Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 08:58

Usługi blisko domu – ruszają konsultacje społeczne

Powstał projekt określający główne założenia i metody ich osiągnięcia. Konsultacje społeczne będą trwały do 28 maja. Będzie można wziąć w nich udział telefonicznie, mailowo, lub za pośrednictwem komunikatora Zoom i platformy YouTube.

Skupienie usług w centrach dzielnicowych, niwelowanie różnic rozwojowych między dzielnicami i zmniejszenie zbędnego przepływu osób między jednostkami administracyjnymi miasta – to główne założenia programu Usługi Blisko Domu na lata 2021-2025. Miejscy urzędnicy chcą zweryfikować słuszność zawartych w projekcie założeń poprzez konsultacje społeczne.

Na czym polega projekt Usługi Blisko Domu?

- Program ma zagwarantować zachowanie równowagi, wygody i poczucia bezpieczeństwa w życiu codziennym mieszkańców Warszawy. Osiągniemy to poprawiając dostępność i jakość usług społecznych w pobliżu miejsca zamieszkania, a co za tym idzie możliwości zaspokojenia podstawowych potrzeb, jakimi są usługi edukacyjne, opieka zdrowotna i pomoc społeczna – czytamy w założeniach raportu.

Zobacz też: W Warszawie powstanie sieć systemu monitoringu powietrza. Nowe czujniki na Żoliborzu u Bielanach

Przypomnijmy, że w pierwszej trójce innego raportu - Urban Services Accessibility Index - opisującego dostępność do usług publicznych w warszawskich dzielnicach znalazł się Żoliborz. Przy tworzeniu USAI brane pod uwagę były: opieka zdrowotna, edukacja i transport.

Główne obszary interwencji przewidywanej w miejskim projekcie to edukacja, ochrona zdrowia, pomoc społeczna i usługi cyfrowe. Na Bielanach możemy spodziewać się przede wszystkim realizacji celów związanych z edukacją i ochroną zdrowia.

Edukacja

Obszar edukacji obejmuje dwa szczegółowe cele. Pierwszy z nich „obejmuje zapewnienie korzystania z usług edukacyjno-opiekuńczych zgodnie z potrzebami i blisko miejsca zamieszkania we wszystkich dzielnicach”. Osiągnięcie celu, według projektu, ma być zapewnione przez promocję korzystania z usług obwodowych placówek edukacyjnych, dostosowanie zaplecza edukacyjnego do aktualnych potrzeb, czy usprawnienie komunikacji pieszej i rowerowej na trasach wiodących do szkół i przedszkoli, a także budowę nowych szkół, przedszkoli i żłobków.

Zobacz też: 18 milionów dla Bielan. Największa część kwoty trafi na remonty szkół

Z analizy przeprowadzonej na zlecenie Urzędu Miasta wynika, że jeżeli chodzi o np. przedszkola, to Warszawa zajmuje 7. miejsce wśród miast powyżej 100 tys. mieszkańców, jeżeli chodzi o współczynnik liczby mieszkańców na przedszkole. Okazuje się jednak, że ten i tak nieprzesadnie zadowalający wynik znacząco pogarsza się, jeżeli weźmiemy pod uwagę wyłącznie przedszkola prowadzone przez jednostki samorządu gminnego. Wtedy Warszawa spada na 20. Miejsce.

Warto jednak zaznaczyć, że, w skali Warszawy, dostępność przedszkoli na Żoliborzu i Bielanach wypada nie najgorzej. Dzielnice te zajmują kolejno: 7. i 5. miejsce wśród wszystkich dzielnic stolicy.

Źródło: Urząd m.st Warszawa, "Diagnoza dostępności usług blisko domu w Warszawie"

Drugim celem szczegółowym jest podwyższenie standardów warszawskiej edukacji tak, aby w każdej placówce były równe szanse rozwoju, a doprowadzić do tego ma m.in. rozszerzenie oferty zajęć wspomagających i wyrównawczych.

Zobacz też: Odżywa pomysł sprzed 5 lat. Na Bielanach powstanie nowy skwer?

Ochrona zdrowia

Kluczowym założeniem jest budowa nowych placówek Podstawowej Opieki Zdrowotnej i Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej w dzielnicach o dużym rozproszeniu usług medycznych. Jedną z tych dzielnic są Bielany, ze względu na dużą średnią liczbę mieszkańców przypadających na placówkę. Nowa przychodnia ma powstać między innymi przy ul. Przy Agorze w miejscu dawnej hydroforni. - Samorządy terytorialne są odpowiedzialne za określenie potrzeb zdrowotnych, dbałość o infrastrukturę podstawowej opieki zdrowotnej, za promocję i profilaktykę zdrowotną. Dlatego w programie „Usługi blisko domu” skupiliśmy się na rozwoju infrastruktury publicznych placówek medycznych, w szczególności ośrodków Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ) i Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej (AOS). Zależy nam na zwiększeniu dostępności do przychodni, a także na podniesieniu jakości świadczonych przez nich usług – czytamy w komunikacie Urzędu Miasta.

Na potrzeby projektu Usługi blisko domu przeprowadzono również badania mające na celu przeanalizowanie pojmowania pojęć „blisko” i „daleko”. - „Blisko” dla mieszkańców Warszawy oznaczają przemieszczenia w przestrzeni miejskiej trwające 11 minut pieszo, 13 minut rowerem, 14 minut samochodem i 14 minut komunikacją publiczną – czytamy w raporcie. Z kolei „daleko” według respondentów znajdują się cele, do których dotarcie zajmuje dłużej niż 33 minuty pieszo, 38 minut rowerem, 50 minut samochodem i 43 minuty komunikacją miejską.

Źródło: Urząd m.st Warszawa, "Diagnoza dostępności usług blisko domu w Warszawie"

Ze szczegółami trzydziestostronicowego projektu programu Usługi blisko domu można zapoznać się na stronie http://konsultacje.um.warszawa.pl/uslugi_blisko_domu.

Jak wziąć udział w konsultacjach?

W konsultacjach można wziąć udział za pośrednictwem trzech kanałów. 20 maja od 10.00 do 18.00 i 24 maja od 12.00 do 18.00 będą trwały dyżury telefoniczne podczas których warszawiacy będą mogli wyrazić swoje opinie. W tym celu należy dzwonić pod numerr 22 443 35 44.

- Czy działania, które wskazaliśmy w Programie są wystarczające do osiągnięcia zamierzonych celów? Czy powinniśmy je uzupełnić albo przeformułować? Porozmawiajmy o tym podczas konsultacji społecznych – stawia pytanie i zachęca do wyrażania opinii Urząd Miasta.

Źródło: Urząd m.st. Warszawa

Udział w konsultacjach można wziąć również online. 25 maja o godzinie 17.00 odbędzie się spotkanie na platformie Zoom. Aby zabrać głos i otrzymać link do spotkania wraz z instrukcją należy wcześniej zapowiedzieć się wysyłając maila na adres [email protected]. Bierne uczestnictwo będzie natomiast możliwe dzięki transmisji na żywo na portalu YouTube.

Trzecim kanałem przez który można wyrazić opinię na temat strategii jest poczta internetowa. Urząd Miasta informuje, że korespondencję zawierającą uwagi do projektu należy przesyłać na wspomniany już adres [email protected].


plakat-konusltacje-uslugi-blisko-domu-1

plakat-konusltacje-uslugi-blisko-domu-1

blisko-daleko-raport

blisko-daleko-raport

liczba-mieszkancow-na-przedszkole-1

liczba-mieszkancow-na-przedszkole-1

liczba-mieszkancow-na-przedszkole-2

liczba-mieszkancow-na-przedszkole-2

liczba-dzieci-na-przedszkole-warszawa

liczba-dzieci-na-przedszkole-warszawa

przychodnia m.st. Warszawy

przychodnia m.st. Warszawy


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ