Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:54

Plac Wilsona z koncepcją rewitalizacji. Zielona rewolucja w centrum Żoliborza

Więcej zieleni, przeniesienie całego ruchu samochodowego na jedną część placu i więcej miejsca dla pieszych i rowerzystów - tak wygląda plac Wilsona w ujęciu aktywistów ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze.

Jak każdy z żoliborskich placów, plac Wilsona uznany za centralny plac Żoliborza jest dziś przestrzenią do uporządkowania. „Mamy nadzieję, że plac Wilsona tak, jak kiedyś stanie się zielonym sercem Żoliborza” – powiedział na początku konferencji prasowej Jan Mencwel lider stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, którego działacze przedstawili nową koncepcję zagospodarowania "Wilsoniaka".

[Wideo] Debata Samorządowa: SPPN na Żoliborzu. Zarząd Dzielnicy Żoliborz poszukuje dodatkowych miejsc parkingowych. Czy ucierpi zieleń?

Centralny punkt placu oddany mieszkańcom

- Nie może być tak, że plac Wilsona jest tylko miejscem tranzytu z Wisłostrady na Bielany. Chcemy, żeby pustą przestrzeń oddano mieszkańcom, a ogródki gastronomiczne miały więcej miejsca, tak żeby można było obok nich swobodnie przejść  – mówił Konrad Smoczny radny dzielnicy Żoliborza (MJN).

Przedstawiona koncepcja zakłada przeniesienie całego ruchu samochodowego na południową i zachodnią stronę placu. W ten sposób jego część, gdzie znajduje się kino Wisła zostaje spięta z zielenią znajdującą się w centralnym punkcie placu, który dziś dla mieszkańców jest nieosiągalny. Jednocześnie przestrzeń mają zyskać piesi, rowerzyści, a także lokale gastronomiczne na letnie ogródki. To wszystko za sprawą wyłączenia z ruchu części jezdni pomiędzy wlotami z ulicy Krasińskiego, a ulicą Mickiewicza prowadzącą w stronę Bielan. Według proponowanych zmian fragment jezdni mają zastąpić kwietniki, ścieżka rowerowa i przestrzeń dla pieszych będąca formą bulwaru.

- Okolica placu Wilsona reprezentuje miejski styl życia. Są tu restauracje, park i doskonała komunikacja. Jednocześnie plac został zdegradowany do roli ronda samochodowego. Najwyższy czas, aby spełniał rolę przestrzeni, z której wszyscy mogą skorzystać. Chcielibyśmy, aby plac zmienił się w zieloną przestrzeń, która będzie oddawać kameralny klimat naszej dzielnicy i będzie stanowić spójną kompozycję razem z parkiem i wszystkimi malowniczymi uliczkami Starego Żoliborza – wyliczała radna dzielnicy Marta Szczepańska (MJN).

Zobacz też: Żoliborzanie z osiedla sPlace od prawie dwóch lat boją się otworzyć okno. Wszystkiemu winne śmieci

Więcej zieleni, wypełnienie luki w sieci ścieżek rowerowych i oddany mieszkańcom środek placu

Koncepcję sporządził zespół inżynierów będących członkami stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, czyli Agaty Grasteckiej, absolwentki Wydziału Architektury i Politechniki Gdańskiej oraz Jacka Gęborysa, absolwenta Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej.

Jak podkreślał Jakub Wysoczański (MJN), który omówił szczegóły przedstawionej koncepcji, plac Wilsona jest dziś przede wszystkim węzłem przesiadkowym. – Chcemy, aby plac Wilsona stał się miejscem spotkań – mówił Wysoczański i wyliczał, że jest to do osiągnięcia za sprawą połączenia chodnika sąsiadującego z kinem Wisła z zielenią znajdującą się w centralnym punkcie placu, czy przeniesienie przystanków autobusowych na ulice wlotowe placu. Takie rozwiązanie ma poprawić komfort korzystającym z komunikacji miejskiej i usprawnić przesiadki. – Kolejnym rozwiązaniem, które zaproponowaliśmy to wytyczenie ścieżek rowerowych. Obecnie cykliści poruszają się po chodniku. Nieliczni jeżdżą w tym miejscu po ulicy. Przemieszczając się po chodnikach mogą stwarzać zagrożenie kolizji z pieszymi. W sezonie letnim, kiedy rozstawione są ogródki kawiarniane w tym miejscu jest ciasno – przypomina Jakub Wysoczański wskazując na lukę w sieci ścieżek rowerowych, którą jest centralny plac Żoliborza.

Koncepcja odwołuje się do placu z lat 60-tych

Jednocześnie aktywiści przypominają, że ulice prowadzące do placu Wilsona będą zwężane przez miasto. Oznacza to znalezienie przestrzeni na zieleń, ścieżki rowerowe a nawet miejsca parkingowe, co w efekcie może wiązać się ze zmniejszonym natężeniem ruchu w okolicy i na samym placu Wilsona.

Zobacz też: Szykują się zmiany na Mickiewicza

Działacze z Miasto Jest Nasze w swojej koncepcji odwołują się do lat 60-tych, kiedy to przez środek placu wytyczone były przejścia. Ścieżki mają usprawnić poruszanie się po placu, a także ożywić go. Wzdłuż nich mają znaleźć się elementy małej architektury jak choćby ławki. Zielone oblicze skweru mają uzupełnić m.in. nowe nasadzenia drzew. Ponadto jak zwraca uwagę Jakub Wysoczański, projekt wykorzystuje istniejącą już infrastrukturę, co może mieć wpływ na poziom kosztów, które w jego opinii będą obejmowały urządzenie zieleni, zagospodarowanie fragmentu jezdni poprzez rozbetonowanie i rozpłytowanie.

Każdy warszawianin może wyrazić poparcie dla przedstawionej koncepcji składając podpis pod petycją, która skierowana jest do prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego. W ten sposób działacze z Miasto Jest Nasze chcą dotrzeć ze swoim projektem do prezydenta Warszawy. Petycja znajduje się w linku poniżej.

https://naszademokracja.pl/petitions/plac-wilsona-zielone-serce-zoliborza-petycja-do-prezydenta-rafala-trzaskowskiego


plac-wilsona-mjn

plac-wilsona-mjn

plac-wilsona-projekt-mjn

plac-wilsona-projekt-mjn

plac-wilsona-mjn-projekt

plac-wilsona-mjn-projekt

plac-wilsona-mjn-projekt-plan

plac-wilsona-mjn-projekt-plan

plac-wilsona-2

plac-wilsona-2

plac-wilsona-3

plac-wilsona-3

plac-wilsona-1

plac-wilsona-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.