Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 21:35

Remont ul. Rydygiera. Zieleń i słupki zdemolowane, ale póki co ich naprawa jest niezasadna

"Naprawa słupków, zieleni, chodników i znaków drogowych przez Urząd Dzielnicy Żoliborz obecnie jest niezasadna z uwagi na notoryczne niszczenie w/w pasa drogowego."

Jak poinformował żoliborski urząd przebudowa ul. Rydygiera na odcinku od ul. Matysiakówny do ul. Przasnyskiej rozpoczęła się 2019 roku i zakończyła się w czerwcu 2020 roku. Po ponad trzech miesiącach od rzekomego zakończenia prac, ulicą Rydygiera przejechał długo wyczekiwany przez mieszkańców autobus linii 221. Po blisko 9 miesiącach od zakończenia prac , 600 metrowy odcinek doczekał się chodników i ścieżki rowerowej na całej długości.

„Ostatni etap przebudowy ul. Rydygiera za nami. Spółka Ruscus zakończyła swoją część prac na odcinku od ul. Anny German do ul. Przasnyskiej. Oddanych do użytku jest kolejnych 13 równoległych miejsc parkingowych w zatokach postojowych, co daje w sumie 62 miejsca na całej przebudowanej ulicy Rydygiera. Ponadto wybudowany został szeroki chodnik, ścieżka rowerowa i stojaki oraz przystanek autobusowy” – poinformował w oficjalnym komunikacie Urząd Dzielnicy Żoliborz.

Zobacz też: Rusza dystrybucja maseczek na Bielanach i Żoliborzu

Zieleń rozjeżdżona bo jest za mało miejsc

W oficjalnym komunikacie żoliborski urząd wyjaśnia zastaną po remoncie liczbę miejsc parkingowych, których w opinii części mieszkańców jest zdecydowanie za mało. Urzędnicy przypominają, że projekt przebudowy ulicy Rydygiera powstał w 2014 roku, zaś trzy lata później w urzędzie odbyło się spotkanie, w efekcie którego „wpłynęły pisemne uwagi od lokalnych stowarzyszeń z konkretnymi propozycjami zmian(...).” Na ich podstawie poszerzono chodniki, wytyczono ścieżki rowerowe i zwiększono liczbę miejsc do parkowania równoległego. „Rozwiązania te wiązały się ze zmniejszeniem liczby 103 pierwotnie zaplanowanych  skośnych miejsc parkingowych do 62 równoległych i skośnych” – informuje Urząd Dzielnicy.

Do komunikatu urzędu odniósł się koalicjant rządzącej w dzielnicy KO, czyli Stowarzyszenie Nowy Żoliborz, wedle którego opublikowane stanowisko urzędników jest niczym innym, jak "zwalaniem winy", za brak miejsc parkingowych i rozjeżdżoną zieleń na lokalne stowarzyszenia i samych mieszkańców. Podczas ostatniej sesji Rady Dzielnicy o terenową Komisję Infrastruktury i Bezpieczeństwa apelował Łukasz Porębski ze stowarzyszenia Miasto jest Nasze. Od szefowej komisji Joanny Tucholskiej dowiedział się, że kwestia porządku na ulicy Rydygiera monitorowana jest przez stowarzyszenie Nowy Żoliborz.

W walce o prawidłowe parkowanie burmistrz dzielnicy poprosił stołecznych Strażników Miejskich o pomoc. W lutym oraz marcu na ulicy Rydygiera można było dostrzec wzmożone patrole Straży Miejskiej. Mimo to nadal zdarzają się kierowcy rozjeżdżający zieleń i niszczący nowe wygrodzenie. Od jednego z mieszkańców, który zgłosił tego typu akty do Miejskiego Centrum Powiadamiania, otrzymaliśmy odpowiedź. Poniżej jej treść:

„Słupki, zieleń, chodnik oraz ścieżka rowerowa są nagminnie niszczone przez wandali kierowców, którzy nie przestrzegają przepisów drogowych. Urząd Dzielnicy Żoliborz wystąpił do V Oddziału Terenowego Straży Miejskiej m.st. Warszawy z prośbą o podjęcie działań w celu wyeliminowania nielegalnego parkowania i niszczenia pasa drogowego. Naprawa słupków, zieleni, chodników i znaków drogowych przez Urząd Dzielnicy Żoliborz obecnie jest niezasadna z uwagi na notoryczne niszczenie w/w pasa drogowego. Przypadki niszczenia pasa drogowego należy zgłaszać do Policji lub Straży Miejskiej.”

Zobacz też: Pieniądze na kluczowe inwestycje na Żoliborzu przyznane

Parkowanie na Rydygiera? Sytuacja jest patowa

Wzdłuż ulicy Rydygiera jesienią posadzono nową zieleń. Prócz wysokich drzew, o które przed rozpoczęciem prac zaciekle walczyli mieszkańcy, posadzono 3200 krzewów i założono nowe trawniki. Część z trawników zmieniła się w błotne koleiny pozostawiane przez kierowców.

Tuż po oddaniu inwestycji przez wykonawcę, żoliborscy radni zwracali uwagę na brak zabezpieczeń, które miałyby chronić zieleń przed rozjeżdżaniem. Na brak takowych rozwiązań wskazywali na łamach “Gazety Żoliborza” już w lipcu przedstawiciele, będącego w opozycji stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, a także koalicjant partii rządzącej w dzielnicy stowarzyszeni Nowy Żoliborz.

W połowie lutego zdecydowano się na wygrodzenie trawników, ale tylko w jednym miejscu – na wysokości Biedronki i KSW Cross Fight Gym, gdzie znajduje się zatoka postojowa do parkowania równoległego, zaś część kierowców upiera się przy parkowaniu skośnym skutecznie niszcząc zieleń. - Wolelibyśmy uniknąć montażu coraz większej liczby słupków i wygrodzeń, a tym samym przeznaczyć te środki na inne potrzebne remonty drogowe w dzielnicy” – poinformowała wówczas Donata Wancel, rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Żoliborz.

Z kolei tam, gdzie wytyczono miejsca ze skośnym parkowaniem, czyli na wysokości budynku z numerem 8, kierowcy nadal rozjeżdżają posadzone pomiędzy zatokami krzewy.

Zobacz też: [Część 4]Urząd Dzielnicy Żoliborz odmawia udostępnienia wniosków komisji antymobbingowej mieszkańcom


rydygiera-1

rydygiera-1

rydygiera-2

rydygiera-2

rydygiera-3

rydygiera-3

rydygiera-2-1

rydygiera-2-1

rydygiera-ud-nowa-sciezka

rydygiera-ud-nowa-sciezka

tabelka-rydygiera

tabelka-rydygiera


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.