201_a

A4F18CDC-5B4F-4DA0-96B9-EC5F2813BDFE_1_201_a

A989D286-013B-41CA-8008-680BF0795A16

A989D286-013B-41CA-8008-680BF0795A16


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ