Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:49

Kaskada - park straconej szansy?

Gdybyśmy mogli w pełni ufać źródłom internetowym, nie byłoby tego artykułu. Zgodnie z zamieszczonymi w sieci informacjami, Kaskada to „Park na Żoliborzu przy stacji metra Marymont, między ulicami Słowackiego, Gdańską i Aleją Armii Krajowej. Pierwotnie, od drugiej połowy XVII wieku, stanowił część rezydencji królewskiej na Marymoncie, kiedy to tereny te należały do rodziny Sobieskich. Był tu wówczas leśny zagajnik o wiele większy od obecnego obszaru parku. Zmniejszony został przede wszystkim wskutek wybudowania trasy AK. Swój aktualny wygląd zawdzięcza w głównej mierze zmianom z początku XIX stulecia, jakich dokonał ówczesny właściciel parku, generał Józef Rautenstrauch, oraz modernizacji sprzed kilku lat. Nazwa Kaskada wzięła się od naturalnego wodospadu znajdującego się na terenie parku”. Brzmi świetnie, prawda? Jednak, jak często bywa, informacje zamieszczone w internecie nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości, a w przytoczonych słowach nie pobrzmiewa nawet echo tego, w jakim stanie park – i jego główny atut, stanowiący źródłosłów nazwy – znajdują się dzisiaj.

 

O Kaskadzie mówi się sporadycznie. Zlokalizowana na peryferiach dzielnicy, nie jest tak reprezentacyjna jak Park Żeromskiego, czy tak malownicza jak Sady Żoliborskie. Przez lata stała się anonimowym elementem krajobrazu; ot, przydrożny, trochę większy skwerek, na którym przygodni przechodnie piją piwo. Większość mija park obojętnie, wychodząc ze stacji metra lub przystanku tramwajowego. Matki z wózkami z reguły tam nie zaglądają ze względu na niewygodną nawierzchnię, nawet psiarze są obecni mniej licznie niż w innych zielonych zakątkach dzielnicy. Nie dziwne – kąpiel w zapyziałej, pokrytej rzęsą sadzawce mogłaby się skończyć u czworonoga dolegliwościami skórnymi, a obudowana przemysłową glazurą fontanna ma tak wysokie schodki, że nawet dorośli pod wpływem alkoholu rzadko decydują się podjąć ryzyko jej zwiedzania. Również miejska siłownia, licznie odwiedzana choćby na Kępie Potockiej, tu wygląda na opuszczoną. 

 

To jednak nie wszystkie wady Kaskady. Najgorsze jest niedostateczne oświetlenie parku po zmroku, połączone z brakiem dbałości o roślinność. Nieprzycięte krzaki i ciemne zaułki sprawiają, że park jest nieprzyjazny i niebezpieczny dla spacerowiczów, dlatego po zmierzchu sprawia wrażenie opuszczonego. I choć o Kaskadzie zrobiło się głośno w lutym tego roku, to nie ze względu na jej codzienne wady. Wtedy światło dzienne ujrzały plany Instytutu Ochrony Środowiska, na terenie którego miałby stanąć biurowiec, dominujący nad dotychczasową zabudową i ingerujący w charakter parku. Ostatnio sprawa przycichła, jednak nie zrobiono nic, by park stał się miejscem przyjaznym i bezpiecznym. 

 

Opisane powyżej mankamenty, a przede wszystkim konieczność zmiany tego stanu rzeczy, polecam uwadze naszych żoliborskich samorządowców w przededniu wyborów – zwłaszcza, że część z nich nadal ma luki w swoich programach. I nie – zaakceptowany projekt „rewitalizacji” Parku Kaskada, wynikający z budżetu partycypacyjnego, nie będzie wystarczający. Nowe ławki i kosze na śmieci nie sprawią, że Park będzie ładniejszy i bezpieczniejszy. Niestety – zamiast ewolucji, Kaskadzie potrzebna jest rewolucja i mądrzy ludzie, którzy będą umieli ją przeprowadzić. W przeciwnym razie, wszystko będzie tak, jak jest. Lub gorzej…


92BA9FA2-40F9-4545-99C4-3C8CC151AB7A

92BA9FA2-40F9-4545-99C4-3C8CC151AB7A

D9BD960A-FA76-4AD8-9419-FD6BCDC83C56

D9BD960A-FA76-4AD8-9419-FD6BCDC83C56

D9BD960A-FA76-4AD8-9419-FD6BCDC83C56

D9BD960A-FA76-4AD8-9419-FD6BCDC83C56


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.