Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 06:09

Flagi Dzikości Serca na Żoliborzu po raz kolejny zostały zniszczone - wandalizm z nienawiści?

- Przyjdź, poznaj nas i jeżeli nadal będziesz uważał, że ci nie pasujemy, to wejdźmy w jeszcze szerszy dialog. Przede wszystkim poczytaj o tych flagach, zobacz co one symbolizują i zastanów się czy rzeczywiście nie zgadzasz się z tymi hasłami, które one niosą – tymi słowami Ania i Olga, właścicielki Dzikości Serca apelują do dewastatora.

Działalność Dzikości Serca ciężko przypisać do konkretnego kodu Polskiej Klasyfikacji Działalności. Dzikość to z jednej strony second-hand, komis ubrań, a z drugiej miejsce szeroko pojętej aktywności, mocno zakręcone wokół ekologii, idei zero-waste, ale również niezwiązanych w żaden sposób z ubraniami uniwersalnych poglądów głoszących wolność, równość i tolerancję. Dwie artystki Anna Axer-Fijałkowska i Olga Mazur stworzyły miejsce, w którym każdy jest mile widziany, może czuć się swobodnie i zawsze zostanie wysłuchany.  

Zobacz też: Dzikość serca wypowiada wojnę konsumpcjonizmowi

Dzikość Serca to miejsce kolorowe, wesołe i emanujące pozytywnym nastawieniem do całego świata. Chcąc zasygnalizować tę filozofię każdemu przechodniowi właścicielki nad wejściem do lokalu wywiesiły trzy flagi: tęczową, strajku kobiet i własną, różową z logo Dzikości. Co jakiś czas flagi znikają, jednak nie z woli właścicielek.

Pojawiają się i znikają

Niedawno flagi niespodziewanie zniknęły i to nie po raz pierwszy. - Dziś w nocy po raz szósty skradziono nam flagi i wygięto konstrukcje! – grzmiały przed tygodniem administratorki facebookowego fanpage`a Dzikości Serca i zapowiadają: - Ta wolność, równość i tolerancja jest w nas!!! Ona jest w Dzikości i tego nikt nam wszystkim nie odbierze. Ogarniamy się i wieszamy nowe. Wysyłajcie nam moc kochani!

To nie pierwszy raz

Flagi Dzikości znikały już wielokrotnie. Zdarzało się, że były zrywane w kilka godzin po ponownym powieszeniu. Warto zaznaczyć, że symbole wiszą na rogu pawilonu nr 5 w pełni legalnie, a legitymizuje to decyzja Urzędu Dzielnicy. - Flagi wiszą w pełni legalnie, mamy na nie pozwolenie, choć jest to absurd, że wogóle na coś takiego jak flagi potrzebna jest zgoda – twierdzi w rozmowie z „Gazetą Żoliborza” Anna Axer-Fijałkowska. Po raz pierwszy flagi pojawiły się na dachu przy okazji otwarcia Dzikości Serca w czerwcu 2020 roku.

Koszty są niemałe, ale największy ból sprawia co innego

- Żeby to naprawić trzeba dokupić flagi i naprawić konstrukcję, opłacić ślusarza – mówi mi Olga Mazur. – Koszty naprawy to ok. 700 złotych za każdym razem, gdy ktoś zniszczy flagi – szacuje Anna Axer-Fijałkowska i wyjaśnia, że najbardziej zabolało ją co innego: - Problem polega na tym, że ten akt wandalizmu uderza w nas nie tylko finansowo, ale przede wszystkim jest to za każdym razem atak na naszą wolność. Ktoś narusza naszą wolność słowa i wypowiedzi.

Zobacz też: Graffiti z napisem „Jarku! Wstyd mi za Ciebie bracie.” Wandalizm czy manifest?

Rozmawiając z właścicielkami da się wyczuć pewne rozgoryczenie powtarzającymi się aktami wandalizmu. - Staramy się tu robić bardzo dużo dobrego. Mamy kosz społecznościowy, pomagamy też mieszkańcom. Jesteśmy dwiema super otwartymi i zawsze uśmiechniętymi kobietami. Zapraszamy tutaj każdego – wyjaśnia Anna Axer-Fijałkowska i dodaje: - Przychodzą do nas starsze panie, które dorabiają do emerytury oddając nam swoje ubrania. Przychodzą też, bo często są samotne, a u nas czują się dobrze i mogą z nami porozmawiać. To co robimy nazwałabym pracą u podstaw. Przykro nam, że ktoś cały czas ściąga flagi. Żoliborzanie zasługują na wolność, którą nasze flagi reprezentują.

Przez rok funkcjonowania Dzikości Serca flagi znikały sześciokrotnie. Olga i Ania każdy przypadek relacjonowały na Facebooku:

6 czerwca 2020  

– Wielkie Otwarcie Dzikości Serca, o 20 wywieszono flagi.

Było dziko i z sercem. Super, ze byliście z nami! ❤️🌈✌️🔥 Dzięki za filmik Marta Ziółek

Opublikowany przez Dzikość Serca Niedziela, 7 czerwca 2020

10 lipca 2020

- Burmistrz Żoliborza wydał decyzję zezwalającą na umieszczenie flag na narożniku pawilonu nr 5. „Razem z Alicją i Marianną i wszystkimi którzy kochają wolność świętujemy zgodę by nasze flagi po miesiącu od otwarcia wróciły na dach!!!!”

Źródło: Facebook, Dzikość Serca

15/16 Sierpnia 2020

- „Dzikość bez flag wygląda jakoś smutno i nieswojo 😔 Niestety w czasie weekendu ktoś je ukradł  😞 Ale nie dajemy się, zgłaszamy sprawę na policję i wieszamy nowe!”

Źródło: Facebook, Dzikość Serca

17 września 2020

- „Niestety kolejny raz skradziono w nocy flagi...teraz posunięto się o krok dalej, wyrwano tez uchwyt, połamane kije porzucono na tyłach pawilonu… Sprawę zgłaszamy na policję. Może ktoś z Was ma pomysł jak je teraz zamocować  żeby były bezpieczne?”

22 września 2020

- „Flagi dziś wróciły! Tym razem zawisły na wypasionej konstrukcji z metalu dzięki Piotrkowi, który zawsze zjawia się nam na ratunek”

29 października 2020

- „Dziś w nocy znowu skradziono nam flagę LGBT. Trzeci raz. I jak tu sie nie wk****ić i nie krzyczeć MAMY DOŚĆ!!! I zaraz wieszamy nową.”

31 października 2020

- „Nasza nowa flaga powisiała sobie kilka godzin, aż ktoś dziś w nocy postanowił ją odciąć i wygiąć całą konstrukcje. Tak świętujemy zaduszki”

Źródło: Facebook, Dzikość Serca

10 maja 2021

- „Dziś w nocy po raz szósty skradziono nam flagi i wygięto konstrukcję!!! Ta wolność, równość i tolerancja jest w nas! Ona jest w Dzikości i tego nikt nam wszystkim nie odbierze. Ogarniamy się i wieszamy nowe. Wysyłajcie nam moc kochani!”

Sprawca się ujawnił?

Oprócz kradzieży flagi w nocy z 28 na 29 października 2020 na chodniku przez pawilonem pojawiły się również nienawistne hasła. Co ciekawe, autor napisów szybko się ujawnił i - jak twierdzą właścicielki Dzikości Serca – okazał skruchę: - Pan Tomek opowiedział nam historię swojego trudnego życia, patologii jaka go spotkała w dzieciństwie, trudach dnia codziennego, a potem płacząc przeprosił nas za napis, który wymalował pod Dzikością – czytamy na fanpage`u Dzikości Serca.

To jednak nie pan Tomasz jest nieznanym wandalem: - Raczej nieprawdopodobne, żeby to był ten sam człowiek. Kiedy do nas przyszedł był bardzo szczery. Stwierdził wtedy, że dewastacja flag to nie jego sprawka – stwierdza Olga.

Zobacz też: Drogowcy rozpisali przetarg na oznakowanie miejsc postojowych. Prace na Żoliborzu jeszcze przed wakacjami

Dialog

Dziewczyny zapytane o to, co powiedziałyby wandalowi odpowiadają, że chciałyby z nim przede wszystkim porozmawiać. - Powiedziałybyśmy, żeby przyszedł i nas poznał, porozmawiał z nami i zobaczył, że jesteśmy dwiema serdecznymi i uśmiechniętymi kobietami o otwartych sercach, które są przyjaźnie nastawione do każdego. Każdy kulturalny człowiek jest w Dzikości mile widziany.

Nie tylko Dzikość padła ofiarą

Post dotyczący kolejnej kradzieży flag z dachu pawilonu nr 5 przy ul. Słowackiego odbił się szerokim echem w Internecie. W komentarzach pod wpisem właścicielek Dzikości Serca znaleźć można słowa wsparcia, dezaprobaty dla działań wandala, ale również informacje o tym, że zjawisko zrywania tęczowych flag dotyka również innych żoliborzan: - Przepraszam, że to napiszę, ale trzeba być maksymalnie popie***lonym, aby niszczyć coś, co nie robi nikomu krzywdy. Trzymam kciuki za Was - pisze pan Piotr. - Jak sądzę to ci sami, którzy tamtej nocy wdrapali się na nasz balkon i zerwali flagę strajku kobiet – snuje przypuszczenia pani Joanna i dodaje: - Co trzeba mieć w głowie!!!


decyzja-burmistrza-Dzikosc

decyzja-burmistrza-Dzikosc

dzikosc-kradziez-1

dzikosc-kradziez-1

dzikosc-kradziez-2

dzikosc-kradziez-2

dzikosc-kradziez-3

dzikosc-kradziez-3

jebac-lgbt

jebac-lgbt

dzikosc-kradziez-29-pazdziernika

dzikosc-kradziez-29-pazdziernika

Dzikosc-serca-odcieta-flaga

Dzikosc-serca-odcieta-flaga


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ