Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 18:33
Reklama

Ciasno na Żoliborzu Południowym

Dotarliśmy do bardzo niepokojących dla mieszkańców informacji o planach, które w drastyczny sposób zwiększą zaludnienie Żoliborza Południowego… W oczekiwaniu na Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego, nie mogąc się go doprosić od kilku lat, dotarła do nas informacja od anonimowego, życzliwego mieszkańcom, urzędnika w mieście. U zbiegu ul. Przasnyskiej i ul. Krasińskiego stoi dość duży biurowiec, który kiedyś był siedzibą Konsalnetu, w tej chwili jest zarządzany przez spółkę B+P, dawniej zwane Problem Sp. z o.o., i sporo firm wynajmuje tam biura, m.in. Gazeta Nowego Żoliborza (mam nadzieję, że po tym artykule nie wypowiedzą nam umowy najmu). Firma ta ma dość interesujące plany co do tego terenu i bynajmniej nie są one interesujące dla mieszkańców naszej części dzielnicy, a na pewno spowodują potężny wzrost ruchu. Spółki te wystąpiły do miasta z wnioskiem o wydanie decyzji o Warunkach Zabudowy dla zabudowy mieszkalnej, składającej się z 8 budynków, w zdecydowanej większości z nich, miałoby powstać 7 kondygnacji. Można to zobaczyć na mapie (nie jest ona może jakoś super przejrzysta, ale raczej każdy powinien zobaczyć, jak bardzo rozległe plany ma B+P). Z wstępnych wyliczeń może to oznaczać, że na Żoliborzu Południowym przybędzie ponad 1000 nowych mieszkań!!! Jeśli w każdym z nich zamieszkają przynajmniej dwie osoby (z doświadczenia wiemy, że może być ich jednak więcej), oznacza to…  zresztą sami wiecie, co to oznacza. W obliczu wkrótce rozpoczynającej się budowy zespołu bloków przez firmy Apricot (blisko 1200 mieszkań) i Layetana (blisko 1000 mieszkań), niedługo nie będziemy mieli gdzie palca włożyć, a wyjazd z Przasnyskiej w kierunku Krasińskiego oraz z Rydygiera w zasadzie w każdym kierunku będzie istnym koszmarem. Co można z tym zrobić? W zasadzie niewiele. Deweloper pominął w tej sytuacji naszą dzielnicę (ze względu na powierzchnie użytkową mieszkalną PUM ) i złożył wniosek bezpośrednio do miasta. Jedyną deską ratunku jest możliwie pilne wyłożenie, a w konsekwencji uchwalenie MPZP, który to w tym miejscu wprawdzie dopuszcza zabudowę, lecz tylko taką, jaka istnieje w tej chwili. Oznacza to, że jeśli B+P będzie chciała zburzyć obecny biurowiec, będzie mogła w jego miejsce postawić inny biurowiec o maksymalnej wysokości 18 metrów (co w praktyce oznacza podobną wysokość do obecnej). Jakie są nasze plany? Chcemy dalej konsekwentnie naciskać na ratusz, żeby możliwie szybko wyłożył MPZP, wraz z uwagami dzielnicy, a potem, aby rada miasta możliwie szybko go uchwaliła. Jest to jedyna szansa na to, aby proces został wstrzymany. Chciałbym również w bardzo dużym uproszczeniu przybliżyć Wam „hierarchię” w decyzjach związanych z budową bloków, domów, a w zasadzie czegokolwiek. Każdy, kto chciałby coś wybudować, musi najpierw wystąpić o wydanie Warunków Zabudowy dla danego terenu (może to zrobić każdy), określą one, co i gdzie można wybudować. Po uzyskaniu WZ można na  ich podstawie przygotowywać projekt zabudowy i z nim zwrócić się o wydanie pozwolenia na budowę (w międzyczasie oczywiście pojawiają się jeszcze inne dokumenty, ale nie będę o nich pisał, bo nie mają tutaj aż tak dużego znaczenia). Do tego momentu, jeśli pojawi się prawomocny MPZP, jest on dokumentem nadrzędnym, który automatycznie anuluje istniejące warunki zabudowy oraz anuluje proces wydawania pozwolenia na budowę. Od tej chwili nie wydaje się już żadnej WZ-ki dla terenu objętego planem, a projekt tworzony przez osobę zainteresowaną wybudowaniem czegokolwiek musi być zgodny z MPZP. Jeśli natomiast plan miejscowy zostanie uchwalony po wydaniu pozwolenia na budowę – nie ma już żadnej siły i nikt nie jest w stanie niczego zmienić. W takiej sytuacji warto pamiętać, ze samo wyłożenie MPZP też nie rozwiązuje naszych problemów, ponieważ powinien on również zawierać takie zapisy, które będą dla mieszkańców satysfakcjonujące (jak najmniejsza intensywność zabudowy i jak najwięcej zieleni), ale to raczej oczywiste. Mam nadzieję, że tę grę na czas wygramy i nie dojdzie do dodatkowego zaludnienia ŻP. Będziemy informować Was na bieżąco na temat statusu naszych prac. Trzymajcie kciuki!

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ